Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «ناصر کنعانی» رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره به عنوان سیزدهمین سخنگوی دستگاه دیپلماسی و جایگزین سعید خطیب‌زاده منصوب شد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرد که امروز آخرین نشست او با خبرنگاران است و از این به بعد به عنوان مشاور وزیر امور خارجه به فعالیت خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنعانی از تیر ماه ۱۳۹۷ عهده‌دار دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره (پایتخت مصر) بوده است. او پیش از این نیز ریاست ستاد عراق وزارت امور خارجه را برعهده داشت. دبیر سیاسی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاشکند (ازبکستان)، معاون اداره خاورمیانه عربی و شمال آفریقا، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در امان (اردن)، کاردار سفارت ایران در اردن، کارشناس ارشد حوزه معاونت عربی و آفریقایی از دیگر سمت‌های کنعانی در دوران فعالیتش در وزارت امور خارجه است. او دارنده مدرک کارشناسی ارشد در رشته روابط بین‌الملل و مسلط به زبان‌های انگلیسی و عربی است.

 

خطیب‌زاده نزدیک به دو سال (۲۳ ماه) و از مرداد ۱۳۹۹ تاکنون عهده‌دار این سمت بود. (یکشنبه) ۲۶ مرداد ماه  ۱۳۹۹ مراسم تودیع و معارفه سید عباس موسوی و سعید خطیب‌زاده سخنگویان سابق و جدید وزارت امور خارجه برگزار شد.

مرتضی سرمدی، محمود محمدی، حمیدرضا آصفی، سید محمدعلی حسینی، حسن قشقاوی،  رامین مهمان‌پرست، سید عباس عراقچی، مرضیه افخم، حسین جابری انصاری، بهرام قاسمی، سید عباس موسوی و سعید خطیب‌زاده پیش از کنعانی، عهده‌دار سخنگویی وزارت امور خارجه بودند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه سعید خطیب زاده جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه سعید خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادداشت هنیه در دفتر یابود وزارت خارجه ایران

رئیس دفتر سیاسی حماس دفتر یادبود وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را امضا کرد.

به گزارش ایسنا، «اسماعیل هنیه» در جریان دیدار با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در تهران، دفتر یادبود وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را امضا کرد.

هنیه در این یادداشت از «حسن استقبال» امیرعبداللهیان تشکر کرده و نوشته است: «به امید دیدار در قدس آزاد شده».

رئیس دفتر سیاسی در سخنانی پس از دیدار با امیرعبداللهیان نیز گفت: «مردم غزه در طول ۶ ماه گذشته مقاومت افسانه‌ای از خود در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها به نمایش گذاشتند. به رغم تمام هزینه‌های سنگینی که مردم غزه پرداختند، رژیم صهیونیستی شکست خورده و در حال از دست دادن حمایت سازمان‌های بین‌المللی است».

او با بیان این‌که رژیم صهیونیستی نتوانست به هیچ یک از اهداف نظامی یا استراتژیک خود دست یابد، به حمایت‌های آمریکا از این رژیم در چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: «آمریکا نمی‌تواند اراده خود را بر جامعه جهانی تحمیل کند و اکنون اشغالگران با انزوای سیاسی بی‌سابقه‌ای مواجه شده‌اند».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد پروژه گازی با ایران روشن است
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • سفر امیر عبداللهیان به عشق‌ آباد
  • وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان به ترکمنستان می‌رود
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • یادداشت هنیه در دفتر یابود وزارت خارجه ایران
  • سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد؛ تصویب قطعنامه آتش بس در غزه گامی مثبت اما ناکافی
  • سخنگوی وزارت خارجه : غصب سرزمین‌های متعلق به فلسطینیان مکمل اقدامات وحشیانه رژیم صهیونسیتی است