Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا در حالی ادعای دفاع از حقوق بشر را دارد که با اقدامات مختلف خود در طول تاریخ، مرتکب جنایت‌های زیادی علیه بشریت شده و هر کدام از جنایت‌هایش یک پرونده قطور و سیاه برای این کشور به شمار می‌رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; تمام انسان‌ها حقوق حیات، آزادی و زندگی آزادانه دارند و باید بتوانند در قلمرو و سرزمین خود آزادانه و به دور از هرگونه تشنج و توحشی زندگی کنند اما قدرت‌هایی در طول تاریخ پیدا شده‌اند که همواره حقوق ملت‌های دیگر را ضایع کرده و اقدام به ظلم و ستم علیه ملت‌ها کرده‌اند و این در حالی است که همین قدرت‌ها همواره دَم از حقوق انسان‌ها زده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا به عنوان شیطان بزرگ، یکی از این قدرت‌ها در تاریخ معاصر بوده که به هر کشوری که توانسته زور گرفته، تجاور کرده و حقوق مسلم آن‌ها را از بین برده و این در حالی است که امریکا همواره از حقوق بشر حرف می‌زند و دیگران را متهم به نقض حقوق انسان‌ها می‌کند.

*‌ دولت آمریکا بزرگترین نقض‌کننده حقوق بشر در دنیا است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در سخنرانی‌های مختلف به جنایت‌های بی‌شمار آمریکا در سطح دنیا و همچنین کشورمان اشاره کرده و یاداور شده‌اند که این کشور، نقض‌کننده حقوق بشر بوده و در هر نقطه‌ای از دنیا که جنایتی رخ دهد، آمریکا به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در ان دست داشته است.

ایشان در 19 دی 1392 و در دیدار مردم قم در سالگرد قیام 19 دی 1356 مردم این شهر فرمودند: «مساله حقوق بشر، مساله اسلام و پایبندی به موازین دینی، حرف‌هایی است که آن‌ها (آمریکایی‌ها) امروز دارند متعرّض می‌شوند. بنده عرض می‌کنم هر کس دیگری هم درباره حقوق بشر حرف بزند، آمریکایی‌ها حق ندارند درباره حقوق بشر حرف بزنند چون دولت آمریکا بزرگترین نقض‌کننده حقوق بشر در دنیا است.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در 28 بهمن 1392 در دیدار مردم آذربایجان شرقی در آستانه سالگرد قیام 29 بهمن مردم تبریز گفتند: «ملاحظه کنید سخنگویان دولت آمریکا بحث حقوق بشر، موشکی، سلاح و مانند این‌ها را به میان آوردند. من تعجب می‌کنم، آمریکایی‌ها خجالت نمی‌کشند اسم حقوق بشر را می‌آورند. هرکس دیگری در دنیا ادعا بکند طرفداری از حقوق بشر را، دولتمردان آمریکا دیگر نباید این ادعا را بکنند با این همه فضاحتی که در کارنامه آن‌ها نسبت به حقوق‌بشر هست.»

ایشان در دیدارهای دیگری نیز به جنایت‌های مختلف آمریکا در برابر ملت ایران پرداختند و به‌ویژه به حوادث هفته دوم تیرماه اشاره کردند و از این ایام به عنوان «هفته حقوق بشر آمریکایی» تعبیر کردند و بعد از آن از 6 تا 12 تیر در کشورمان به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامیده شد و برنامه‌های مختلفی در این هفته جهت تبیین جنایت‌های آمریکا در دنیا و منطقه و به‌ویژه ایران اجرا می‌شود.

*‌ در 250 سال عُمر آمریکا کمتر سالی بدون جنگ و خونریزی بوده است

حجت‌الاسلام محمد نظری، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: از 6 تا 12 تیر به مناسبت جنایت‌هایی که شیطان بزرگ یعنی آمریکا در کشورمان علیه ملت عزیز ایران مرتکب شده به عنوان «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه اولین مناسبت این هفته، ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب در 6 تیر سال 1360 توسط منافقان کوردل در پناه شیطان بزرگ بود که البته باعث جانبازی حضرت آقا شد، گفت: این حادثه، یک روز قبل از فاجعه 7 تیر رخ داد و فاجعه بزرگ 7 تیر نیز سالروز انفجار بمب در مقرّ حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران باوفای انقلاب و امام(ره) بود ضمن اینکه 12 تیر، سالروز مورد هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران در سال 1367 توسط ناو آمریکایی وینسنس با 290 سرنشین و همچنین 8 تیر، سالروز بمباران شیمیایی سردشت در دوران دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام نظری با بیان اینکه در همین یک هفته، چند جنایت بزرگ اعم از ترور و توحش علیه یک ملت و کشور انجام شده است، خاطرنشان کرد: تروریست‌ها تحت حمایت مستقیم شیطان بزرگ بوده و هستند به‌گونه‌ای که بعد از مورد هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی به آن‌ها مدال افتخار و شجاعت دادند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه جنایت‌های شیطان بزرگ یعنی آمریکا علیه ملت ایران فقط این چند مورد نیست، افزود: ترور ناجوانمردانه مجاهد و مبارز تروریست در منطقه یعنی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، کودتای 28 مرداد 1332 علیه دولت منتخب مردم و بازگرداندن دیکتاتوری و حمایت از شاه در کشتار مردم در طول مبارزات انقلاب و حمایت از صدام جنایتکار علیه ملت ایران از دیگر جنایت‌های آمریکا علیه ملت ایران است.

وی ابراز کرد: این‌ها فقط گوشه‌ای از جنایت‌های شیطان بزرگ و آن هم علیه ملت ایران است در حالی که در 250 سال سابقه آمریکا، کمتر سالی بوده که بدون جنگ و خونریزی باشد.

*‌ آمریکا تنها کشوری است که از سلاح اتمی استفاده کرده است

حجت‌الاسلام نظری گفت: ماهیت و هویت آمریکا فقط جنایت علیه ملت‌های دیگر نیست و حتی علیه ملت خود نیز جنایت می‌کند اخیرا حمله مسلحانه علیه مردم خودش توسط برخی انسان‌ها رخ داد چرا که استفاده از اسلحه را به خاطر تامین منافع کارتل‌های اسلحه‌سازی، آزاد کرده‌اند و روزانه ده‌ها نفر در آنجا به نفع سرمایه‌داران کشته می‌شوند و از بین می‌روند.

وی با بیان اینکه چهره واقعی آمریکا نه فقط برای اهل فکر و نظر بلکه برای توده مردمی که بی‌غرض و بی‌مرض و بدون جاهلیت نگاه کنند، روشن است، گفت: جای تعجب و تاسف از آن‌هایی است که چهره آمریکا را به عنوان جامعه متمدن و پیشرفته تطهیر و بزک می‌کنند و همچنین جای تعجب و تاسف از آن‌هایی است که گول ادعای حقوق بشر آمریکا را می‌خورند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اولین و مهمترین حق انسان‌ها، حق حیات است، اظهار داشت: این در حالی است که چند ده هزار نفر انسان فقط در کشورمان به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم و باواسطه یا بی‌واسطه با حمایت شیطان بزرگ یعنی آمریکا به شهادت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه آمریکا به بهانه مشکوک بودن حرکت جمهوری اسلامی به سوی ساخت سلاح اتمی، کشورمان را تحریم کرده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که آمریکا تنها کشوری است که خودش سلاح اتمی دارد و تنها کشور در تاریخ بین‌الملل است که از سلاح اتمی استفاده کرده است اما دیگران را به زعم و احتمال اقدام برای ساخت سلاح هسته‌ای تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام نظری افزود: این در حالی است که آمریکا حتی غذا و دارو و واکسن را نیز تحریم می‌کند و ده‌ها هزار نفر از بیماران به دلیل تحریم دارو از دنیا می‌روند.

*‌ ادعای طرفداری آمریکا از حقوق بشر، مضحک و عجیب است

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: چهره شیطان بزرگ برای اهل فکر و نظر و مردم آشکار است اما ادعای طرفداری از حقوق بشر توسط این موجود و رژیم سفاک و جنایتکار، مضحک و عجیب است و عجیب‌تر آن که عده‌ای آن را باور کرده و بزک می‌کنند و عده‌ای نیز به عهد و پیمان آمریکا تکیه کرده و اعتماد می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حقوق بشر آمریکایی نه تنها جان انسان‌ها بلکه آزادی انسان‌ها نیز محترم نیست، گفت: آمریکا در همین منطقه اطراف ایران به چند کشور تجاوز کرده و اقدامات غیرقانونی علیه تمامیت ارضی کشورها انجام داده‌اند و حتی ترامپ و وزیر خارجه اسبق آمریکا (کلینتون) اعتراف کردند که داعش را آمریکایی‌ها برای تجزیه کشورهای منطقه و همچنین علیه انقلاب اسلامی ایجاد کردند و ده‌ها هزار نفر را کشته و تا چه اندازه 2 کشور سوریه و عراق را ویران کردند و علاوه بر آن نیز جنایت‌های مختلفی در افغانستان انجام دادند.

حجت‌الاسلام نظری با تاکید بر مطالعه و افزایش آگاهی نسبت به واقعیت‌های آمریکا در بین نسل‌های نوجوان و جوان اظهار داشت: آمریکا جرثومه فساد و بزرگترین ناقض حقوق بشر و دشمن شماره یک ملت ایران است و باید افتخار کنیم که هیچگاه در برابر آمریکا سر تسلیم فرود نیاورده‌ایم.

وی افزود: خوشخبتانه قدرت و اقتدار و توانمندی جمهوری اسلامی ایران به برکت نظام و انقلاب اسلامی و خون مطهر شهدا به اندازه‌ای بالا است که هیچ دشمنی به‌خصوص آمریکا جرات تعرض نمی‌کند.

*‌ هر کدام از جنایت‌های آمریکا در ایران و سایر کشورها یک پرونده قطور و سیاه است

حجت‌الاسلام نظری ابراز کرد: به مردم به‌ویژه نسل‌های نوجوان و جوان توصیه می‌شود که هر کدام از پرونده‌های مختلف از جمله داعش، کودتای 28 مرداد، ساقط کردن هواپیمای مسافربری، ترور نافرجام رهبر انقلاب، حادثه 7 تیر، انفجار 8 شهریور، حمایت از صدام جنایتکار در جنگ تحمیلی، افغانستان، حمایت از دیکتاتورترین رژیم‌ها مانند وهابی آل سعود، اسرائیل و.... را مطالعه کنند که همه این‌ها پرونده‌های قطور و سیاه شیطان بزرگ علیه حقوق بشر و بشریت، حیات و حریت انسان‌ها در منطقه است.

وی با بیان اینکه از جوانان و نوجوانان انتظار می‌رود تا آگاهی‌های خود در این رابطه را افزایش داده و فریب بوق تبلیغاتی و امپراطوری رسانه‌ای را نخورند، افزود: آمریکا رژیم سفاک و دیکتاتوری است که در متهم کردن دیگران به نقض حقوق بشر و آزادی‌های اجتماعی علیه رژیم‌های مردم‌سالار در منطقه آسیا، آمریکای مرکزی و جنوبی چقدر کودتا کرده و حمایت از دیکتاتورها بخشی از پرونده‌های قطور شیطان بزرگ علیه حیات، آزادی و حریت بشریت است.

*‌ مردم با حضور در صحنه‌های مختلف عزت و اقتدار ایران اسلامی را نشان می‌دهند

حجت‌الاسلام علی ناصر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز با اشاره به فرمایشات امامین انقلاب نسبت به جنایت‌های آمریکا گفت: امام راحل فرمودند آمریکا بزرگترین دشمن بشریت است و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند حقوق بشر برای آمریکا یک دکان است.

حجت‌الاسلام ناصر اظهار داشت: اتفاقاتی که در نیمه اول تیرماه افتاده و رهبر معظم انقلاب نیز اشاره‌ای به آن داشتند سبب شد تا به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به سوءقصد به رهبر معظم انقلاب در 6 تیر و بمب‌گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در 7 تیر ماه سال 60 گفت: بمباران شیمیایی سردشت توسط هواپیمای بعثی عراق در 8 تیر که آثار آن را هنوز هم می‌بینیم، به شهادت رساندن آیت‌الله صدوقی نماینده امام راحل و امام جمعه یزد در 11 تیر ماه و شلیک موشک به هواپیمای مسافری ایران در 12 تیر ماه توسط ناو آمریکایی که منجر به شهادت همه مسافران و خدمه هواپیما شد، وقایعی هستند که دست آمریکا به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در آن‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه نامگذاری هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، تدبیری از سوی رهبر معظم انقلاب بود، اظهار داشت: تبیین این مساله در ایام مذکور بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام ناصر تصریح کرد: مردم ایران و استان زنجان همواره نشان داده‌اند که به هیچ وجه از نظام، انقلاب، مکتب تشیع و مسیر انتظاری که در پیش رو دارند، خسته نشده‌اند.

وی افزود: مردم نشان داده‌اند که علی‌رغم تمام مشکلاتی که از ابتدای انقلاب تاکنون با هجمه‌های دشمنان وجود داشته و دارد، همیشه در صحنه‌های مختلف حضور دارند و با حضور درصحنه‌های مختلف، اقتدار و عزت ایران اسلامی که نتیجه خون هزاران شهید و هدایت‌های امامین انقلاب است را نشان می‌دهند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه امسال برنامه‌های این هفته با اولویت جهاد تبیین برگزار می‌شود، گفت: امسال علاوه بر فضاسازی شهری و تولید محتوا در فضای مجازی، برنامه محوری در 8 تیر و با نگاه تخصصی‌تر برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام ناصر اظهار داشت: برنامه محوری امسال ساعت 10 صبح روز 8 تیر برگزار می‌شود و میهمان ویژه این مراسم نیز حجت‌الاسلام دکتر زمانی (معاون سابق امور بین‌الملل و مسئول فعلی دفتر سیاسی حوزه‌های علمیه کشور) است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی کارشناس مسائل سیاسی جنایت های آمریکا رهبر معظم انقلاب حجت الاسلام نظری علیه ملت ایران جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی استان زنجان آمریکایی ها حقوق بشر شیطان بزرگ تنها کشور سلاح اتمی انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۸۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید مدافع امنیت محمد مهدی نجاتی نیا در کردکوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سردار گودرزي فرمانده مرزباني فراجا در اين ديدار با اشاره به مظلوميت شهداي مرزباني گفت: ما قدردان ايثار و فداکاري شهداء بخصوص شهداي مظلوم مرزباني و خانواده‌هاي آنان هستيم و اگر اين ايثارها نبود کشور و ارزش ها و آرمانهای انقلاب حفظ نمي‌شد.
وی افزود: امروز هر کدام از شهدای فراجا باعث عزت آفرینی برای کشور، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند و باید این شجاعت، شهامت و از خودگذشتگی کارکنان فراجا به خصوص مرزبانی به گوش همه برسد.
وي با تجليل از صبر، ايثار و فداکاري‌هاي خانواده معظم شهدا، جانبازان و ايثارگران افزود: خانواده شهدا، فرزندان برومند خود را در راه اسلام و انقلاب تقديم کردند و اين اجري بي پايان در نزد خداي متعال خواهد داشت.
 او ادامه داد : شهداء اسوه‌هاي بصيرت و ولايت‌مداري در تمام قرن‌ها و اعصار هستند که با گذشتن از جان خود، امنيت و آرامش را بر جامعه حاکم كردند.
سید محمدمهدی نجاتی نیا، مرزبان گلستانی بامداد دوشنبه ششم فروردین امسال ، در منطقه مرزی میرجاوه در جنوب شرق کشور، در درگیری با اشرار به شهادت رسید.

 

 

دیگر خبرها

  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل/ تهدید رژیم صهیونیستی علیه مراکز هسته‌ای ایران، تجدید نظر و عدول از سیاست‌ها و ملاحظات اعلامی هسته‌ای را محتمل می‌سازد
  • دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید مدافع امنیت محمد مهدی نجاتی نیا
  • دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید مدافع امنیت محمد مهدی نجاتی نیا در کردکوی
  • پاسخ مرندی به استفاده از سلاح هسته‌ای علیه اسرائیل
  • اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد
  • چه شد که سوئد در یک قدمی ساخت بمب اتمی، از سلاح هسته‌ای دست کشید؟
  • تحلیل دانشجوی فلسطینی از حمله ایران به اسرائیل
  • «وعده صادق» رژیم کودک کش و جنایتکار و اشغالگر را سخت تنیبه نمود
  • حمایت خبرنگاران استان مرکزی از پاسخ مقتدرانه سپاه به صهیونیست‌ها