Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت تصریح کرد: شهید بهشتی، فراتر از معماری قوه قضائیه، پایه‌گذار بنیانی برای احقاق عدالت در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در یادداشتی به مناسبت شهادت شهید بهشتی و سالروز قوه قضائیه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «شهید مظلوم سید محمد بهشتی، فراتر از معماری قوه قضائیه، پایه‌گذار بنیانی برای احقاق عدالت در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقش بی‌بدیل این شهید پراندیشه در تدوین قانون اساسی و پا گرفتن قوه قضائیه مستقل، انکار ناشدنی است.

فهم درست فحوای قانون اساسی ایران قرابت بسیار زیادی با درک اندیشه‌های شهید بهشتی دارد. منش نواندیشانه شهید بهشتی، هنوز هم تازگی دارد. او را به حق می‌توان یکی از نظریه‌پردازان انقلاب اسلامی ایران دانست که علم روز را با فقاهت آمیخته و مجدانه و مجاهدانه برای استقرار و تثبیت انقلاب و زدودن نظام نوپای اسلامی از زوائد و بدعت‌ها کوشید.

عمر پربرکت شهید بهشتی کوتاه بود. او «مظلوم زیست، مظلوم مرد و خار چشم دشمنان اسلام بود.» به‌پاس خدمات ارزشمند شهید بهشتی به عنوان رئیس دیوان عالی کشور و بلندپایه‌ترین مقام قضائی ایران، ایام شهادتش را هفته قوه قضائیه نام‌گذاری کرده‌اند. شهادت سید محمد بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای انقلاب اسلامی ایران را تبریک و تسلیت عرض کرده، هفته قوه قضائیه را به مدیران و همکاران عزیزم در قوه قضائیه تبریک می‌گویم.»

 

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: اسلامی ایران شهید بهشتی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۳۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران دژ مستحکم ملت ایران در مقابل بیگانگان است

به گزارش خبرنگار حوزه استان ها خبرگزاری تقریب،  سردار " علی آزادی" با صدور پیامی، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به پاسداران پر افتخار و حماسه ساز تبریک گفت. 

در این پیام آمده است:‌ 
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از اولین و اساسی‌ترین نهادهای انقلابی با در هم آمیختن ولایت مداری، معنویت، دانش، آمادگی رزمی، تخصص، حفظ "روحیه انقلابی" توانسته قله های افتخار را یکی پس از دیگری فتح کند و از این رهگذر باید گفت؛ جایگاه بلند و ارزشمند سپاه پاسداران و رشادت های بی شمار جان بر کفان این نهاد انقلابی در طول هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی است که در آغازین روزهای انقلاب متولد و مسئولیت های خطیر و سنگینی را برای پاسداری از انقلاب، دفاع از نظام و آرمان های بلند امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدر عهده دار شد و در این راستا کارنامه درخشانی، در تاریخ پر افتخار ایران عزیز به یادگار گذاشته است. 

این نهاد انقلابی در اوج اقتدار و صلابت در تمامی عرصه‌ها، در کنار سایر نیروهای مسلح به سان دژ مستحکم ملت ایران عمل کرده و نقش کلیدی خود در شکست و خنثی‌سازی توطئه‌ها و تهدیدات گوناگون بیگانگان و ضد انقلاب در عرصه‌های مختلف جنگ‌های سخت و نرم را همواره ایفا نموده است و این صلابت و کار آمدی مورد اعتراف دوستان و حتی دشمنان انقلاب می باشد. 

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تجلیل از حماسه سازی‌های آزادگان‌، جانبازان‌، ایثارگران و رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امیدوارم، در سالی که به نام "جهش تولید با مشارکت مردم" مزین شده است بیش از پیش در کنار سایر نیروهای مسلح در راستای تحقق رسالت های نظام و دستاورد های نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کیومرث هاشمی: اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه مسائل فرهنگی است
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی و پرونده چای دبش: در کشوری که یک فسادبزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • آیا با عدالت نسبتی داریم؟/ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به پاکستان/اشاعه ايران‌هراسي يا تبليغ بازدارندگي؟
  • سپاه پاسداران دژ مستحکم ملت ایران در مقابل بیگانگان است
  • جماعت تندرو به دنبال هزینه کارهای بی‌قاعده بر دوش رهبری‌اند | پایه‌گذار این روش کیست؟
  • سپاه پاسداران، حافظ حریم نظام و انقلاب اسلامی
  • سپاه پاسداران خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی است
  • سپاه پاسداران بازوی توانمند ملت ایران است
  • قدردانی دانش‌آموزان خاتم از نیرو‌های سپاه 
  • حمایت مشاور قالیباف از فضائلی /این جماعت تندرو به دنبال آن هستند که هزینه کارهای بی قاعده به دوش رهبری بیفتد/پایه گذار این روش جریان انحرافی بود