Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار با ندیم رضا رئیس کمیته مشترک روسای ستاد ارتش پاکستان اظهار داشت: بدون تردید در سال‌های اخیر با تلاش فرماندهان و مسئولان دو کشور روابط فی مابین توسعه خوبی یافته و این روابط باید توسعه و استمرار یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه ما معتقدیم دو کشور از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردارند، گفت: باید در راستای تقویت همکاری های مشترک بیشتر تلاش کنیم؛ در 5 سال گذشته ما تعاملات و رفت آمدهای زیادی بین مسئولان نظامی ایران و پاکستان را شاهد بوده‌ایم که این روند باید گسترش یابد و موجب ایجاد امنیت در مرزهای دوکشور شده و دو کشور در سایه این امنیت و آرامش روابط اقتصادی را مورد تاکید قرار دادند.

سرلشکر باقری ادامه داد: مسئله امنیت مرزهای ایران و پاکستان از مهمترین مسائل بین دو کشور بوده است و بنده در سفری که به پاکستان داشتم به طور  جدی پیگیر موضوعات مشترک دو کشور به ویژه در حوزه امنیت مرزی بوده‌ام.


وی افزود: رویکرد جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با همسایگان نگاه ویژه‌ای دارد و این مهم در دولت جدید نیز تقویت شده و رو به توسعه است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در سال‌های اخیر روابط نظامی ایران و پاکستان توسعه چشمگیری داشته که این روابط سبب امنیت و اثربخشی در توسعه اقتصادی دو کشور شده است.

وی با بیان اینکه منطقه‌ای که جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در آن قرار دارند بسیار مهم و حساس است، گفت: این منطقه از حساسیت فزاینده‌ای برخوردار است به ویژه اینکه رویدادها و تحولات اخیر سبب مداخلات کشورهای فرامنطقه‌ای شده و مشکلاتی در سطح منطقه ایجاد کرده است.

سرلشکر باقری رژیم صهیونیستی را در راس مداخله‌گری‌ها و زمینه ساز بی ثباتی در منطقه اعلام کرد و گفت این رژیم  با اجرای طرح هایی در صدد ایجاد ارتباط با کشورهای منطقه و دست یابی به اهداف مداخله گرانه است.

وی عضویت رژیم صهیونیستی در سنتکام و استقرار تجهیزات و حضور آن در رزمایش‌ها را بسترساز ایجاد تهدیداتی برای منطقه عنوان کرد و افزود: ما این تهدیدات را برنمی‌تابیم و مطمئنا در قبال آن عکس العمل نشان می‌دهیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص مداخلات آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: تشکیل گروه های تروریستی و تکفیری در منطقه به ویژه در سوریه و عراق از دیگر مواردی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه ایجاد کرده و به آن دامن زدند و در ادامه روند سلطه گری تا سقوط این دو کشور پیشرفتند.

وی با اشاره به تحولات یمن گفت: از دیگر مسائل منطقه ما فاجعه یمن است که برای مدت زمان زیادی است که این روند ادامه یافته و باید به سرعت این به این جریان خاتمه داد.

سردار باقری گفت: مسئله کشمیر یکی دیگر از مسائل جهان اسلام محسوب می‌شود و موضع جمهوری اسلامی ایران در این رابطه همان تدبیر و موضع رهبر معظم انقلاب اسلامی است که حمایت از مردم مظلوم و مسلمان را تحت توجه قرار می دهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تحلیل مسائل منطقه گفت: جنگ روسیه و اوکراین قطعاً بر منطقه و جهان تاثیرگذار خواهد بود و توسعه ناتو به سمت مرزهای روسیه و خطری برای امنیت این کشور محسوب می شود که امیدواریم طرفین با گفتگو مسائل و مشکلات  را حل و فصل کنند.

سرلشکر باقری گفت: مسئله افغانستان از تاثیرگذارترین مسائل بین دو کشور ایران و پاکستان است. با توجه به شرایط افغانستان مشارکت و مداخله سایر اقوام در ایجاد امنیت و ثبات نقش سازنده ای در آینده این کشور خواهد داشت.

وی افزود: ما نگران توسعه تروریسم از سمت افغانستان هستیم  در این خصوص برنامه‌هایی نیز داریم و معتقد هستیم که این مسائل و مشکلات با همکاری کشورهای ایران و پاکستان قابل حل خواهد بود. و نیازی به مداخله کشورهای بیگانه نیست.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: سرلشکر باقری پاکستان ستاد کل نیروهای مسلح ایران و پاکستان رژیم صهیونیستی منطقه ای دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۲۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های رژیم صهیونیستی در تجاوز به ایران

رسانه‌ها و کارشناسان مسائل نظامی و امنیتی عملیات «وعده صادق» را نقطه عطف جدیدی در معادلات منطقه دانستند؛ از خروج ایران و اسرائیل از جنگ در سایه و نیابتی به جنگ مستقیم تا عبور از خطوط قرمز یکدیگر. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، علی عبدی، کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: رسانه‌ها و کارشناسان مسائل نظامی و امنیتی عملیات «وعده صادق» را نقطه عطف جدیدی در معادلات منطقه دانستند؛ از خروج ایران و اسرائیل از جنگ در سایه و نیابتی به جنگ مستقیم تا عبور از خطوط قرمز یکدیگر. ترسیم معادله جدید در منطقه را می‌توان از دیگر تأثیرات پاسخ ایران دانست. به این معنا که ایران با تثبیت خود به‌عنوان یک قدرت موشکی و پهپادی در منطقه و فراتر از منطقه، این پیام صریح را ارسال کرد که توانایی پاسخ متوازن به هرگونه تهدید علیه خود را دارد.

پاسخ نتانیاهو و رژیم صهیونیستی به حمله ایران بدون هماهنگی غرب و ایالات‌متحده میسر نخواهد شد. حمایت سنتی آمریکا از اسرائیل همواره وجود داشته است و تاکنون هر جنگی که در منطقه با حضور اسرائیل رخ داده، آمریکا در جریان آن بوده است. از سوی دیگر پاسخ مستقیم رژیم صهیونیستی به خاک ایران می‌تواند آغاز یک جنگ منطقه‌ای را به همراه داشته باشد. اما مسئله دوم این است که اگر ائتلاف اسرائیل و حامیان غربی و عربی آن وجود نداشت، این رژیم آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیر بیشتری را تاکنون متحمل شده بود.

وابستگی اجازه نمی‌دهد رژیم صهیونیستی بدون اجازه آمریکا جنگی منطقه‌ای را رقم بزند. از سوی دیگر، اگر این جنگ رخ دهد، اسرائیل به پدافند هوایی ایالات‌متحده نیازمند خواهد بود؛ بنابراین دوباره دست به دامن آمریکایی‌ها می‌شود و از این جهت وابستگی آن تشدید خواهد شد. آمریکا نیز صراحتا اعلام کرده که به اسرائیل یادآور شده تا از حمله مستقیم به ایران خودداری کند و یک جنگ منطقه‌ای را شروع نکند.

بحران داخلی در اسرائیل نیز جدی است و اختلاف‌نظرها بر سر مسائل گوناگون ازجمله پاسخ به ایران وجود دارد. جناح اقلیت در رژیم صهیونیستی به‌طور کلی معتقد است هر اقدام داخلی و خارجی این رژیم باید با هماهنگی آمریکا صورت بگیرد. دولت آمریکا نیز در شرایط فعلی میلی به تنش ندارد. از سوی دیگر بین  اعضای کابینه  دولت اسرائیل نیز اختلاف وجود دارد. بخشی از این افراد که احساسی عمل می‌کنند معتقدند باید پاسخ تندی به ایران داده شود، اما نتانیاهو از سایر افراد دولت محاسبه‌گرتر است و این احتمال وجود دارد تا در ازای گرفتن امتیازی مهم از آمریکا، به فکر پاسخ مستقیم به جمهوری اسلامی ایران نباشد. با توجه به عدم‌اجماعی که بر پاسخ مستقیم رژیم صهیونیستی به ایران وجود دارد، پاسخ این رژیم در فضاهای دیگری شاید به وقوع بپیوندد.

مسائل اقتصادی نیز گریبانگیر رژیم صهیونیستی شده است، اما با حضور آمریکا و کمک‌های او، فشارهای اقتصادی در اسرائیل کنترل می‌شود و اجازه نمی‌دهد اقتصاد آن زمین بخورد. بیشترین فشارهای اقتصادی در این رژیم نیز بر طبقه متوسط آن وارد می‌شود.

هشدارهای ایران و نهادهای بین‌المللی ازجمله شورای امنیت نیز نباید فراموش‌شان شود. این هشدارها به‌خوبی رژیم صهیونیستی را از حمله مستقیم یا هر اقدامی در سطح آن برحذر خواهد داشت. البته گیرکردن اسرائیل در باتلاق جنگ و نفرت عمومی موضوعی است که پیش‌تر موجب شد تا این رژیم اقداماتی غیرمنطقی و از روی شتاب‌زدگی انجام دهد.

منبع: همشهری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چالش‌های رژیم صهیونیستی در تجاوز به ایران
  • بیانیه حزب اعتدال و توسعه در حمایت از اقدام کوبنده و بازدارنده نیرو‌های مسلح علیه رژیم صهیونیستی
  • کنعانی: ایران پیش از اقدام نظامی، هشدارهای لازم را به روش‌های دیپلماتیک داده بود / زمینه‌سازی سفر رییس‌جمهور به پاکستان در حال انجام است / زمینه‌سازی سفر رییس‌جمهور به پاکستان در حال انجام است
  • ایران خواستار توسعه تنش در منطقه نیست
  • قطر: اقدامات اسرائیل موجب بی ثباتی در منطقه است
  • اقدامات رژیم صهیونیستی موجب بی ثباتی در منطقه شده است
  • سوریه: پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است
  • وزیر خارجه سوریه: پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است
  • واکنش پاکستان: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • تروریستی خواندن لشکر زینبیون به امنیت پاکستان آسیب می‌زند/ از لشکر زینبیون باید تقدیر کرد