Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@19:45:24 GMT

رونمایی از فناوری شبکه ۶G در چین

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۳۹۰۸

رونمایی از فناوری شبکه ۶G در چین

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم؛ تقریباً سه سال از راه‌اندازی شبکه 5G چین می‌گذرد. این کشور در حال پیش‌بینی استقرار تجاری نسل بعدی 6G در حدود سال 2030 است چراکه ارتقای فناوری ارتباطات سیار معمولاً هر 10 سال یا بیشتر اتفاق می‌افتد. 

غول مخابراتی چینی "China Mobile" روز سه‌شنبه از فناوری و معماری از شبکه 6G رونمایی کرد که نخستین در نوع خود است که طراحی کلی معماری شبکه را تشریح می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه این موضوع هنوز در مرحله تحقیقاتی است اما درنهایت 6G مقادیر بیشتری از داده را سریع‌تر از 5G منتقل می‌کند. 

کارشناسان صنعت می‌گویند که شبکه 6G به یک دنیای کاملاً متصل از ارتباطات بی‌سیم و ماهواره‌ای زمینی منجر می‌شود و به پوشش جهانی یکپارچه دست می‌یابد. 

"وو هکوان" محقق آکادمی مهندسی چین، به گروه رسانه‌ای چین (CMG) گفت که چین امیدوار است شبکه 6G را در حدود سال 2030 وارد بازار تجاری کند.

وو گفت: در مرحله اولیه، ما عمدتاً تقاضا را مطالعه می‌کنیم و در مورد روندهای توسعه فنی بحث می‌کنیم. ما ممکن است از سال 2023 یا 2024 تحقیق در مورد استانداردهای 6G را آغاز کنیم، اگرچه هنوز هشت سال تا سال 2030 باقی مانده است، اما کل برنامه ما فشرده خواهد بود.

ارتقاء از 5G به 6G 

در حال حاضر، چین بیش از 413 میلیون کاربر تلفن همراه 5G دارد که در سپتامبر 2019 راه‌اندازی شد. شبکه 6G از نزدیک با فناوری‌های دیگری مانند متاورس مرتبط خواهد بود و خدمات کارآمدتر و انعطاف‌پذیرتری را ارائه می‌دهد.

"گائو تونگ کینگ" نایب‌رئیس China Mobile گفت: این فناوری، شبکه‌ای هوشمند، ایمن و سبز ایجاد می‌کند که فضا، هوا و زمین را با تأخیر کمتر از یک میلی‌ثانیه به هم متصل می‌کند. سرعت پشتیبانی شده شبکه 6G بیش از 1000 کیلومتر در ساعت است، بنابراین نه تنها راه آهن پرسرعت برای کاربران موبایل 6G بدون استرس و در دسترس خواهد بود، بلکه سفر هوایی نیز راحت‌تر خواهد بود.

منبع: تسنیم لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر شبکه اخبار مرتبط برنامه معلمان تلویزیونی در روز ۱۴دی ۱۳۹۹/۱۰/۱۴ روحانی: شبکه شاد پابرجا خواهد ماند ۱۳۹۹/۲/۱۶ جدول زمانی پخش زنده دروس روز یکشنبه اعلام شد ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ استخدام ادمین سایت و شبکه های مجازی در تهران ۱۳۹۷/۹/۱۶ استخدام کارشناس ارشدتحلیل شبکه ۱۳۹۷/۳/۵ آخرین ویدیو ها خنده های اکبر عبدی جوکر را ترکاند! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۱۶:۳۵ ۱۰ موردی که نشان می‌دهد شما ذهن قوی دارید ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۱۶:۱۰ چرا مهاجران سریلانکایی به جای اروپا به ایران رسیدند؟ ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۱۶:۰۴ می توانیم با مدیریت رجب طیب اردوغان دنیا را رهبری کنیم + فیلم سخنرانی ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۱۶:۰۱ مشت و شادی خبرساز مربی زن ایرانی در تلویزیون عراق + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۱۵:۵۰ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۷:۲۱ رونمایی از فناوری شبکه ۶G در چین ۱۷:۲۱ آغاز مزایده عمومی خودروهای بدون گارانتی سایپا از فردا ( ۷ تیر) +جزییات ۱۷:۱۷ سقوط استقلال در جهان / پرسپولیس ششم آسیا ماند ۱۷:۰۷ وزیر اطلاعات به رییس اطلاعات سپاه پیام داد ۱۷:۰۵ جهش ۵ میلیونی قیمت پژو پارس در روزی که شاهین ارزان شد + جدول قیمت ۱۷:۰۲ چند سرباز روس در جنگ با اوکراین کشته شده اند؟ ۱۷:۰۱ طراحی سایت با وردپرس چه مزایایی دارد؟ ۱۷:۰۱ بهترین زمان انجام سونوگرافی تعیین جنسیت کدام ماه بارداری؟ ۱۶:۵۹ راه اندازی پویش «نه به گناه» ۱۶:۵۸ راه اندازی کیف پول دیجیتال اختصاصی متاورس توسط متا ۱۶:۴۹ مدارک لازم برای دریافت وام فرزندآوری چیست + مبلغ وام ۱۶:۴۶ کدام خودرو جایگزین سمند و پژو در تاکسی های تهران می شود؟ ۱۶:۴۶ پیش بینی بورس فردا ۶ تیر؛ رکود تالار شیشه ای تا کجا ادامه دارد؟ ۱۶:۴۳ هشدار درباره افزایش دمای هوا ۱۶:۳۹ مقایسه گوشی سامسونگ S۲۲, S۲۲+ و S۲۲ Ultra ۱۶:۳۸ فرانسه خواستار بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی شد ۱۶:۳۲ آیا بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ کاندیدا خواهد شد؟ ۱۶:۲۹ باقری کنی یک روز پس از مذاکره کننده ارشد آمریکا به دوحه می رود ۱۶:۲۶ یارانه تیرماه نقدی شد؟ ۱۶:۲۴ امیرعبداللهیان عازم آنکارا شد ۱۶:۱۰ ۱۰ موردی که نشان می‌دهد شما ذهن قوی دارید ۱۶:۰۵ خطر پنهان ماشین لباسشویی ها که همه رو نگران کرده! ۱۶:۰۱ می توانیم با مدیریت رجب طیب اردوغان دنیا را رهبری کنیم + فیلم سخنرانی ۱۵:۵۶ اختلاف باورنکردنی قیمت خرید مرغ از مرغدار با قیمت مصرف کننده ۱۵:۵۴ روش هولناک افزایش قیمت مغازه ها در بازار تهران! ۱۵:۵۰ مشت و شادی خبرساز مربی زن ایرانی در تلویزیون عراق + فیلم ۱۵:۴۵ روایت یک نماینده مجلس از پیام ایران به غربی ها ۱۵:۴۰ قانون سقف قرارداد فوتبالی ها برمی گردد؟ + عکس ۱۵:۳۹ تصاویری جذاب و تماشایی از مراحل ساخت پیکان ۶۰ سال پیش در ایران + فیلم ۱۵:۳۵ عوامل ترور رهبر معظم انقلاب در دهه ۶۰ چه کسانی بودند؟ ۱۵:۳۲ جدیدترین گوشی سامسونگ ۱۵:۳۱ ناگفته هایی از دنیای متاورس ۱۵:۲۹ دعا، ذکر و نماز برای سربه راه شدن فرزند ۱۵:۲۷ روسیه با چه خودروهایی به ایران می آید؟ ۱۵:۲۶ ریمل خشک شده را مثل روز اول قابل مصرف کنید + ۴ روش ۱۵:۱۸ ادویه ای مخصوص برای کاهش کلسترول بالا با طب سنتی ۱۵:۱۶ دیوار کوتاه داوطلب آزمون وکالت ۱۵:۱۵ خوشگل ترین رنگ موی سال برای پوست سبزه و روشن ۱۵:۰۳ مدافع پرحاشیه استقلال به سپاهان پیوست + عکس ۱۴:۵۸ جبار کوچکی نژاد: دولت برای تولید و خرید چادر یارانه در نظر بگیرد ۱۴:۵۵ به فاطمی امین گفتم حرف های امروزتان را یادداشت کرده و فراموش نمی‌کنم / سفت و سخت پای استیضاح ایستاده ام ۱۴:۵۳ غیرفعال کردن لست سین (آخرین بازدید) واتساپ ۱۴:۵۳ پیش ثبت نام پیاده روی اربعین از کی آغاز می شود؟ ۱۴:۵۱ گربه باعث نازایی خانمها می شود؟ ۱۴:۴۸ کشف گونه های کمیاب پرندگان در باغ وحشی خانگی اصفهان + فیلم ۱۴:۴۵ امشب آخرین مهلت انتخاب رشته ارشد است ۱۴:۱۹ مقایسه گوشی S۲۱ با S۲۱ پلاس با S۲۱ اولترا ۱۴:۱۸ بایدن باز هم سوژه عکاسان شد + فیلم ۱۴:۱۶ تفارس، صدرنشین معاملات برتر بورس شد ۱۴:۱۴ دور جدید مذاکرات هسته ای ایران در کجاست؟ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شبکه راه اندازی فیلم ۱۴ شبکه 6G

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۳۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار بلندپایه سپاه: در عملیات‌های بعدی از موشک‌های پیشرفته تری استفاده می‌کنیم

سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی دفتر فرماندهی کل قوا، در پاسخ به این سوال که فرماندهان نیرو‌های مسلح در سخنان و اظهارات خود عنوان می‌کنند که هنوز بخش اصلی توان موشکی جمهوری اسلامی ایران رونمایی نشده است و همواره تاکید داشتند که رونمایی و استفاده از این توان هزینه‌های سنگینی برای دشمنان خواهد داشت. از نظر شما چه میزان از توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران تاکنون رونمایی نشده است؛ گفت: واقعیت این است که همه کشور‌های جهان نه آخرین دستاورد‌های خود و نه تمام توان خود را رونمایی نمی‌کنند چرا که این توان برای روز مبادا است لذا ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: کما اینکه در عملیات وعده صادق می‌توانستیم از نوع پیشرفته‌تری از موشک‌ها استفاده کنیم، اما چون اولین مرحله بود که این کار را انجام دادیم از موشکی استفاده کردیم که به لحاظ فناوری مربوط به نسل‌های گذشته بود. البته قطعاً ما در سناریو‌های بعدی از موشک‌های پیشرفته‌تری استفاده خواهیم کرد علت آن این است که دشمنان از عملیات ما ارزیابی خاص خود را دارند همچنان که ما نیز ارزیابی مختص به خود را داریم.

سردار سنایی راد گفت: به هر حال در عبور پهپادها، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک توانمندی‌های لایه‌های مختلف دفاع هوایی برای ما رونمایی شده که پیش‌تر نسبت به آن اطلاعی نداشتیم و تجربه میدانی و یافته‌های جدیدی را به دست آورده‌ایم؛ لذا واقعیت است که همچون سایر کشور‌ها ما دست خود را رو نمی‌کنیم و خوشبختانه امروز با تحقیق و توسعه در عرصه‌های مختلف قسمتی از فناوری دست پیدا کرده‌ایم که می‌تواند برای ما مزیت‌هایی برای روز مبادا به حساب بیاید.

وی گفت: به طور مثال همانگونه که موشک هایپرسونیک را چند ماه گذشته رونمایی کردیم، در صورتی که ما طی چند سال گذشته به فناوری طراحی و ساخت آن دست پیدا کرده بودیم و نمونه‌هایی نیز از آن ساخته شده بود، اما رونمایی چند ماه گذشته صورت گرفته است البته در عرصه‌های دیگر نیز دارای توانمندی‌هایی هستیم که فعلاً زمان رونمایی از آن‌ها فرار نرسیده است، اما اگر اتفاقی برای کشور رخ بدهد حتماً از آن‌ها استفاده خواهیم کرد، چون آماده استفاده است و اگر به نمونه‌های پیشرفته‌تری از آن‌ها دست پیدا کنیم قطعاً رونمایی از سطح قبلی را خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»
  • از قهرمانان ایران در شبکه ورزش رونمایی می شود
  • رونمایی از «قهرمان ایران» در شبکه ورزش
  • سردار بلندپایه سپاه: در عملیات‌های بعدی از موشک‌های پیشرفته تری استفاده می‌کنیم
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • همه‌چیز درباره طرح کهربا؛ خرید از فاصله ۵سانتی‌متری
  • رونمایی از شبکه نفوذ
  • خرید از فاصله ۵سانتی‌متری