Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از وظایف کارشناسان در حوزه بازرسی سازمان صمت، نظارت بر حسن دقیق قانون و جلوگیری از انواع تخلفات صنفی است. این افراد به عنوان پیشانی و خط مبارزه با گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار و... هستند و حضور آن‌ها به صورت میدانی در سطح بازار است که مقابل جولان سودجویان را خواهد گرفت؛ چراکه سودجویان احساس می‌کنند تحرکاتشان هر لحظه رصد می‌شود و در صورتی که دست از پا خطا کنند گزارش تخلف آن‌ها روی میز تعزیرات حکومتی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هرچند باید تأکید کرد بیشتر نیروهایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند سلامت رفتاری و اعتقادی بالایی دارند اما عده‌ای هستند که به جای خدمت به مردم شهر بیشتر به دنبال سودجویی هستند.

 دستگیری سر قرار دریافت رشوه
بیان این مقدمه از این جهت بود که قصد داریم به پرونده رشوه ۵/۸میلیاردی یکی از کارشناسان سازمان صمت خراسان رضوی و چگونگی لو رفتن ماجرا بپردازیم.
چندی پیش اقدام‌های حاشیه برانگیز یکی از کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی توجه نیروهای نظارتی را به خود جلب کرد؛ این کارشناس به واسطه حوزه کاری که داشت به راحتی می‌توانست با برخی کارخانه‌دارها و تولیدکننده‌ها ارتباط بگیرد و رصد رفتارش در این حوزه شک ضابطان قضایی را به وجود یک سوءجریان بیشتر می‌کرد.
ترددهای این فرد که طی چند ماه به یک باره وضعیت مالی خوبی هم پیدا کرده بود به دقت تحت نظر قرار داشت تا اینکه جمع‌بندی و پیگیری چند سرنخ نشان داد این فرد قرار است برای دریافت رشوه از یک کارخانه‌دار سر قرار حاضر شود.
روند پیگیری پرونده به اطلاع مقام قضایی در دادسرای ناحیه۲ مشهد رسید و در ادامه دستور برخورد قانونی با فرد متخلف صادر شد.
خودرو این کارشناس معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی تحت کنترل دقیق قرار داشت تا اینکه او به محل قرار رسید و از آن طرف کارخانه‌دار هم به مکان مذکور آمده بود. لحظات به تندی سپری می‌شد تا اینکه زمانی مأموران وارد عمل شدند و او را دستگیر کردند که فرد متخلف چندین قطعه سکه طلا را دریافت کرد.
مستندات موضوع به همراه دیگر ادله موجود در پرونده چند روز بعد روی میز مقام قضایی قرار گرفت. متهم پرونده هم به شعبه بازپرسی منتقل و مورد بازجویی دقیق قرار گرفت.
دقت نظر بازپرس پرونده به این واقعیت اشاره داشت که عمق تخلفات صورت گرفته باید از این چند سکه فراتر باشد، از همین رو دستور داد گردش مالی حساب کارشناس سازمان صمت خراسان رضوی به دقت استخراج و مبدأ و مقصد مبالغ مشخص شود.
این رویه به قید فوریت در دستور کار قرار گرفت و از طرفی متهم پرونده تا زمان تکمیل دیگر مراحل قضایی با سپردن وثیقه آزاد شد.

۸۰۰ میلیون رشوه فقط در یک مورد!
تلاش چندوقته ضابطان خاص دستگاه قضایی این خروجی را در پی داشت که همه چیز از ۱۰سال پیش آغاز شده است. پول‌های مشکوک و شبهه‌ناک از آن زمان به حساب این فرد واریز شده است. ردگیری تراکنش‌ها نشان می‌داد او حتی در برخی مواقع از حساب همسرش هم برای انتقال پول‌ها استفاده می‌کرده است. در مسیر بررسی موضوعات مطرح شده و ردگیری، یکی از ارقام لو رفت که نشان می‌داد او ۸۰۰میلیون تومان فقط در یک مرحله از یک مالک کارخانه تولید الکل طبی رشوه گرفته است تا چشم روی همه چیز ببندد.
همچنین مشخص شد هدف تخلفات او بیشتر واحدهای شهرک صنعتی بوده‌اند و از ۳۰میلیون تومان به بالا از آن‌ها حق حساب گرفته است.
همان طور که گفته شد سلسله اقدام‌های مجرمانه این فرد که حالا مستندات آن روی میز بازپرس پرونده وجود دارد، در بازه زمانی ۱۰ساله رخ داده است و در موردی دیگر، او برای یک واحد تولیدی که به جای استفاده از مواد اولیه و نو از مواد کهنه و بی‌کیفیت در تولید استفاده کرده است نقشه سرکیسه کردن مالک کارخانه را هم اجرایی می‌کند.
او در فرصتی مناسب به سراغ تولیدکننده متخلف می‌رود و به او می‌فهماند از سود ۳میلیارد تومانی‌اش باید قسمتی را به عنوان حق حساب پرداخت کند که مأموران از ماجرای رشوه مطلع و او را سر قرار دستگیر می‌کنند.

از برخورد با بستر فساد استقبال می‌کنیم
رجبی، رئیس سازمان صمت هم پس از آنکه در جریان پیگیری رسانه‌ای ماجرا قرار گرفت به خبرنگار ما گفت: مجموعه بزرگ سازمان صمت خراسان رضوی در حوزه‌های مختلفی مانند صنعت، معدن و... فعالیت می‌کند و بیشتر همکاران و کارمندان این نهاد در بستر سالمی فعالیت می‌کنند.
وی تصریح کرد: اما به هر حال ممکن است افرادی هم وجود داشته باشند که از موقعیت کاری خود سوءاستفاده می‌کنند. بخشی را حراست سازمان کشف و قسمتی را هم با توجه به پیچیدگی‌هایی که دارد دیگر دستگاه‌های نظارتی و انتظامی کشف می‌کنند. از برخورد با عناصری که موجب فساد می‌شوند استقبال می‌کنیم و باید با آن‌ها برخورد جدی بشود. باید برخورد به گونه‌ای باشد که پدیده شوم فساد به حداقل برسد. رویه ما هم در این سازمان همین است. باید زمینه برای جذب سرمایه‌گذار تسهیل شود و همه این موارد باید در بستری سالم باشد.

خبرنگار: عقیل رحمانی

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رشوه گير فساد10ساله رشوه 85 میلیاردی سازمان صمت خراسان رضوی قرار گرفت روی میز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید محمود میرفیضی گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق خرید و فروش خودرو و کشیدن چک بلامحل در شهرستان آبادان، تیمی ویژه‌ای از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی خوزستان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: متهم با استفاده از شگردهای مختلف و دادن چک، اعتماد آنها را جلب کرده و برای تحویل خودروی خارجی، مقدار قابل توجهی پول از آنها دریافت کرده است.

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: مأموران پلیس با بهره برداری از بانک‌های اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت کلاهبردار را در شهرستان آبادان شناسایی پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات کاملاً غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سردار میرفیضی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری حدود ۶۵ میلیارد ریال برآورد اعلام شده است، تصریح کرد: با تشکیل پرونده متهم به همراه مالباختگان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6086690

دیگر خبرها

  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیاردی در استان یزد
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیاردی
  • احقاق حق ۱۷۰ میلیاردی کشاورز قلعه گنجی از سوی پلیس فتا
  • آلبانی، اعضای گروهک منافقین را مسترد کند
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین
  • «آقای قاضی» به شبکه دو می آید
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • «آقای قاضی» به شبکه ۲ می‌آید