Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قبادی عصر شنبه در جمع خبرنگاران در رابطه با تشریح اهم عملکرد این معاونت از ابتدای دولت سیزدهم اظهار کرد: توسعه و ارتقا زیرساخت‌های آموزش علوم پزشکی در دانشگاه مورد تاکید است و همچنین مراکز مهارت‌های بالینی در بیمارستان‌های آموزشی و دانشکده‌ها تجهیز و راه اندازی می‌شود.

وی به تدوین و اجرای شیوه نامه جامع فرآیند یاددهی-یادگیری در کمیته برنامه ریزی درسی دانشگاه اشاره کرد و گفت: در این خصوص جلسات مختلفی با اعضای هیئت‌علمی و مدیران گروه‌های علوم پایه دانشگاه تشکیل و ارزیابی‌های لازم صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ضمن تاکید بر راه اندازی رشته‌های جدید در مقاطع مختلف تصریح کرد: راه اندازی رشته‌های پرستاری کودکان و سایر رشته‌ها در مقطع کارشناسی ارشد و دستیاری قلب، مورد پیگیری قرار گرفته و بازدیدهای وزارتی جهت بررسی امکان راه اندازی این رشته‌ها در دانشگاه انجام شده است.

قبادی بیان کرد: تعداد ۳۸ نفر در ۷ رشته تخصصی در دوره‌های دستیاری و مجموعاً ۵۲ نفر در ۱۰ رشته دوره‌های کارشناسی ارشد، ثبت نام کرده و مشغول به تحصیل هستند و همچنین ۲۰ دانشجوی پزشکی تبعه پاکستان و یک دانشجوی دندانپزشکی تبعه عراق در حال تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل وجود دارند.

وی به به افتخارآفرینی دانشگاه در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: در سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، دانشجویان دانشگاه موفق به کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره، دو مدال برنز و ۵ دیپلم افتخار شدند و همچنین دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در اجرای طرح تحول و نوآوری در آموزش در بسته‌های اعتباربخشی حائز رتبه ۸ کشوری و در توسعه کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های نسل سوم موفق به کسب رتبه ۶ کشوری شده است.

معاون آموزشی دانشگاه، توسعه آموزش مجازی در علوم پزشکی و تدوین برنامه استراتژیک حوزه‌های مرجعیت علمی را از برنامه‌های دیگر این معاونت برشمرد و افزود: در موضوعاتی مانند سرطان‌های گوارش، عوامل تعیین کننده اجتماعی سلامت، آموزش بهداشت و ارتقا سلامت و بیماری‌های انتقالی از بندپایان، برنامه استراتژیک، تدوین و به وزارت بهداشت ارسال شده است.

قبادی بیان کرد: از شروع فعالیت دولت سیزدهم، بیش از ۱۶ نفر عضو هیئت‌علمی در رشته‌های مختلف تخصصی و فوق تخصصی و بیش از ۳۵ نفر متخصص و فوق تخصص جهت انجام تعهدات خدمتی در رشته‌های مختلف در دانشگاه، جذب و بکارگیری شده است.

کد خبر 5523274

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی حسن قبادی دولت سیزدهم برنامه استراتژیک اردبیل پاکستان مهر بوشهر سازمان تبلیغات اسلامی خطبه های نماز جمعه قوه قضاییه اردبیل سنندج هفته قوه قضاییه خراسان رضوی کرمانشاه شیراز آمار کرونا سفر استانی بیرجند علوم پزشکی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی از نتایج بهره‌گیری از علوم اعصاب است


مهدی مقتدایی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما: افزود: علوم اعصاب، تلفیقی از رشته‌های پزشکی، روانشناسی، مهندسی رایانه و زبان شناسی است و دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مختلف، در دو دهه اخیر، روی امور پژوهشی رشته‌های علوم اعصاب فعالیت کرده اند که یکی از نتایج و برونداد‌های فعالیت در حوزه علوم اعصاب؛ هوش مصنوعی است که امروزه در خصوص اهمیت کاربرد‌های آن زیاد می‌شنویم.

معاون امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایرا با اشاره به طراحی رویداد نوروتاک از دو سال قبل در معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: علوم اعصاب اکنون یکی از رشته‌های جذاب در سطح دنیاست و مبنا و هدف از شکل گیری رویداد نوروتاک؛ بررسی و رایزنی درباره مسائل علوم اعصاب و نوروساینس و ارائه آن به زبان ساده به عموم مردم است.

مهدی مقتدایی با بیان اینکه دهه ۲۰۱۰ به دلیل اهمیت حوزه علوم اعصاب دهه مغز نامگذاری شد؛ افزود: بنا شد تا در رویداد نوروتاک، مسائل بین رشته‌ای که مورد مناقشه است از نظر علمی فلسفی و روانشناسانه به بیان ساده بررسی و نتایج به زبان ساده به عموم مردم بیان شود در حقیقت جامعه هدف ما عموم مردم هستند و حتی دانشگاهیانی که ارتباطی با علوم پزشکی ندارند هم؛ علوم اعصاب قطعا می‌تواند در روند کارشان کمک بکند.

معاون امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به استقبال دانشجویان از برگزاری این رویداد در دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ گفت: این رویداد را سالیانه برگزار می‌کنیم و امسال رویداد نوروتاک با مشارکت جمعیتی بیش از ۱۵۰۰ دانشجوی علوم پزشکی و علوم شناختی برگزار شد.

دکتر مقتدایی گفت: استفاده از علوم اعصاب در امورات روزمره زندگی و جامعه و استفاده از آن برای پیشبرد فناوری‌های نوین پزشکی باعث می‌شود خدمات بهتری به مردم ارائه شود و در حقیقت کیفیت زندگی مردم را بالا ببرد، رشته‌های علوم اعصاب می‌تواند در استفاده و توسعه فناوری‌های نوین به ما کمک کند.

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • رازهای سر به مهر مانده «مغز» انسان
  • هوش مصنوعی از نتایج بهره‌گیری از علوم اعصاب است
  • مجوز پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته پرستاری در زاهدان گرفته شد
  • افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی در مشهد نیازمند تامین زیرساخت است
  • جامعی: راز‌های کائنات و مغز انسان هنوز سر به مهر مانده است
  • موافقت با تاسیس دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه