Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-29@07:17:34 GMT

وجود ۳۷۳ واحد تولیدی راکد در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۶۴۴۵

وجود ۳۷۳ واحد تولیدی راکد در خراسان رضوی

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه ارتباط بخش خصوصی و سازمان صمت ارتباط نزدیک و صمیمانه‌ای است، اظهار کرد: اولویت دولت و مجموعه صنعت، معدن و تجارت حمایت کامل از تولید داخل، توسعه معادن، همچنین راه‌اندازی و کمک به بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید و در بخش تجارت اولویت ما توسعه مراودات اقتصادی و صادرات و واردات با کشورهای همسایه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی در کنفرانس مطبوعاتی در جمع خبرنگاران به مناسبت روز ملی صنعت با ارائه آماری با ذکر اینکه تنها در سه ماهه سال جاری ۹۸ پروانه بهره‌برداری برای واحدهای تولیدی صادر شده که در حدود ۹۰۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این بخش انجام گرفته و برای حدود هزارو۹۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده، ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۶۰واحد تولیدی بین ۲۰ تا ۲۰۰درصد ارتقای ظرفیت تولید داشته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: با تلاش و برنامه‌ریزی که انجام شد موفق شدیم ۱۲ واحد تولیدی را که در سال گذشته به دلایل مختلف دچار رکود در تولید شده بودند به چرخه تولید برگردانیم.

واردات بدون محدودیت ماشین‌آلات
رجبی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه یکی از کارهای ما در سازمان صمت شناسایی گلوگاه‌های توسعه صنعت، معدن و تجارت است، گفت: سقف واردات ماشین‌آلات خط تولید برای واحدهایی که پروانه بهره‌برداری دارند نامحدود است، اما یکی از مشکلاتی که در استان وجود داشت و با موافقت وزارت صمت حل شد این بود مقرر شد عده‌ای از تولیدکنندگانی که دارای جواز تأسیس یا به عبارتی یک موافقت اصولی بودند و تنها تا ۵۰۰هزار دلار حق واردات ماشین‌آلات را داشتند بتوانند متناسب با پیشرفت عملیات عمرانی و بدون سقف، ماشین‌آلات خود را وارد کنند.
رئیس سازمان صمت خراسان رضوی در پاسخ به پرسش قدس در خصوص اینکه چرا حساب‌های بسیاری از واحدهای تولیدی در خارج از استان است و مالیات و گردش مالی آن‌ها برای رونق تولید دراستان هزینه نمی‌شود، با بیان اینکه اگر حساب درمشهد و استان تأسیس شده باشد این مالیات باید در مشهد پرداخت شود، افزود: توصیه ما به همه واحدهای تولیدی این است که حساب‌های آن‌ها در مکان تولیدشان باشد، اما بحث مالیات ارتباطی به اینکه شماره حساب در کدام شهر باشد ندارد و به ثبت شرکت در محدوده ثبت شده برمی‌گردد. با فعالیت‌های انجام شده، درحال حاضر شرکت‌های تولیدی به‌خصوص در بخش معدن همه حساب‌هایشان در استان است و مالیات‌ها هم در استان دریافت و هزینه می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه صنعت براساس آخرین بررسی‌های انجام شده تاکنون از ۵هزارو۷۰۰پروانه بهره‌برداری موجود، ۳۷۳ واحد راکد و دچارمشکلات تولیدی هستند، افزود: نوع محصول تولیدی برخی از این‌ها با توجه به گذشت زمان دیگر کشش لازم را ندارد که باید کمک شوند تا خط تولید خود را تغییر دهند و برخی از واحدها هم مشکلات سرمایه در گردش دارند که از طریق ستاد تسهیل مشکلات آن‌ها در حال برطرف شدن است.
رجبی با بیان اینکه ۵۰ پرونده برای واحدهای راکد خراسان رضوی در ستاد تسهیل استان تشکیل شده و برخی از واحدهای تولیدی حتی ماشین‌آلات و تجهیزات خود را جمع‌آوری کردند ،افزود: برخی از واحدهای تولیدی مشکلاتی در مدیریت و سهام‌داری دارند و برخی دیگر با هدف صادرات تولیداتی داشتند که با مشکلاتی در این زمینه روبه‌رو شدند.
وی در خصوص قطعی برق صنایع و مشکلات به وجود آمده در این خصوص برای واحدهای تولیدی با بیان اینکه با کمال تأسف سرمایه‌گذاری چندانی درحوزه زیرساخت‌ها صورت نگرفته و شاهد قطعی برق و زمان‌بندی مدیریت بار در این بخش هستیم، عنوان کرد: امسال سعی کردیم زمان‌بندی را مدیریت کنیم و واحدهای تولیدی که در گذشته از قطعی برق دچار خسارت شده بودند از قطعی برق مستثنا شدند.

شعارهای تازه برای مشکلات کهنه تولید 
نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت هم در این نشست با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات ما در بخش تولید از سال‌های پیش بارها تکرار شده اما اتفاق خاصی نیفتاده است، افزود: با توجه به شعارها و مسائلی که پیش از انتخابات بیان می‌شد همه امید داشتیم اتفاقات بهتری در حوزه تولید رقم بخورد اما هنوز بسیاری از مشکلات پابرجاست.
حسن حسینی با تأکید براینکه اقتصاد ما کاملاً سیاسی شده و این‌طور نبوده که اقتصاد بتواند مشکلات و راهکارهای خود را پیدا کند، ادامه داد: اقتصاد در کشور به هیچ عنوان علمی نیست، هرچند کسانی که در کشور صاحب قدرت هستند این مسئله را قبول ندارند.
وی افزود: ما نمی‌دانیم اقتصاد حاکم بر کشور ما سرمایه‌داری است یا مبتنی بر اقتصاد مقاومتی، اما چیزی که مشخص است این است اقتصاد در کشور ما در پیچ خبرها می‌گردد و مثلاً وقتی فلان مسئول خارجی وارد کشور می‌شود دلار ۱۰۰۰تومان پایین می‌آید و فلان مسئول که از کشور خارج می‌شود دوباره ۲۰۰۰هزار تومان بالا می‌رود.
حسینی با انتقاد از اینکه شعارهای توسعه‌ای و حمایت از تولید بسیار جلوتر از عملکردهاست، عنوان کرد: با وجود این شعارهای حمایتی هرکس در تولید نباشد و مشکلات تولید را لمس نکرده باشد فکر می‌کند همه مسائل حل شده، در صورتی که چنین چیزی نیست و بسیاری از مشکلات سرجای خود باقی مانده است. نمونه بارز آن این است ما هنوز در تأمین زیرساخت‌ها مثل تأمین آب، برق و گاز که عامل اصلی توسعه است مشکل داریم.

خبرنگار: مهدی توحیدی

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: واحد تولیدی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۶۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از پایش و خوداظهاری سه هزار و ۱۷۰ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی استان در سال گذشته، خبر داد.

یوسف یوسفی ۸ فروردین در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ۷۰۸ فقره اخطاریه رفع آلودگی زیست‌محیطی در این مدت صادر شده افزود: رعایت نکردن قوانین و مقررات محیط‌زیست توسط تعدادی از واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی و تداوم آلودگی، باعث شد، این واحدها به مقام‌های قضایی معرفی شوند.

وی هدف اصلی از پایش‌ واحدهای صنعتی و تولیدی را برخورد با واحدهای متخلف و شناسایی واحدهای آلاینده عنوان و اظهار کرد: این پایش ها در ایام نوروز تشدید می‌شود.

یوسفی با بیان اینکه انتظار می رود، در راستای افزایش سلامت عمومی، همه واحدهای صنعتی و تولیدی استان ضوابط زیست‌محیطی را رعایت کنند، گفت: پیشگیری و جلوگیری از هرگونه آلودگی محیط زیست جزو وظایف سازمان حفاظت محیط زیست است و لازمه تداوم فعالیت‌های واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی، رعایت ضوابط زیست محیطی است که در واقع یکی از شروط اصلی محسوب می شود که باید مورد توجه ویژه این واحدها قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعال شدن صنایع راکد در گرو همکاری بانک‌ها است
  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • ۶ واحد تولیدی ورشکسته در مازندران به تولید برگشتند
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی
  • ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار نفر در شهرکهای صنعتی طی سال ۱۴۰۲