Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عباس عباسپور گفت: هماهنگ سازی تیم اقتصادی دولت منجر به ثبات در بازار می‌شود که می‌تواند فعالان اقتصادی را با یک دید بلندمدت‌تر و اطمینان خاطر بیشتری مواجه کند. تعیین یک کلان ایده اقتصادی، تدوین نقشه راه معین و اولویت بندی برای حل مسائل کشور نیز، ثبات اقتصادی و آرامش در بازار را به همراه دارد.

این کارشناس حکمرانی گفت: با آغاز به کار دولت سیزدهم، این هماهنگی‌ها در تیم اقتصادی آن، در سطح مطلوبی دیده نمی‌شود؛ در حالی که یکی از مشکلات دولت قبل نیز، عدم هماهنگی تیم اقتصادی دولت بود که در بحث واگذاری صندوق‌های ETF بورسی مانند صندوق پالایش یکم، نمود ویژه‌ای پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی کاربران فضای مجازی اعلام کرده اند که پس از مراجعه به جایگاه‌های سوخت، با نبود کارت‌های آزاد در این جایگاه‌ها مواجه شده‌اند؛ اما علاوه بر سخنگوی دولت، مسئولان مختلف وزارت نفت از جمله وزیر و مدیرکل روابط عمومی این وزارتخانه، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و همچنین مدیرعامل شرکت پخش ملی فرآورده‌های نفتی ایران نیز، حذف کارت‌های آزاد جایگاه‌های سوخت را تکذیب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

کارت‌های آزاد جایگاه‌های سوخت جمع آوری می‌شود؟ کاهش کارت‌های آزاد در برخی استان‌ها با بهانه مبارزه با قاچاق سوخت

از سوی دیگر، آقای سیدباقر نورالدینی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان و آقای فریدون یاسمی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفته اند: کارت‌های آزاد موجود در جایگاه‌های سوخت با هدف مبارزه با عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی باید جمع آوری شوند و اجرای آزمایشی این طرح در این استان‌ها، کاهش قاچاق را به همراه داشته است.

این مدیران مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، هدف از محدودیت کارت‌های آزاد جایگاه‌های سوخت را مبارزه با قاچاق سوخت عنوان می‌کنند؛ موضوعی که اواخر پارسال، برخی مخاطبین باشگاه‌ خبرنگاران جوان درباره گازوئیل هم آن را مطرح کرده بودند، اما آقای امیرمحمد پرهام فر سرپرست دفتر پیشگیری از قاچاق فرآورده های نفتی در پاسخ گفت: هیچگونه مصوبه یا الزامی در خصوص نحوه توزیع گازوئیل میان جایگاه‌ها نداشته‌ایم.

آقای اسداله قلی زاده رئیس صنف جایگاهداران سوخت هم گفته، در برخی مناطق مرزی، کارت‌های آزاد بنزین در همه جایگاه‌ها وجود ندارد و تعداد جایگاه‌های دارای کارت آزاد کاهش یافته؛ او گفته برخی افراد با نیت‌های گوناگون شایعاتی را درباره حذف گسترده کارت‌های سوخت جایگاه‌ها در فضای مجازی منتشر می‌کنند که صحت ندارد و ریشه آن‌ها، اظهارات غیرشفاف و متناقض برخی مسئولان است.

علاوه بر بحث تناقض گویی پیرامون جمع آوری کارت‌های آزاد بنزین و گازوئیل، وزارت نفت طرح جدیدی را هم درباره هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی رونمایی کرده که اعضای انجمن سی‌ان‌جی کشور مانند آقای محسن جوهری رئیس سابق هیئت مدیره این انجمن، می‌گویند: در مورد جزئیات طرح جدیدی که از آن رونمایی شده، هیچگونه اطلاع رسانی به جایگاهداران صورت نگرفته؛ متاسفانه سیاستگذاری‌ها در این حوزه، پشت در‌های بسته انجام می‌شود.

رئیس جمهور، پارسال در یک برنامه زنده تلویزیونی گفته بود: هماهنگی کامل در دولت در زمینه اطلاع رسانی ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت سیزدهم یارانه انرژی اقتصاد ایران پخش فرآورده های نفتی جایگاه های سوخت کارت های آزاد جایگاه ها شرکت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۶ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق در بیرجند

سرهنگ دهقان رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: در مبارزه با قاچاق کالا و سوخت، مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی هنگام کنترل خودرو‌ها در ورودی شهرستان بیرجند به ۴ دستگاه سواری و ۶ دستگاه اتوبوس و یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و آنها را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از خودروها، مقدار ۶ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق خارج از شبکه توزیع به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان کشف کردند.

سرهنگ دهقان گفت: ماموران در این خصوص ۱۱ نفر متهم دستگیر که با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت‌های غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۰۹۶۳۰۰ به پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند تا برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • کشف ۲ هزارلیترسوخت قاچاق درخرمشهر
  • قدردانی استاندار همدان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی نوروزی
  • ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی
  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند
  • کشف ۶ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق در بیرجند
  • کاهش نواقص جایگاه‌های سوخت شهرستان سبزوار
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد
  • توقیف ۱۱ دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • رکورد حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت حیدریه از مرز یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون لیتر