Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی ایزدی گفت: برگزاری شب‌های فرهنگی به مناسبت رویداد ساری ۲۰۲۲ و راه اندازی نمایشگاه با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری مازندران در همه استان‌های کشور از جمله برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی استان خواهد بود.

در رویداد ۲۰۲۲ میراث و داشته‌های کل استان در زمینه ظرفیت‌های جذب گردشگری نظیر آئین‌ها، مسابقات، جشنواره‌های بومی - محلی، آثار تاریخی و طبیعی معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته ایزدی برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های فرهنگی و گردشگری رویداد ساری ۲۰۲۲ همچون شب‌های فرهنگی در همه شهر‌های استان نیز تا پایان تابستان برنامه ریزی شده است.

ساری در مهرماه ۱۳۹۸ با تصویب هیات وزیران گردشگری کشور‌های عضو سازمان همکای‌های اقتصادی اکو در تاجیکستان به عنوان پایتخت گردشگری این سازمان در سال ۲۰۲۲ انتخاب شد

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رویداد ساری ۲۰۲۲ گردشگری مازندران میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۰۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندی‌های خراسان جنوبی در کشور ویتنام معرفی می‌شود

پوستر وبینار معرفی توانمندی‌های گردشگری، تجاری و دانش بنیان استان خراسان جنوبی به مخاطبان کشور ویتنام صبح امروز طی مراسمی رونمایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خراسان جنوبی، افسانه ابراهیمی امروز در نشست رونمایی از پوستر و برنامه‌ریزی وبینار معرفی توانمندی‌های گردشگری، تجاری و دانش بنیان استان خراسان جنوبی با اشاره به شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار داشت: در سال جاری با جدیت بیشتر از گذشته حوزه گردشگری استان را با مشارکت مردمی پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه توجه به گردشگری منافع زیادی برای کشور و به تبع استان دارد، افزود: اشتغالزایی، ارزآوری، توسعه اقتصادی و زمینه سازی برای شناخت گردشگران خارجی از استان، جذب سرمایه‌گذار و ‌تجارت خارجی از جمله این مزایا است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی ضمن قدردانی از همکاری و استقبال اداره کل میراث فرهنگی برای برگزاری سلسله وبینارهای معرفی توانمندی‌های استان گفت: بدون شک این استقبال سبب ایجاد انگیزه و ابتکار در حوزه گردشگری و زمینه ساز ورود گردشگران خارجی به استان خواهد شد.

وی عنوان کرد: برای جذب گردشگران خارجی در حوزه‌های جغرافیایی زیادی می‌توان کار کرد اما ابتدا شرق آسیا و کشور ویتنام را به دلیل برخی مشابهات انتخاب کردیم و سفارتخانه مذکور پای کار است.

ابراهیمی گفت: فضا و زمینه برای جذب گردشگران شرق آسیا به خراسان جنوبی فراهم است و می‌توان با اتحاد و همدلی بین دستگاه‌های متولی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان را به بهترین نحو معرفی کرد.

وی ادامه داد: در سال‌های بعد از افزایش تحریم‌ها بیشترین آمار گردشگران خارجی ایران مربوط به حوزه شرق آسیا بوده که بیشتر استان‌های تهران، اصفهان و فارس را انتخاب کردند اما اکنون گردشگران خارجی به دنبال کشف جاذبه‌های استان‌های دیگر هستند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی یادآور شد: فرصت مغتنمی فراهم شده تا ظرفیت‌های گردشگری ناشناخته‌ استان به گردشگران خارجی معرفی شود لذا شرق ایران با تمرکز بر استان خراسان جنوبی در اولویت معرفی قرار گرفته است.

وی گفت: با برگزاری وبینارهای مختلف زمینه برای ارتباطات آینده شرکت‌های دانش بنیان، گردشگری و سایر حوزه‌ها با همدیگر فراهم می‌شود و در آینده با امضای تفاهم‌نامه‌های متعدد نسبت به تبادل گردشگر اقدام خواهد شد.

ابراهیمی افزود: تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی بین کشورهای خارجی با استان یا شهرستان‌ها در قالب وبینارها پیش‌بینی شده و در اولویت اجرا قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به گستردگی و تنوع حوزه‌های گردشگری، سلیقه گردشگران خارجی مشخص و شناخته شده که براساس آن بسته‌های گردشگری را فراهم می‌کنیم.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در حوزه جذب گردشگر با استان‌های دیگر در رقابت هستیم و همین موضوع درباره کشور نیز صدق می‌کند بنابراین باید با همکاری، هم افزایی و مشارکت بین دستگاهی و ارائه برنامه‌های منسجم و غنی گردشگران را به این سمت جذب کنیم چون جذب حتی یک گردشگر سفیری برای استان یا کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: اگر قرار است با مشارکت مردم جهش تولید در استان محقق شود از بخش خصوصی نیز انتظار داریم به صورت جدی پای کار باشد، هیچگونه توقع مالی نداریم و انتظار داریم ما را یاری کنند تا بسته گردشگری منسجم از استان ارائه دهیم.

خراسان جنوبی ظرفیت‌های خوبی برای معرفی به گردشگران داخلی و خارجی دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: این استان ظرفیت‌های خوبی برای معرفی به گردشگران داخلی و خارجی دارد که با همکاری نمایندگی وزارت امور خارجه در استان با برگزاری وبینارهای متعدد درصدد معرفی و جذب گردشگر خارجی به استان هستیم.

هادی شاهوردی بیان کرد: براساس مذاکراتی که با نمایندگی وزارت امور خارجه انجام شد درصدد هستیم کشورهایی که می‌توانند اهداف خوبی برای استان در حوزه گردشگری داشته باشند را جذب کنیم.

وی افزود: استان دارای ظرفیت‌های منحصر به فرد در حوزه گردشگری، تاریخی و طبیعی است ولی نبود معرفی و شناخت این ظرفیت‌ها و جاذبه‌ها به جهان ما را رنج می‌دهد لذا تصمیم داریم این ظرفیت‌ها را از طریق برگزاری وبینارهای مختلف معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به اقداماتی که وزارت امور خارجه در زمینه لغو یکطرفه روادید برای بسیاری از کشورهای جهان انجام داده زمینه برای ورود گردشگران خارجی فراهم شده است.

در پایان این نشست از پوستر وبینار معرفی توانمندی‌های گردشگری، تجاری و دانش بنیان استان خراسان جنوبی به مخاطبان کشور ویتنام رونمایی شد.

انتهای پیام/ 251

دیگر خبرها

  • ۵۰۰هزارگردشگر در اقامتگاه های رسمی و غیر رسمی گلستان اسکان یافتند
  • ثبت مراسم آبگیری آب‌ انبار‌های سرایان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور
  • توجه به زیرساخته‌های فرهنگی اولویت برنامه‌های استانداری آذربایجان غربی است
  • نسبت نمایشگاه کتاب تهران با گردشگری ادبی چیست؟
  • بزرگترین پارک جنگلی کوهستانی شمال کشور افتتاح می‌شود
  • رونق توریسم و مبادلات فرهنگی با رویداد‌های ادبی / نسبت نمایشگاه کتاب تهران با گردشگری ادبی چیست؟
  • جاذبه‌های گردشگری و چهره‌های شاخص تنگستان به کشور معرفی شوند
  • معرفی دریاچه ارومیه به‌عنوان قطب گردشگری شمال‌غرب كشور با برگزاری جشنواره‌های گردشگری
  • ثبت ۲ میلیون بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی در نوروز ۱۴۰۳
  • توانمندی‌های خراسان جنوبی در کشور ویتنام معرفی می‌شود