Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهدای اعضای حسین امانی پرستار فداکار ۴۴ ساله اهل شهرستان مانه و سملقان که در بیمارستان فارابی مشهد خدمت می‌کرد، به 6 بیمار نیازمند عضو، زندگی دوباره بخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مهری فرشاد مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی روز دوشنبه 6 تیرماه 1401 با بیان این مطلب گفت: حسین امانی از پرستاران بیمارستان فارابی مشهد بود که در حین خدمت دچار ایست قلبی و بعد از آن دچار مرگ مغزی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در تاریخ ۳۰ خرداد پس از تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت، اظهار کرد: کلیه‌های این پرستار به افرادی که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند پیوند شد.

فرشاد تصریح کرد: همچنین کبد زنده یاد امانی هم اهدا شد و قرینه‌ها به بیماران نیازمند قرنیه به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد و قسمتی از پوست ایشان به بانک پوست بیمارستان امام رضا (ع) ارسال شد.

گفتنی است؛ پیکر مرحوم حسین امانی در زادگاهش روستای ملاحسن از توابع شهرستان مانه و سملقان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیمارستان کلیه بانک چشم نارسایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۲۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو یک تهرانی در رشت

پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب دا) اعلام کرد: نخستین اهدای عضو سال ۱۴۰۳ در این استان توسط مرحوم مسعود پیک ۶۴ ساله اهل تهران انجام شد.

اعضای بدن این مرحومِ جانبخش که به علت خونریزی مغزی، دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت و نیت خیر خانواده ایثارگرش موجب نجات جان تعدادی از بیماران پیوند عضو شده است.

اهدای عضو پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی او توسط پزشکان متخصص معتمد وزارت بهداشت و درمان در واحد فراهم آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی رازی رشت انجام شده است.

به گفته کارشناسان، از هر فرد مرگ مغزی شده ۸ عضو شامل قلب، کبد، کلیه‌ها، ریه، روده و پانکراس قابل اهدا هستند که البته نسوج شامل پوست، قرنیه چشم، تاندون، استخوان، دریچه قلب هم قابلیت پیوند دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • جوان عشایر دشتستانی ناجی چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای قلب و ۳ عضو دیگر جوان دشتستانی + تصویر
  • جوان ۲۳ ساله دشتستانی ناجی جان چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی ۵ بیمار نیازمند به عضو شد
  • اهدای عضو یک تهرانی در رشت
  • استقرار کادر پرستاری و بیهوشی بیمارستان قائم (عج) در حرم مطهر رضوی
  • بانوی مرگ مغزی درگزی جان یک نفر را نجات داد
  • بانوی مرگ مغزی، نجات بخش زندگی یک بیمار
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی یک بیمار شد