Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، «ناصر کنعانی» رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره به جای خطیب‌زاده و به عنوان سیزدهمین سخنگوی وزارت امور خارجه منصوب شد و خطیب‌زاده هم مشاور وزیر شد.

«ناصر کنعانی» رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره به عنوان سیزدهمین سخنگوی دستگاه دیپلماسی و جایگزین سعید خطیب‌زاده منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرد که امروز آخرین نشست او با خبرنگاران است و از این به بعد به عنوان مشاور وزیر امور خارجه به فعالیت خواهد پرداخت.

کنعانی از تیر ماه ۱۳۹۷ عهده‌دار دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره (پایتخت مصر) بوده است. او پیش از این نیز ریاست ستاد عراق وزارت امور خارجه را برعهده داشت. دبیر سیاسی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاشکند (ازبکستان)، معاون اداره خاورمیانه عربی و شمال آفریقا، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در امان (اردن)، کاردار سفارت ایران در اردن، کارشناس ارشد حوزه معاونت عربی و آفریقایی از دیگر سمت‌های کنعانی در دوران فعالیتش در وزارت امور خارجه است. او دارنده مدرک کارشناسی ارشد در رشته روابط بین‌الملل و مسلط به زبان‌های انگلیسی و عربی است.

خطیب‌زاده نزدیک به دو سال (۲۳ ماه) و از مرداد ۱۳۹۹ تاکنون عهده‌دار این سمت بود. (یکشنبه) ۲۶ مرداد ماه  ۱۳۹۹ مراسم تودیع و معارفه سید عباس موسوی و سعید خطیب‌زاده سخنگویان سابق و جدید وزارت امور خارجه برگزار شد.

مرتضی سرمدی، محمود محمدی، حمیدرضا آصفی، سید محمدعلی حسینی، حسن قشقاوی،  رامین مهمان‌پرست، سید عباس عراقچی، مرضیه افخم، حسین جابری انصاری، بهرام قاسمی، سید عباس موسوی و سعید خطیب‌زاده پیش از کنعانی، عهده‌دار سخنگویی وزارت امور خارجه بودند.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا وزارت امور خارجه ایران سعید خطیب زاده ناصر کنعانی افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه سعید خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۰۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است

وزیر امور خارجه کشورمان بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در روابط فی مابین تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین امیرعبداللهیان و محمد اسحاق دار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان طی مکالمه تلفنی در خصوص روند رو به رشد روابط تهران و اسلام آباد و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگو، با استقبال و ابراز خرسندی از سفر حجت الاسلام رئیسی رییس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگو با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای انجام سفر رئیس جمهور محترم کشورمان به اسلام آباد، بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در روابط فی مابین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد خوشبختانه هماهنگی‌ها و توافقات بسیار خوبی بین بخش‌های مختلف در دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان جهت ارتقای روابط تهران و اسلام آباد و در راستای خدمت به منافع دو کشور صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزرات خارجه
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • کنعانی: ایران حتما در اجلاس آتی سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد/ «سطح حضور» در بازه زمانی نزدیک به اجلاس اطلاع‌رسانی می‌شود + فیلم
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به حادثه اصفهان
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه؟ | پاسخ سخنگوی وزارت خارجه
  • پخش زنده| نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است