Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عضویت رژیم صهیونیستی در مجموعه تروریستی سنتکام و استقرار تجهیزات و حضور آن در رزمایش‌ها را بسترساز ایجاد تهدیداتی برای منطقه دانست .

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار با ندیم رضا رئیس کمیته مشترک روسای ستاد ارتش پاکستان اظهار داشت: بدون تردید در سال‌های اخیر با تلاش فرماندهان و مسئولان دو کشور روابط فی مابین توسعه خوبی یافته و این روابط باید توسعه و استمرار یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه ما معتقدیم دو کشور از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردارند، گفت: باید در راستای تقویت همکاری‌های مشترک بیشتر تلاش کنیم؛ در ۵ سال گذشته ما تعاملات و رفت آمدهای زیادی بین مسئولان نظامی ایران و پاکستان را شاهد بوده ایم که این روند باید گسترش یابد و موجب ایجاد امنیت در مرزهای دوکشور گردیده و دو کشور در سایه این امنیت و آرامش روابط اقتصادی را مورد تاکید قرار دادند.

وی ادامه داد: مسئله امنیت مرزهای ایران و پاکستان از مهمترین مسائل بین دو کشور بوده است و بنده در سفری که به پاکستان داشتم به طور  جدی پیگیر موضوعات مشترک دو کشور به ویژه در حوزه امنیت مرزی بوده‌ام. 

سرلشکر باقری بیان داشت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با همسایگان نگاه ویژه‌ای دارد و این مهم در دولت جدید نیز تقویت شده و رو به توسعه است. 

وی افزود: در سال‌های اخیر روابط نظامی ایران و پاکستان توسعه چشمگیری داشته که این روابط سبب امنیت و اثربخشی در توسعه اقتصادی دو کشور شده است. 

سرلشکر باقری با بیان اینکه منطقه‌ای که جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در آن قرار  دارند بسیار مهم و حساس است، گفت: این منطقه از حساسیت فزاینده‌ای برخوردار است به ویژه اینکه رویدادها و تحولات اخیر سبب مداخلات کشورهای فرامنطقه‌ای شده و مشکلاتی در سطح منطقه ایجاد کرده است. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، رژیم صهیونیستی را در راس مداخله‌گری‌ها و زمینه ساز بی ثبات در منطقه اعلام کرد و گفت: این رژیم  با اجرای طرح‌هایی در صدد ایجاد ارتباط با کشورهای منطقه و دست یابی به اهداف مداخله گرانه است. 

وی عضویت رژیم صهیونیستی در سنتکام و استقرار تجهیزات و حضور آن در رزمایش‌ها را بسترساز ایجاد تهدیداتی برای منطقه عنوان کرد و افزود: ما این تهدیدات را برنمی تابیم و مطمئنا در قبال آن عکس العمل نشان می‌دهیم. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص مداخلات آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: تشکیل گروه‌های تروریستی و تکفیری در منطقه به ویژه در سوریه و عراق از دیگر مواردی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه ایجاد کرده و به آن دامن زدند و در ادامه روند سلطه گری تا سقوط این دو کشور پیشرفتند. 

وی با اشاره به تحولات یمن گفت: از دیگر مسائل منطقه ما فاجعه یمن است که برای مدت زمان زیادی است که این روند ادامه یافته و باید به سرعت این به این جریان خاتمه داد.

سرلشکر باقری گفت: مسئله کشمیر یکی دیگر از مسائل جهان اسلام محسوب می‌شود و موضع جمهوری اسلامی ایران در این رابطه همان تدبیر و موضع رهبر معظم انقلاب اسلامی است که حمایت از مردم مظلوم و مسلمان را تحت توجه قرار می‌دهد.

وی در ادامه تحلیل مسائل منطقه گفت: جنگ روسیه و اوکراین قطعاً بر منطقه و جهان تاثیرگذار خواهد بود و توسعه ناتو به سمت مرزهای روسیه و خطری برای امنیت این کشور محسوب می‌شود که امیدواریم طرفین با گفتگو مسائل و مشکلات  را حل و فصل کنند. 

سرلشکر باقری گفت: مسئله افغانستان از تاثیرگذارترین مسائل بین دو کشور ایران و پاکستان است. با توجه به شرایط افغانستان مشارکت و مداخله سایر اقوام در ایجاد امنیت و ثبات نقش سازنده‌ای در آینده این کشور خواهد داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان تصریح کرد: ما نگران توسعه تروریسم از سمت افغانستان هستیم  در این خصوص برنامه‌هایی نیز داریم و معتقد هستیم که این مسائل و مشکلات با همکاری کشورهای ایران و پاکستان قابل حل خواهد بود؛ و نیازی به مداخله کشورهای بیگانه نیست.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت سرلشکر باقری رژیم صهیونیستی خلیج فارس سنتکام خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی ایران و پاکستان سرلشکر باقری منطقه ای دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۱۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیف دقیق عملیات وعده صادق از زبان رهبر انقلاب

به گزارش جام جم آنلاین، به باور برخی کارشناسان، بیانات رهبر معظم انقلاب بهترین توصیف از پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق است. ایشان پیام ایران را به مخاطبان، از دوست و دشمن رساند تا از آنچه رخ داده بطور دقیق و بدون تحریف آگاه باشند؛ چرا که این پیام با روایتی که آمریکا، رژیم صهیونیستی و وابستگانشان در منطقه عنوان کرده‌اند کاملا متفاوت است، روایتی دروغین که هدف آن، سرپوش گذاشتن بر رسوایی مترسک آمریکا در منطقه یعنی «اسرائیل» در برابر چشم جهانیان است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی با دروغ‌های گوناگون، تلاش کردند افکار عمومی جهان را به انحراف کشانده و آن را از هدف واقعی پاسخ ایران دور کنند، دروغ‌هایی نظیر اینکه برخی از صهیونیست‌ها طی این حمله به هلاکت رسیده‌اند، یا طی این حمله مکان‌هایی نظیر بیمارستان، مدرسه، خانه، ایستگاه برق یا آب تخریب شده‌اند.

دروغ دیگری که بسیار برای ترویج آن تلاش می‌کنند این است که ۹۹ درصد از موشک‌ها و پهپادهای شلیک‌شده ایران رهگیری و ساقط شده‌اند، در حالی‌که از ابتدا و از چگونگی پاسخ ایران روشن بود که ایران به دنبال هدف قرار دادن مناطق غیرنظامی یا برجای گذاشتن ویرانی گسترده در اراضی اشغالی نبود؛ چرا که اگر چنین هدفی داشت از موشک‌های پیشرفته‌تر خود استفاده می‌کرد و مهم تر از آن، بدون اطلاع قبلی دست به این حمله می‌زد.

از مهم‌ترین هدف‌های پاسخ موشکی ایران، اعمال اراده ملت ایران و اثبات قدرت آن بود. این پاسخ واکنش به تهدیدهای بالاترین نیروهای نظامی در منطقه و جهان یعنی «اسرائیل» و آمریکا بود که حمایت نظامی دولت‌های غربی مانند فرانسه و انگلیس را هم با خود به همراه داشتند، دولت‌هایی که به تکنولوژی هسته‌ای نیز دست یافته‌اند و همگی در حالت آماده‌باش به سر می‌بردند.

جنگنده‌های اف ۳۵ در آسمان‌های فلسطین اشغالی و برخی کشورهای عربی دیگر به پرواز درآمدند و چندین سامانه ضد موشکی همچون «تاد» آمریکا و «ختس»، «فلاخن داود» و «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی نیز فعال بودند.

علاوه بر همه اینها، آمریکا دو کشتی مخصوص جنگ الکترونیک نیز به منطقه فرستاد و باز هم هیچ‌یک نتوانستند بازدارنده حمله ایران باشند. ایران با شلیک ۳۰۰ موشک و پهپاد به سراسر فلسطین اشغالی به تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ داد و این موشک‌ها و پهپادها به همان نقاطی برخورد کردند که از پیش مقرر شده بود، یعنی دو پایگاه نظامی صهیونیستی که تجاوز به کنسولگری ایران از آنجا صورت گرفته بود.

تمام این واکنش‌های تاریخی و بی‌سابقه تنها پاسخی به تجاوزات اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق بود، به نظر شما اگر اسرائیل مستقیماً خاک ایران را هدف قرار می‌داد، پاسخ ایران چگونه بود؟

واکنش ایران، سرعت سقوط آزاد حیثیت دروغین «اسرائیل» را پس از طوفان الاقصی افزایش داد که اسرائیل به طرز- احمقانه‌ای سعی داشت از طریق تجاوز به کنسولگری ایران و درگیر کردن آمریکا، در یک درگیری منطقه‌ای با ایران سرعت آن را کاهش داده یک حلقه بقا برای رژیمی که توسط احمقی مانند نتانیاهو رهبری ‌می‌شود، تشکیل دهد.

ایران با واکنش قاطع، همه‌جانبه و قوی و بیش از همه هوشمندانه، معادله اسرائیل مبنی بر تثبیت خود به عنوان تنها نیروی مسلط و عربده‌کش منطقه با تهاجم به کنسولگری ایران برهم زد و پاسخ ایران پرده‌ای که بر ضعف و سستی اسراییل کشیده بود را انداخت.

اراده قوی ایران که رهبر انقلاب از آن صحبت کرد و در زیباترین شکل خود ظاهر شد، به صراحت نشان داد که «اسرائیل» تحت الحمایه آمریکاست و هر آنچه درباره خودکفایی آن گفته شد، دروغی بیش نیست و این رژیم برای ادامه بقا، به امریکا و ناتو نیاز دارد و این واقعیت پس از «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» به وضوح تأیید شد.

اراده ایرانی که خود را به «قوی‌ترین قدرت‌های روی زمین» تحمیل کرد، بدون اینکه این «قدرت‌ها» جرات مقابله مستقیم با آن را داشته باشند، نشان داد که آمریکا دیگر آن رویای ترسناکی نیست که به محض عبور ناو هواپیمابرش، کشورها را سرنگون کند! بلکه امروز از طریق طرف‌های بین‌المللی به ایران التماس می‌کند که «از تشدید بحران»  پرهیز کند و به «اسرائیل» درباره مورد عواقب اقداماتش هشدار دهد.

نه آمریکا و نه غرب و نه ناتو و سرسپردگانش در منطقه نتوانستند پس از اعتراف به اینکه «اسرائیل» به تنهایی قادر به پاسخگویی به واکنش ایران نیست، ضعف رژیم اسرائیل را بپوشاند، بلکه اعتراف از روی اجبار بایدن مبنی بر اینکه حمله ایران بسیار بیشتر از همه توانمندی اسرائیل بود پا را از این هم فراتر گذاشت.

سیلی ایران به اسرائیل-آمریکا و نیز به غرب، مقامات آمریکایی و غربی را بر آن داشت تا به نتانیاهو درباره عواقب فاجعه‌باری که در انتظار رژیم اوست هشدار دهند، مساله قابل توجه این است که زمانی‌که اسرائیل با سه پهپاد کوچک «پاسخ داد»، آنها پس از برخورد با سلاح‌های ضدهوایی متعارف، درهوا تبخیر شدند، اسرائیل جرأت نکرد مسیولیت این «واکنش» را بپذیرد که بن گویر تروریست رفیق نژادپرست نتانیاهو، ، آن را مسخره توصیف کرد.

پاسخ فضاحت‌بار اسرائیل ، تسلیم شدن در برابر معادله جدیدی بود که اراده قوی ایران، علیرغم همه هیاهوهای رسانه‌ای آمریکا، آن را تحمیل کرد، اما اغراق آمریکا در «پاسخ اسرائیل» به جای آن که «حیثیت بر باد رفته اسرائیل» را بازگرداند مایه تمسخر در میان افکار عمومی بین‌المللی شد.

دیگر خبرها

  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد
  • «امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان
  • رژیم‌ صهیونیستی ضعیف و فاقد راهبرد مشخص است
  • رژیم‌صهیونیستی ضعیف و فاقد یک راهبرد مشخص است
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و پاکستان بر توسعه روابط همه جانبه است
  • توصیف دقیق عملیات وعده صادق از زبان رهبر انقلاب
  • کنعانی: اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی قانونی و در جهت ایجاد بازدارندگی بود / آمریکا زیر میز دیپلماسی زده نه ایران + فیلم
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود
  • تاکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود