Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کشتی ایرانی توقیف شده در یونان آزاد و برای دریافت محموله نفتی خود به صورت کشتی به کشتی به سمت کشتی خارجی در حال‌حرکت است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر صفایی در آیین گرامیداشت روز جهانی دریانورد،اظهار کرد: کشتی ایرانی توقیف شده در یونان در حال حرکت به سمت کشتی خارجی برای دریافت محموله نفتی خود به صورت کشتی به کشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به زمان آغاز دزدی‌های دریایی طی سال‌های اخیر به حضور اقتدار آمیز نیروهای دریایی سپاه و ارتش در جهت رفع این مسئله اشاره کرد و گفت: هم اکنون نیروهای نظامی دریایی کشور امنیت تمام شناورهای داخلی و خارجی را تامین می‌کنند.

وی افزود: دریانوردان ایرانی نیز طی سال‌های گذشته ذیل تحریم‌ها و مخاطرات متعدد با شجاعت و رشادت به فعالیت خود ادامه داده‌اند.
وی با بیان اینکه در کشور به پنج هزار نیروی افسر در بخش کشتیرانی نیاز داریم، تصریح کرد: با توسعه بخش آموزش می‌بایست برای رفع این نیاز اقدام شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یکی دیگر از نیازهای جدی بخش کشتیرانی کشور را نوسازی و توسعه ناوگان دانست و افزود: در حال حاضر در جهت توسعه و نوسازی ناوگان به ساخت و خرید 150 فروند شناور در سال نیاز داریم تا تجارت دریایی کشور پویا باقی بماند همچنین کشتیرانی ملی یکی از ابزارها و مولفه‌های اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید نسبت به توسعه آن اقدام کرد.

صفایی با اشاره به بازیابی کریدور شمل-جنوب با توجه به نیاز روسیه، گفت: در این راستا در دریای خزر باید ناوگان در بخش‌های مختلف به ویژه کشتی‌های رو-رو افزایش ظرفیت پیدا کند.

صفایی درباره آموزش دریانوردان نیز اظهار کرد: با وجود ظرفیت‌های خالی در دانشگاه‌های دریایی کشور از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود. دریانورد باید برای زمان بازگشت به خشکی مدرکی تحصیلی برای تداوم فعالیت خود در بخش‌های مربوطه در اختیار داشته باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از فرماندهان نیروهای دریایی سپاه و ارتش خواست که از ظرفیت‌های آموزشی این دو نیرو برای تربیت دریانورد استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۵۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا، از کشف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم صهیونیستی از یک تریلر در مرز بازرگان خبر داد.

وی گفت: چندی پیش یک دستگاه کامیون تریلر از یکی از کشورهای همسایه غربی به منظور ترانزیت کالا از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد کشوری دیگر وارد گمرک مرزی بازرگان شد. کالاهای خودروی مذکور توسط یکی از شرکت‌های داخلی به عنوان کود شیمیایی به گمرک اظهار کالا شده بود.

وی با اشاره به انجام بررسی مأموران از بار این کامیون گفت: در بررسی‌های اسنادی این محموله که وزنی معادل ۲۲ تن و ۱۰۴ کیلوگرم داشت مشخص شد که کود شیمیایی از نوع نیترات پتاسیم و با مارک HAIFA محصول و ساخت رژیم صهیونیستی است.

بنی‌اسدی‌فر با تاکید بر اینکه در تعاقب با بررسی اسناد و تطبیق آن با قوانین و به استناد آئین نامه اجرایی ماده ۹ قانون مقررات صادرات و واردات، هرگونه معامله تجاری با رژیم اشغالگر قدس ممنوع است، اظهار کرد: ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی این محموله را قاچاق تلقی کرده و با هماهنگی انجام گرفته با مرجع قضائی خودرو و کالا توقیف و برای سیر مراحل قانونی پرونده قضائی تشکیل شد.

کد خبر 6086429

دیگر خبرها

  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • توقیف محموله آرد قاچاق در قزوین
  • توقیف محموله بیش از ۵ تنی آرد قاچاق
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • توقیف محموله ساخت اسرائیل در مرز ایران + جزئیات ماجرا
  • توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم