Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@21:09:26 GMT

هشدار مفتی قدس درباره خطر تخریب مسجدالأقصی

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۳۸۷۸

هشدار مفتی قدس درباره خطر تخریب مسجدالأقصی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد حسین» مفتی قدس و خطیب مسجدالأقصی درباره خطرات حفاری‌هایی که اداره آثار رژیم صهیونیستی و جمعیت شهرک‌نشینی «العاد» به سرعت در حال اجرای آن در منطقه دیوار براق و منطقه کاخ‌های اموی واقع در مجاورت مسجدالأقصی هستند، هشدار داد.

وی با اشاره به اقدامات رژیم اشغالگر مبنی بر تخلیه خاک و سوراخ کردن دیوار مجاور دیوار جنوبی مسجدالأقصی به منظور پنهان کردن عملیات حفاری، گفت که این حفاری‌ها باعث سست شدن پایه‌های مسجدالأقصی و تخریب آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «العهد»، مفتی قدس افزود که حفاری‌های رژیم صهیونیستی در مسجدالأقصی متوقف نشده و همچنان ادامه دارد و اخیرا نیز این حفاری‌ها گسترش پیدا کرده و همین امر خطری برای این مسجد مقدس و ساختمان‌های مجاور آن است.

وی تأکید کرد که این اقدامات صهیونیست‌ها نیز در راستای تلاش رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی بخش‌های وسیعی از اراضی شهر قدس اشغالی و ثبت مالکیت آن به نام شهرک‌نشینان افراطی صورت می‌گیرد که این اقدام نیز خطری برای اراضی فلسطینی است.

مفتی قدس از آزادگان جهان خواست تا اقدامات و راهکارهای لازم برای متوقف کردن حفاری‌های مسجدالأقصی و تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مسجدالأقصی و شهر قدس اتخاذ کنند و درباره پیآمدهای این تجاوزات هشدار داد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: مفتی قدس خطیب مسجدالأقصی حفاری ها مفتی قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۳۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی برای بارش شدید باران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار قرمز سازمان هواشناسی، تشدید فعالیت سامانه بارشی از صبح سه‌شنبه تا اواخر وقت چهارشنبه موجب بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ می‌شود.

این سامانه روز سه‌شنبه (۲۸ فروردین) هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر را در بر می‌گیرد و روز چهارشنبه (۲۹ فروردین) به نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان محدود می‌شود.

بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل از جمله مخاطرات این سامانه است.

بارش‌ها موجب اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، خسارت به محصولات باغی و زراعی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی می‌شود.

سازمان هواشناسی به عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون‌شهری توصیه کرده است.

کد خبر 6077728 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • دومین هشدار وضعیت قرمز جوی در سال ۱۴۰۳ | خطر سیل بیخ گوش این استان‌ها
  • مفتی عمان، پاسخ ایران به رژیم اسرائیل را تحسین کرد
  • خوشحالی مفتی اعظم عمان از پاسخ ایران به صهیونیست‌ها
  • مفتی ممتاز لبنان: اسرائیل زیر پای ایران له شد
  • صدور بالاترین سطح هشدار برای ۵ استان کشور؛ مردم مراقب باشند
  • صدور هشدار قرمز برای این ۵ استان
  • هشدار قرمز هواشناسی برای بارش شدید باران
  • هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
  • هشدار قرمز هواشناسی برای ۵ استان/ یارش شدید در جنوب کشور
  • اعلام حمایت کارکنان شرکت ملی حفاری ایران از سپاه + تصویر