Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام با اشاره به حوادث مختلفی که از ابتدای انقلاب اسلامی روی داده است، اظهار داشت: لازم است این حوادث را با شرایط امروز مقایسه کنیم و شکر گذار نعمت های خداوند متعال باشیم، ۷ تیر ۱۳۶۰ در یک شرایط استثنایی بودیم و سران استکبار در طول ۱۴۰۰ کیلومتر مرز، در زمین و هوا و دریا به کشور حمله کرده بودند و در هیمن شرایط ضد انقلاب بخشی از نیروهای ما را زمین گیر کرده بودند و جنگ داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همزمان با آن گروه خائن و سازماندهی شده مجاهدین خلق، بر روی مردم اسلحه گشودند و  شخصیت های بزرگی را از انقلاب و مردم گرفتند و اگر فضل الهی نبود، ترور هر کدام از این شخصیت ها می توانست منجر به سقوط نظام شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام تاکید کرد: شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر کشور از دیگر جنایات گروه منافقین بود، البته مردم خوب آنها را شناختند و جایگاهی در کشور ندارند، ۱۷ هزار نفر از مسئول و مرد، زن و مرد را ترور کردند اما انقلاب قدرتمند و با اقتدار مسیر خود را ادامه داد.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: ایران اسلامی امروزه در جایگاه رفیعی قرار دارد، معجزه انقلاب اسلامی، مانایی آن به رغم چنین آسیب های جدی بود که بر پیکر انقلاب وارد شد، جنگ، تحریم، کمبود، ناامنی، ترور  ولی مردم تحمل کردند و گوش به فرمان ولایت بودند و خداوند متعال که انقلاب ما را از این امواج خروشان بلاها نجات داد امروز هم از ما پشتیبانی می کند.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه امروز توانمندی و اقتدار جمهوری اسلامی با مشکلاتی که داریم در اوج قرار دارد ، گفت: به فضل الهی مشکلات ما قابل حل است و گردنه های سخت را پشت سر گذاشته ایم.

وی یادآور شد: امروز به راحتی می شود با وجود ظرفیت ها و توانمندی هایی که وجود دارد بر فراز عزت و استقلال قرار گرفت، البته مشکل تورم و گرانی وجود دارد و انتظار مردم از رئیس جمهور محترم این است که به شعارهای خود عمل کند. 

امام‌جمعه ایلام افزود: البته رئیس جمهور محترم با تمام توان کار می کند اما تیم همراه خود را باید فعال کنند و کارگزاران باید مانند خود عمل کنند، انتخاب کند و با تغییر در مدیریت به راحتی می توان بر این مشکلات پیروز شد.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه امروزه تغییراتی در جهان به وجود آمده است، گفت: جنگ روسیه و اوکراین جنگی است که بر اقتصاد جهان تاثیر گذاشت و قابل انکار نیست.

وی افزود: کشور ژاپن برای اولین بار امسال تجربه گرانی را می بیند، آمریکا به عنوان بزرگ ترین کشور سرمایه دار دنیا،  تورم پیدا کرده است، کشور ترکیه ۷۰ درصد تورم دارد، نقش جهانی جنگ اوکراین نیز به طور طبیعی در کشور ما تاثیرگذار است، در چنین شرایطی نیاز بود که مدیریت یارانه ها انجام شود و همه اقتصاددان ها از مدت ها قبل اذعان داشتند که باید تغییری بر مدیریت یارانه ها انجام شود.

خطیب جمعه ایلام تاکید کرد: دولت آیت الله رئیسی در موضوع یارانه ورود پیدا کرد چرا که اگر امروز اصلاح نکنیم برای سال آینده به طور قطع روند بدتر می شد، فسادی که در پرداخت یارانه وجود داشت و تعداد انگشت شماری به اندازه کل جمعیت کشور  از مزیت های یارانه بهره مند می شدند و طبیعتا باید تغییری در مدیریت یارانه ها ایجاد می شد

وی اضافه کرد: به یقین‌می توان گفت اگر هدفمند کردن یارانه‌ها به ضرر مردم بود این شبکه ها و دشمنان مردم، چیزی نمی گفتند و تعریف و تمجید می‌ کردند، اینکه تبلیغ علیه این اقدام می‌کنند معلوم می‌شود که به نفع مردم است و هجمه‌های گسترده جهانی علیه دولت آغاز کردند.

امام‌جمعه ایلام ادامه داد: یکی از شاهکارهای آیت الله رئیسی این بود که زمانی که آمد انبارهای کشور خالی بود، یک تلاشی که با تمام توان توانست در تهیه و تامین کالاهای اساسی که باید از خارج وارد می‌شد، به حد نیاز کشور کالاها ذخیره شود و به‌رغم افزایش قیمت‌ها بحمدالله در کشور ما کالا نایاب نشد، اتفاقی که در برخی کشورهای پیشرفته اروپایی افتاد و مغازه‌ها خالی شد، اما در کشور ما این مدیریت و پیش بینی که داشتند، نباید نادیده گرفته شود.

حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: زمانی که دولت سیزدهم روی  کار آمد، روزانه بیش‌از ۷۰۰ نفر فوتی داشتیم، این دولت سیزدهم بود که آن‌چنان با تدبیر پای کار آمد که جمهوری اسلامی با افتخار می‌تواند ادعا کند جزو کشورهای اول دنیا در کنترل کرونا هستیم و جلوتر از آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی، ویروس کرونا در کشور ما کنترل شد و جزو اولین کشورهایی هستیم که فوتی های کرونا به زیر ده نفر و بعضی موقع‌ها به صفر رسیده است و این کار بسیار بزرگی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  با قدرانی از مسوولانی که به‌صورت جهادی شبانه‌روز دارند کار مفید و مؤثر انجام می‌دهند، افزود: در کنار این‌ها به مدیرانی که خنثی هستند لازم است تذکر داده شود، مدیری که در  یک فضای حقیقی و فضای مجازی حضور دارد و در آن‌جا نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال می‌برند و حاضر نیست قلم‌به‌دست بگیرد و زبان بگشاید و از نظام دفاع کند، آیا چنین مدیری شایستگی گرفتن چنین پستی را دارد، حداقل از آنجا بیرون بروید که نگویند مدیر جمهوری اسلامی هست و سکوت شما موجب تائید ضدانقلاب می‌شود.

وی تاکید کرد: پیشنهاد می شود که ادارات، نهادها و هرجایی که همکاری آن‌ها موجب شده‌است، این مردم خوب و یا صنفی دچار مشکل بشوند و مجبور شوند برای مطالبات به‌حق خودشان تجمع داشته باشند، اولین کسی که باید در بین مردم حضور پیدا کند و پاسخ‌گو باشد و اقناع‌ کند، مدیر همان دستگاه باید باشد، نه این‌که منتظر باشد که نیروهای نظامی و انتظامی ورود پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اشاره به  مدیریت دلار و ارز خارجی توسط دولت سیزدهم گفت: آمریکا آرام نمی نشیند، تلاش می‌کند قیمت دلار در دنیا افزایش پیدا دهد، مخصوصاً در کشور ما که یک گروه ۱۰۰ نفره را تشکیل داده و به‌عنوان کسانی که قیمت دلار  فردا تعیین‌کنند، این‌ها تصمیم گرفتند قیمت دلار به بالای پنجاه تومان برسد، آیت الله رئیسی واقعاً هنرمندانه ورود کرده‌اند و این اثر را به کنترل گرفته‌اند و برای اولین‌بار با این سرعت در دولت ما اتفاق افتاد که قیمت دلار کنترل و  جلوی افزایش قیمت را بگیرند.

وی افزود: در همین مدت افزایش صادرات نفت ما چند برابر شده است و نه‌تنها دور زدن تحریم‌ها بلکه شکستن تحریم‌ها بود، خدا را شکر مشتری‌های جدیدی در دنیا پیدا کردیم و نفت می‌فروشیم و پول آن را می‌گیریم.

امام جمعه ایلام گفت: شخص رییس جمهور با ورودشان به عرصه اجرایی کشور، دیپلماسی اقتصادی را فعال کردند و خروجی کارشان بحمدالله الان داریم می‌بینیم نسبت‌به سال گذشته صادرات غیرنفتی کشور ما بیش‌از ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و تلاش ایشان برای الحاق به پیمان‌های بزرگ مثل شانگهای موجب شد  که مشتریان جدیدی در دنیا برای تبادل اقتصادی پیدا کنیم.

وی ادامه داد: سفرهای خارجی ایشان ازجمله سفر به قطر و پیمان بستن با قطر، برای لوله‌گذاری مشترک ایران و قطر از مرز ایران عبور کند و به اروپا صادر شود کار کوچکی نیست در همین مدت هشت رئیس‌جمهور کشورهای دنیا به کشور ما آمدند، فراموش نکنیم، ما تحریم هستیم، اگر رئیس جمهوری وارد کشور ما شود برای کشورش هزینه دارد، اما دیپلماسی فعال آیت الله رئیسی چنین فضایی را ایجاد کرده که تقریباً میانگین هر ماه یک رئیس جمهور و مقام بلند پایه خارجی به کشور ما سفر می کند.

حجت الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: مردی که در هر خطری که برای کشور ما پیش می آید، خود حضور پیدا می‌کند و جایی‌که احساس می‌کند و مردم آسیب می بینند، در کنار مردم قرار می‌گیرد و  رئیس جمهوری که در مدت نه ماه به ۲۲ استان کشور سفر کرده و از نزدیک و چهره‌به‌چهره با مردم حرف می‌زند و مشکلات را می‌بینند و لمس می‌کند.

وی همچنین با اشاره سالروز هفتم تیرماه شهادت مظلومانه شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق امام راحل و دلسوزان انقلاب اسلامی، گفت: این ایام را به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده که این هفته را گرامی می داریم و این روز را خدمت سربازان ولایت، آنانی که به دنبال گرفتن حق مظلوم از ظالم هستند، تبریک عرض می نماییم.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: خدا را سپاس‌گزاریم پس‌از مدت‌ها بسته شدن مرز ما به‌خاطر کرونا، مرز باز می شود و بناست که روزانه ۲ هزار ۵۰۰ نفر از مرز به زیارت کربلای معلی مشرف شوند، سهم استان ما و مرز مهران هفتاد و پنج درصد از این زائرین است، طبیعتاً عبور این زائرین در استان مخصوصاً در مهران رونق اقتصادی را به‌دنبال خواهد داشت، توفیق خوبی برای مردم مهمان‌نواز و خادمان زائران حسینی که از این بهره معنوی بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها ایلام ستاد اقامه نماز کشور امام جمعه ایلام الله نور کریمی تبار خطبه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ستاد اقامه نماز کشور امام جمعه ایلام ایلام ستاد اقامه نماز کشور امام جمعه ایلام الله نور کریمی تبار خطبه ها حجت الاسلام کریمی تبار امام جمعه ایلام آیت الله رئیسی جمهوری اسلامی دولت سیزدهم رئیس جمهور کشور ما یارانه ها قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۵۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۰۰ واحد راکد و نیمه‌راکد به چرخه تولید در آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳۰۰ واحد راکد و نیمه راکد استان به چرخه تولید بازگشته است. 

محمدصادق معتمدیان، ۲۵ فروردین در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با ارائه گزارشی از روند برگزاری طرح یکشنبه های حمایت از تولید در استان، خاطرنشان کرد: در بازدیدهای هفتگی از واحدهای تولیدی و همچنین با برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳۰۰  واحد راکد و نیمه راکد به چرخه تولید بازگشته است. 

وی همچنین با اشاره به برخی از مشکلات در پرداخت تسهیلات بانکی به فعالان اقتصادی استان مصوب سفر ریاست جمهوری، خواستار پیگیری و رفع این موانع از طریق هیات دولت شد.

معتمدیان بیان اینکه سفرهای استانی رییس جمهور موجب تحول و شتاب بخشیدن به روند توسعه و آبادانی مناطق مختلف کشور شده، افزود: در سفر رییس جمهور به آذربایجان‌غربی، ۵۰ هزار میلیارد تومان مصوبه در حوزه های عمرانی و اقتصادی مصوب شد که اتمام بسیاری از پروژه های عمرانی استان را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۵ هزار پروژه نیمه تمام مختلف عمرانی در استان به بهره‌برداری برداری رسیده  و این مسئله موجب رضایت مندی اقشار مختلف مردم شده است. 

معتمدیان در ادامه حضور میدانی در مناطق مختلف آذربایجان غربی و بررسی مسائل و مشکلات مردم از نزدیک را از جمله اولویت ها و برنامه‌های استان عنوان کرده و اظهار کرد: علیرغم انباشت بسیاری از مشکلات از سال‌های گذشته، با تمام توان در مسیر رفع این مشکلات گام بر می‌داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است
  • رمز پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی روحیه جهادی است
  • حرکت جهادی برای تحقق شعار سال انجام شود
  • پیگیری حل مشکلات جامعه عشایر از اولویت‌های دولت سیزدهم
  • وحدت در کلام و رفتار مسئولان، رمز حل مشکلات استان است
  • پیگیری حل مشکلات جامعه عشایر از اولویت های دولت سیزدهم
  • بازگشت ۳۰۰ واحد راکد و نیمه‌راکد به چرخه تولید در آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم
  • فاصله زیادی تا رسیدن به آرمان‌های انقلاب داریم
  • آبرسانی پایدار به ۷۱ روستای ایلام در دولت سیزدهم
  • پروژه تصفیه خانه آب شرب ایوان آماده افتتاح در سفر هیات دولت به ایلام است