Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم زنان تکواندوی ایران با عملکردی درخشان و برای نخستین بار به مقام قهرمانی رقابت‌های آسیایی دست یافت. تیم مردان کشورمان هم پنجم شد.

به گزارش ایران اکونومیست؛ بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا، امروز(دوشنبه) با برگزاری مبارزان اوزان سنگین در شهر "چانچئون" کره‌جنوبی به پایان رسید. این مسابقات با حضور ۲۹۹ تکواندو از ۳۴ کشور از روز جمعه ۲ تیرماه آغاز شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان این رقابت‌ها تیم بانوان ایران با هدایت «مینو مداح» و عملکردی درخشان برای نخستین بار به مقام قهرمانی رسید. تیم کشورمان با کسب ۳ مدال طلا، دو مدال نقره، یک مدال برنز و ۵۰۰ امتیاز بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد.

ناهید کیانی، اکرم خدابنده و زهرا پوراسماعیل طلایی‌های تیم بانوان بودند. مبینا نعمت‌زاده، نسترن ولی‌زاده، میرهاشم حسینی، مهدی حاج موسایی و علیرضا نادعلیان به مدال نقره دست یافتند و دانیال بزرگی و زهرا شیدایی برنزی به مدال برنز رسیدند.

چین با دو مدال طلا، دو نقره، یک مدال برنز و ۳۷۹ امتیاز نایب قهرمان شد. کره‌جنوبی با دو طلا، یک نقره، یک برنز و ۳۴۷ امتیاز و اردن با یک طلا، یک برنز و ۱۲۷ امتیاز به ترتیب سوم و چهارم شدند. 

در بخش مردان شاگردان «بیژن مقانلو»‌ با عملکردی ضعیف و دور از انتظار با سه مدال نقره و یک برنز در رتبه پنجم قرار گرفته تا پس از ۲۰ سال سکوی آسیایی را از دست بدهند.

ازبکستان با کسب ۴ مدال طلا به مقام قهرمانی رسید، کره‌جنوبی با کسب ۳ مدال طلا و ۲ برنز نایب قهرمان شد، چین با یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز در سکوی سوم آسیا ایستاد و اردن نیز با کسب ۴ مدال نقره و یک مدال برنز  بالاتر از ایران در رتبه قرار گرفت.

در مجموع رده‌بندی نهایی مردان و زنان تیم ملی کشورمان با ۳ مدال طلا، ۵ نقره و ۲ برنز عنوان سوم را کسب کرد. کره جنوبی با ۵ طلا، یک نقره و ۴ برنز قهرمان شد و ازبکستان با ۴ طلا، یک نقره و ۲ برنز در جای سوم ایستاد. تیم‌های چین با ۳ طلا، ۳ نقره، ۲ برنز و اردن با یک طلا و ۴ نقره و یک برنز چهارم و پنجم شدند. 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: هادی ساعی ، ناهید کیانی ، میرهاشم حسینی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هادی ساعی ناهید کیانی میرهاشم حسینی یک مدال برنز مدال نقره مدال طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۳۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

6 طلا برای ووشوی ایران در انتخابی جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، روز نخست رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از 38 کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان ایران برابر حریفان خود قرار گرفتند.
در مسابقات روز نخست نمایندگان ایران با حریفان رقابت کردند که حاصل تلاش آنها 6 طلا، یک نقره و ۳ برنز بود.
در رقابت‌های امروز مصطفی حسن‌زاده در فرم نن‌گوئن، صدیقه دریایی در وزن ۶۵- کیلوگرم، شهربانو منصوریان در وزن ۷۵- کیلوگرم با برتری مقابل حریفی از چین، معین تقوی در وزن ۹۰ کیلوگرم ساندا، زهرا کیانی در فرم چانگ‌چوان با پشت سرگذاشتن نماینده چین و هلیا اسدیان در فرم نن‌گوئن به مدال طلا رسیدند.
شاهین بنی‌طالبی در فرم نن‌گوئن نقره گرفت و زهرا جلیلی (۲مدال برنز) در فرم‌های چانگ چوان و گون شو برنز و هلیا اسدیان در نان‌چوان دو مدال برنز در تالو بدست آوردند.
امروز همچنین سهیلا منصوریان در وزن 60- کیلوگرم یک برد و یک باخت کسب کرد، محمدرضا ریگی در وزن ۸۵- کیلوگرم نماینده اردن را مغلوب کرد و سهیل موسوی در وزن 75- کیلوگرم در مبارزه با «سعد بوجکا» دارنده مدال نقره جهانی از مراکش پیروز شد.
همچنین در پیکارهای بخش تالو حسین قبله نما در چانگ‌چوان، زهرا کیانی در فرم جین‌شو، شاهین بنی‌طالبی‌ و‌ مصطفی حسن‌زاده در نن‌دائو موفق به کسب مدال نشدند.
فردا (پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه) نیز پیکارها تالو پیگیری می‌شود و هر ۶ نماینده کشورمان با حریفان در فرم‌های مختلف رقابت خواهند کرد. همچنین در بخش ساندا محسن محمد سیفی، علی خورشیدی، سهیل موسوی و محمدرضا ریگی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

دیگر خبرها

  • طلا و نقره نان‌چوان برای بنی‌طالبی و حسن‌زاده
  • ۶ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • دیدار معوقه هفته دوازدهم لیگ برتر هندبال مردان؛ مس به قهرمانی نزدیکتر شد
  • مس کرمان یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر شد
  • 6 طلا برای ووشوی ایران در انتخابی جام جهانی
  • کولاک ووشوکاران در چین با ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • یوزهای ایرانی یک‌قدم نزدیک‌تر به جام سیزدهم / خداحافظی ژاپن با قهرمانی آسیا و جام‌جهانی
  • بوکس بین‌المللی بیشکک؛ پایان کار تیم ایران با ۲ نشان نقره و یک برنز
  • کسب دو نقره و یک برنز تیم ملی بوکس در تورنمنت قرقیزستان