Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، روز شنبه در جلسه شورای ترافیک استان، با اشاره به آمار بالای حوادث جاده ای استان و تلفات ناشی از آن گفت: این شایسته نیست ما در اتاق‌های در بسته نشسته‌ایم و جوانان و فرزندان مردم در این جاده‌ها جان می‌دهند.

وی اضافه کرد : دستگاه‌های ذی ربط ملزم هستند که نسبت به ارائه آمار سه ماهه زمستان ۱۴۰۰ و سه ماهه بهار ۱۴۰۱ و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل از آن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستگاه‌ها موظفند که هر سه ماه یکبار آمار مرگ و میرناشی از تصادفات را به صورت مکتوب تحویل دهند و بر مبنای کاهش آمار ۱۰ درصدی میزان فوتی‌ها در هر شهرستان فعالیت کنند.

وی، با اشاره به عدم توافق راه و شهرسازی، راهداری و شهرداری شیراز در زمینه مدیریت کمربندی شیراز گفت: تفاهم‌نامه‌ای که در گذشته مبنی بر تقسیم وظایف به شکل ۶۰ به ۴۰ به ترتیب بین اداره کل راهداری استان و شهرداری شیراز منعقد شده بود اما به تصویب شورا نرسیده و در پیچ و خم ادارات پاسکاری می شد از امروز بایگانی می شود و مسئولیت اداره کمربندی جنوبی شیراز از تیرماه امسال به شهرداری واگذار می شود.

استاندار فارس گفت: مسئولیت کامل تامین ایمنی کمربندی شمالی نیز که هم اینک در دست احداث است به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان واگذار می‌شود و بودجه‌ مورد نیاز برای تکمیل آن را هم تامین خواهیم کرد.

ایمانیه، از اداره کل راهداری استان خواست که به تعهدات خود در قبال کمربندی جنوبی شیراز با جدیت پایبند باشد و ضمن تاکید بر لزوم برگزاری جلسات کمیسیون ویژه تجزیه و تحلیل تصادفات منجر به فوت در استان به شکل دو بار در هفته بیان کرد: گزارش این کمیسیون و پیشنهادهای علمی، به دستور کار جلسات شورای عالی ترافیک و تصادفات تبدیل شود.

او افزود: به منظور کنترل هرچه بیشتر تصادفات و امدادرسانی در صورت بروز حوادث گفت: در همین راستا پنج پایگاه اورژانس و پنج پاسگاه انتظامی در استان احداث و راه اندازی خواهد شد.

استاندار فارس  افزود: نقاط کور اینترنتی نیز باید به شکل ماهانه شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام شود.

ایمانیه گفت: همچنین نیروی انتظامی پیگیر پوشش کلاه ایمنی توسط موتورسواران به عنوان یکی از عوامل موثر در کاهش میزان عوارض ناشی از تصادفات باشد.

وی، در خصوص تشکیل کمیته مسئولیت اجتماعی با حضور روسای ادارات مرتبط گفت: این کمیته را به طور الگویی، به مدت یک سال در استان اجرا خواهیم کرد.

کمربندی شیراز  سال‌های پیش بدون توجه به افق رشد و توسعه شهری احداث شد تا امروز در وسط شهر شیراز به چالشی جدی برای مردم بدل شده و خطرات ناشی از آن از شهروندان قربانی می گیرد.

استان فارس با مساحت حدود ۱۲۲ هزار و ۶۰۸ کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر، چهارمین استان بزرگ و پر جمعیت کشور محسوب می‌شود. این استان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در دالان  ارتباطی جنوب با مرکز و شمال کشور یکی از پرترددترین جاده‌های کشور را دارد.

حوادث رانندگی در جاده‌های استان فارس یکی از مهمترین دلایل صدمه‌های جانی و حتی مرگ و میر است و تاکنون خانواده‌های زیادی را داغدار کرده است. در بروز حوادث مختلف رانندگی و سوانح جاده‌ای کارشناسان دلایل مختلفی را بیان کرده‌اند که جاده‌های غیراستاندارد، بی کیفیت بودن خودروها و خطاهای انسانی سه عاملی هستند که هرکدام به اندازه‌ای می‌توانند کام یک سفر را برای چندین خانواده تلخ کنند.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی شیراز استانداری فارس محمدهادی ایمانیه شهرداری شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی شیراز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی شیراز استانداری فارس محمدهادی ایمانیه شهرداری شیراز فارس استاندار فارس جاده ای جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ،محمد امین افزود: این طرح علاوه بر اینکه بلوار قائم شمالی را به بلوار احمدی جنوبی و بزرگراه رحمت متصل می‌کند،  زمینه دسترسی  بهتر  کمربندی شیراز به حرم شاهچراغ (ع) و بافت تاریخی شهر را هم فراهم می کند.
امین اظهار کرد: در حال حاضر این پروژه پیشرفت خوبی دارد و امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد، اما یکی از مشکلات فرا روی ما در این طرح انتقال تیر‌های برق فشار قوی است که این موضوع در شورای تامین مطرح شده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: با فرا رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف برق در صورت جابه‌جا نکردن تیر‌های برق فشار قوی، این پروژه تا ۵ ماه به عقب می فتد. 
وی یکی از طرح‌های مهم در شهرداری منطقه ۵  را ساماندهی کمربندی جنوبی شیراز اعلام کرد و گفت: این طرح شامل ایمن‌سازی و دسترسی ایمن به کمربندی، نصب دوربین‌های کنترل و نظارت بر سرعت، اصلاح هندسی، اجرای نیوجرسی و  نصب تابلو‌های راهنمایی است که امیدواریم این پروژه هم تا پایان سال افتتاح شود.
امین اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تقاطع‌های غیر همسطح شیراز که هم‌اکنون در منطقه ۵ شهرداری در حال اجراست، مربوط به تقاطع نواب به کمربندی است که بخش نخست آن یعنی پل شماره یک از بلوار احمد بن موسی به کمربندی چندی قبل رونمایی شد و کل پروژه هم تا پایان سال به پایان می‌رسد.

دیگر خبرها

  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای
  • ارتقای کیفیت و استحکام بدنه خودرو مطالبه جدی پلیس در سال ۱۴۰۳ است
  • تلاش راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در فروردین امسال
  • رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک
  • خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام
  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود
  • تردد روان در جاده های فارس
  • تلاش شبانه روزی راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در نوروز
  • بیش از ۴ هزار کیلومتر راه‌های استان ایلام خط کشی شد