Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@17:03:00 GMT

اعتصاب وکلای دادگستری انگلیس

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۶۰۱۹

انجمن وکلای انگلیس اعلام کرد که بر اثر این حرکت اعتراضی، بیش از یک هزار پرونده در روز بلاتکلیف می‌ماند. دومینیک راب، وزیر دادگستری انگلیس گفت که این اقدام "فقط اجرای عدالت برای قربانیان را به تاخیر می اندازد" زیرا دادگاه ها در حال حاضر با حدود ۵۸ هزار پرونده معوقه روبرو هستند. در ادامه گزارشی از نرخ تورم انگلیس مشاهده می نمایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو واکنش متفاوت به مکالمه انگلیسی خیابانی

معترضان خواستار افزایش ۲۸ درصدی دستمزد خود هستند. دولت با افزایش ۱۵ درصدی حقوق آن‌ها موافقت کرده اما معترضان می‌گویند زمانی که این طرح به اجرا گذاشته شود هزینه‌های زندگی و نرخ تورم که در ماه‌های اخیر با سرعت افسارگسیخته‌ای رو به افزایش بوده، بالاتر می‌رود.

گزارش‌ها حاکیست که شمار وکلای دادگستری طی ۱۰ سال گذشته کاهش یافته است. آن‌ها که عموما ۱۳ ساعت در روز کار کنند می‌گویند که توان پرداخت هزینه‌های زندگی را ندارند. وکلا قرار است در روزهای اینده در چندین شهر انگلیس مقابل دادگاه تجمع اعتراضی برگزار کنند.

این اقدام به دنبال اعتصاب فلج‌کننده کارکنان شبکه ریلی انگلیس که هفته پیش نیمی از خطوط راه‌آهن این کشور را زمین گیر کرد صورت می‌گیرد. بالغ بر ۴۰هزار نفر از کارکنان شبکه ریلی انگلیس در این حرکت اعتراضی شرکت کرده و ۱۳ اپراتور قطار مختل شدند. بسیاری از ایستگاه‌هایی که معمولاً مملو از مسافر بود، به برهوت تبدیل شدند.

این درحالیست که کارکنان شرکت هواپیمایی انگلیس (بریتیش‌ایرویز) هم در اعتراض به شرایط کاری خود دست از کار خواهند کشید. شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داد: قرار است ۷۰۰ کارگر در تعطیلات تابستانی زمانی که انتظار می‌رود تقاضای مسافران به سطح قبل از همه‌گیری بازگردد اعتصاب کنند. تاریخ اعتصابات در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

عکس الهام پاوه‌نژاد روی مجله انگلیسی

زمزمه‌هایی درباره برگزاری اعتصاب از سوی کارکنان سایر بخش‌های عمومی نیز شنیده می‌شود.

به گزارش ایرنا، جهش بی‌سابقه شاخص تورم و افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی در انگلیس، جزیره را در بدترین شرایط اقتصادی نیم قرن گذشته قرار داده است.این واقعیت که دورنمایی از بهبود اوضاع دیده نمی‌شود و مقامات رسمی هم درباره تشدید اوضاع هشدار می‌دهند، مردم کشور را شوکه کرده است.

شاخص نرخ تورم در انگلیس بر اساس تازه‌ترین گزارش اداره آمار ملی این کشور به ۹.۱ درصد در ماه گذشته میلادی (می) رسیده است که بالاترین رقم در ۴۰ سال گذشته بشمار می‌رود.

پیش از جنگ اوکراین پیش‌بینی می‌شد که نرخ تورم با وجود فشارهای ناشی از برگزیت و بحران همه‌گیری کرونا در محدوده ۲ درصد سیر کند. اما حالا اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که نرخ تورم به دلیل افزایش بهای انرژی، تا پایان سال‌جاری میلادی به بالای ۱۱ درصد می رسد.

هفته پیش نشریه اوکونومیست در گزارشی نوشت که وضع اقتصادی موجود در انگلیس یک بحران مزمن است که با خروج این کشور از اتحادیه اروپا تشدید شد.

این نشریه افزود که انگلیس در یک بلاتکلیفی ۱۵ ساله گیر کرده است. این کشور تمایل دارد خود را به عنوان یک مکان پویا و بازار آزاد تصور کند، اما اقتصادش از بسیاری از کشورهای ثروتمند دنیا عقب است

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه هم اخیرا اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی انگلیس در سال جاری ۳.۶ درصد رشد خواهد کرد، که ضعیف‌ترین پیش‌بینی برای سال ۲۰۲۳ در میان همه کشورهای عضو گروه ۲۰ است.

ظرف دوسال و نیم از لیسانس انگلیسی به دکترای امورمالی رسیدن؟!

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا انگلستان نرخ تورم نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۶۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلحه ژاپنی علیه تورم و غافلگیری تسلا

به گزارش همشهری‌آنلاین، پس از اینکه نرخ تورم در ژاپن از هدف تعیین‌شده فاصله گرفت، رئیس بانک مرکزی این کشور خبر داد که احتمال دارد نرخ‌ بهره را در صورت ادامه صعود تورم افزایش دهد و کاهش خرید اوراق قرضه بزرگ خود را در مقطعی از زمان در آینده آغاز کند. کازوئو اوئدا می‌گوید: بانک مرکزی در حال حاضر باید سیاست پولی کنونی را حفظ کند و اگر تورم به روند صعودی خود ادامه دهد، به ‌احتمال زیاد نرخ بهره را افزایش خواهیم داد.

در اروپا، اداره آمار فدرال آلمان گزارش داده که قیمت تورم تولیدکنندگان آلمان در ‌ماه مارس کمتر از حد انتظار و نسبت به سال گذشته ۲.۹درصد کاهش یافته است؛ درحالی‌که برخی تحلیل‌گران انتظار کاهش ۳.۲درصدی را داشتند. این نهمین ‌ماه متوالی کاهش تورم تولیدکننده بود، اما کمترین کاهش از ماه جولای گذشته برآورد شده است.

اما بخوانید از وضعیت این روزهای بازار خودروهای برقی. شرکت خودروسازی تسلا قیمت پرفروش‌ترین مدل‌های خود را پس از فروش ناامیدکننده سه ماهه اول و افزایش موجودی، در ایالات‌متحده و چین کاهش داده است. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، خطاب به ۱۴۰هزار کارمند تسلا اعلام کرد که در حال کاهش بیش از ۱۰درصد از تعداد کارکنانش در سراسر جهان است و ۲نفر از مدیران ارشدش نیز کنار رفته‌اند. بلومبرگ گزارش داده که این خودروساز نخستین افت فروش خود را نسبت به سال قبل از روزهای ابتدایی همه‌گیری کووید-۱۹ داشته است.

شرکت نایک، از شناخته‌شده‌ترین برندهای پوشاک ورزشی جهان‌ هم ۷۴۰کارمند خود را اخراج کرد، زیرا تولیدکننده برتر پوشاک ورزشی به‌دنبال کاهش هزینه‌ها پس از هشدار درباره کاهش درآمد خود در نیمه اول مالی۲۰۲۵ است. میشل آدامز، معاون راه‌حل‌های مردمی نایک، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده؛ مرحله دوم این تغییرات تا ۲۸‌ژوئن در مقر آن آغاز خواهد شد. نایک در ‌ماه دسامبر برنامه‌ای برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به مبلغ ۲میلیارد دلار طی ۳سال آینده و در ‌ماه فوریه ارائه کرد که حدود ۲درصد از کل نیروی کار خود یا بیش از ۱۶۰۰کارمند را کاهش می‌دهد.

کد خبر 846380 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها اقتصاد - تورم ژاپن اقتصاد بانک مرکزی شرکت‌ خودروسازی تسلا

دیگر خبرها

  • سوناک افزایش هزینه‌های دفاعی را تایید کرد
  • آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین، ۳۸.۸درصد شد
  • اسلحه ژاپنی علیه تورم و غافلگیری تسلا
  • تداوم رشد اقتصادی و کاهش تورم در سال ۲۰۲۴ (+اینفوگرافی)
  • راز‌های ناگفته از تورم منفی ۱۰ درصدی افغانستان
  • انتظارات بیش از حد برای کنترل نرخ ارز عقلایی نیست
  • خبر جدید در مورد حق مسکن کارگران