Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان معاون رئیس جمهو با اشاره به فداکاری خانواده‌های چند شهیدی، گفت: این فداکاری معمولی نیست و نشان‌دهنده کمال یک خانواده است و خدا گاهی این پرده‌ها را کنار می‌زند تا انسان‌هایی که در مسیر کمال هستند را نشان دهد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نشست صمیمی با جمعی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران شهرستان آستانه اشرفیه، با بیان اینکه آستانه اشرفیه نمونه کوتاهی از حکومت اهل بیت(ع) را در زمان بنی‌عباس تجربه کرده است، گفت: تاریخ سترگ این خطه در حمایت اهل بیت(ع) و ایجاد یک جامعه شیعی درخشان است که به تدریج سرزمین ایران را علاقه‌مند به اهل بیت(ع) کرده و به دنبال آن حضرت امام خمینی(ره) حکومت مبتنی بر فقه و احکام جعفری ایجاد کرد و از این جهت از خودگذشتگی مردم شهیدپرور این منطقه موثر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مردم منطقه آستانه اشرفیه قبل و پس از انقلاب در میدان حاضر بوده‌اند، افزود: این مردم عزیز از سال ۴۲ در صحنه مبارزه انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم، دفاع از امنیت و دفاع از حوزه سلامت همواره فداکاری کرده‌اند و به فرموده مقام معظم رهبری باید سپاسگزار این ایثارگران باشیم. وقتی به ایران اسلامی تهاجم شد عده‌ای راه مجاهدت و فداکاری را انتخاب کردند و تعدادی نیز با همه خانواده خود در عرصه فداکاری حاضر شدند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به فداکاری خانواده‌های چند شهیدی، گفت: این فداکاری معمولی نیست و نشان‌دهنده کمال یک خانواده است و خدا گاهی این پرده‌ها را کنار می‌زند تا انسان‌هایی که در مسیر کمال هستند را نشان دهد و زبان در وصف این فداکاری‌ها و تشکر از آن قاصر است.

قاضی زاده در ادامه این دیدار سلام آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری را به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران ابلاغ کرد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز با اشاره به ولایتمداری مردم گیلان در دوران پرافتخار دفاع مقدس و نیز دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اظهار کرد: استان گیلان با تقدیم هشت هزار شهید در دوران دفاع مقدس و نیز شهیدان مدافع حرم، ولایتمداری و وفاداری خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی را اثبات کرده است.

وی با بیان اینکه دعای معنوی شهدا و خانواده‌های معظم شهیدان طی بیش از چهار دهه گذشته بدرقه راه مسئولان بوده، افزود: هر چه داریم از برکت شهدا و دعای خیر آنان است زیرا همیشه خانواده ‌های گرامی شهیدان و ایثارگران برای توفیق خدمتگزاران در ارائه خدمات شایسته به مردم، دعای خیر کرده اند.

استاندار گیلان شهدا را نمایان‌گر راه درست و حق در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت با شهادت و وصیت‌نامه‌های خود؛ مسیر صحیح را نشان داده‌اند لذا تمامی مدیران باید با تبعیت از شهدا، حرکت کرده و نظام مقدس اسلامی را به سرمنزل‌گاه مقصود برسانند.

عباسی با یادآوری مجاهدت‌های ایثارگرانه کادر درمان در دوران شیوع کرونا در گیلان بیان کرد: این استان، از کانون‌های شیوع کرونا در کشور بوده و سفیدپوشان کادر درمان، با مجاهدت‌های خود یاد دوران پرافتخار دفاع مقدس را زنده کردند و وجود اولین شهیده سلامت، شهیده نرجس خانعلی‌زاده نشان دهنده همین امر است.

وی با معرفی یکایک خانواده های حاضر و بیان خصوصیات شهدای شاخص گیلان گفت: شهدای استان مسیر قرب الهی را با افتخار طی کردند و در اوج معنویت بودند و نمونه آن؛ شهید مدافع امنیت شهید حسن عشوری است که با تاسی از حضرت فاطمه زهرا(س) وصیت کرد سنگ قبری بر مزارش گذاشته نشود.

به گزارش ایسنا، در این دیدار با اهدای لوح تقدیر از خانواده‌های معظم شهیدان «مرتضی حسین‌پور»، «حسن عشوری»، «هادی اکبری‌نژاد»، «حسین املاکی»، «نرجس خانعلی‌زاده» و «احمد، عزت‌الله و محمود پسند» و جانباز «حسین هادی‌پور» تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قاضی زاده هاشمی خانواده های معظم دفاع مقدس اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۶۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید مدافع امنیت محمد مهدی نجاتی نیا در کردکوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سردار گودرزي فرمانده مرزباني فراجا در اين ديدار با اشاره به مظلوميت شهداي مرزباني گفت: ما قدردان ايثار و فداکاري شهداء بخصوص شهداي مظلوم مرزباني و خانواده‌هاي آنان هستيم و اگر اين ايثارها نبود کشور و ارزش ها و آرمانهای انقلاب حفظ نمي‌شد.
وی افزود: امروز هر کدام از شهدای فراجا باعث عزت آفرینی برای کشور، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند و باید این شجاعت، شهامت و از خودگذشتگی کارکنان فراجا به خصوص مرزبانی به گوش همه برسد.
وي با تجليل از صبر، ايثار و فداکاري‌هاي خانواده معظم شهدا، جانبازان و ايثارگران افزود: خانواده شهدا، فرزندان برومند خود را در راه اسلام و انقلاب تقديم کردند و اين اجري بي پايان در نزد خداي متعال خواهد داشت.
 او ادامه داد : شهداء اسوه‌هاي بصيرت و ولايت‌مداري در تمام قرن‌ها و اعصار هستند که با گذشتن از جان خود، امنيت و آرامش را بر جامعه حاکم كردند.
سید محمدمهدی نجاتی نیا، مرزبان گلستانی بامداد دوشنبه ششم فروردین امسال ، در منطقه مرزی میرجاوه در جنوب شرق کشور، در درگیری با اشرار به شهادت رسید.

 

 

دیگر خبرها

  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • استحکام پایه‌های جامعه از نور و انرژی شهدا است
  • دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید مدافع امنیت محمد مهدی نجاتی نیا در کردکوی
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • پیام تسلیت فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در پی درگذشت حاج محمد کیانی
  • ارتش نماد پرافتخار عزت و فداکاری در کشور است
  • نشان فداکاری در ایستگاه مترو دانشگاه امام علی (ع) رونمایی شد
  • جهان آبادی نماینده مجلس: پس از پاسخ ایران به اسرائیل موجی از شادی و امید در مردم زنده شد/ مردم ایران در ۸ سال دفاع مقدس نشان دادند که در دفاع مشکل ندارند/ ایران با کسی در منطقه شوخی ندارد
  • جانبازان، سند زنده عزت و ایستادگی در دفاع از امنیت جامعه