Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،در مجامع بین‌المللی، سلامت را با 7 شاخص تعریف می‌کنند، عواملی که اگر نباشند؛ مفهوم سلامتی ابتر می‌ماند.سلامت فیزیکی، ذهنی، عاطفی، محیط زندگی، اجتماعی، معنوی و شغلی؛ 7 شاخصی است که تامین سلامتی را ذیل آنها میسر می‌دانند و عدم وجود یکی از آنها به این معنا است که سلامتی فرد تامین نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مفهوم در دنیا ارتباط نزدیکی با خدمات درمانی و بهداشتی دارد و با اجرای طرح‌ها و تولید داروها و واکسن های مورد به دست می‌آید.

در دنیای امروز که شیوه تعاملات و تبادلات جهانی تغییر کرده؛ سلامتی رکن اصلی امنیت در کشورها محسوب می شود و این مفهوم می تواند عاملی شود برای فشار و تهدید کشورهایی که از این منظر توسعه نیافته اند و به بازارهای جهانی وابستگی زیادی دارند. همین مهم، باعث شده که همه کشورها در تکاپوی تامین سلامتی به شکلی مستقل و مبتنی بر توانمندی های بومی خود باشند.

بخش عمده‌ای از این هدف هم با تامین واکسن‌ها، داروهای شیمیایی و زیستی و تجهیزات بهداشتی و درمانی محقق می شود. در همین راستا ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب برنامه‌های حوزه سلامت، 3 بسته حمایتی شامل داروهای زیستی(20 محصول)، مواد اولیه دارویی(15 محصول) و واکسن های انسانی(7 محصول) را حمایت کرده است تا با کمک شرکت های دانش بنیان و خلاق، کشور را از تنگاناهای دارویی و درمانی نجات دهد.

این کار به کاهش ارزبری و رونق بازار محصولات ایران‌ساخت منجر و بخش بزرگی از نیازهای کشور با تولیدات داخلی پاسخ داده شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران ساخت خبرخوب سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۱۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مطلوب مراکز درمانی یزد در طرح سلامت نوروزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل حوزه وزارتی در بازدید از بیمارستان‌های شهید صدوقی و شهید دکتر رهنمون یزد، وضعیت خدمات رسانی در مراکز دانشگاهی استان یزد را در سطح مطلوب ارزیابی و از تلاش‌های مسئولان و کادر سلامت یزد قدردانی کرد.

سید محمد پورحسینی افزود: خدمت رسانی در وزارت بهداشت بویژه در ایام تعطیل با قوت بیشتری ادامه دارد و طبق دستورالعمل ابلاغی جامع در این وزارت خانه، تمامی اورژانس‌های پیش بیمارستانی، حوزه درمان، غذا و دارو در سراسر کشور در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی با اشاره به فعالیت سه هزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ با پنج هزار و ۷۰۰ دستگاه آمبولانس افزود: حدود ۲۶ هزار نیروی آماده به کار در مراکز اورژانس و پایگاه‌های سلامت نوروزی مشغول ارائه خدمات در مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها هستند.

 

مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل حوزه وزارتی خاطر نشان کرد: بیش از هزار بیمارستان با ۱۴۶ هزار تخت فعال در حوزه درمان در کشور فعال است.

وی افزود: از ۲۸ اسفند تاکنون تعداد دو میلیون و۹۰۰ هزار مراجعه به اورژانس‌های کشور داشتیم که دو میلیون و ۳۸۵ هزار نفر به صورت سرپایی و ۵۰۰ هزار نفر هم بستری شدند.

دیگر خبرها

  • وضعیت مطلوب مراکز درمانی یزد در طرح سلامت نوروزی
  • فعالیت دانش‌بنیان در استان بوشهر به‌ یک فرهنگ تبدیل شده است
  • ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر
  • توجه به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • تولید پیشرفته‌ترین چاپگر خط بریل در اصفهان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • کاهش مصرف انرژی‌ در مبدل‌های الکتریکی با استفاده از هوش مصنوعی
  • شناسایی و پیگیری روش‌های تقویت مالی در حوزه علم و فناوری
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی «ایران ساخت»