Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: به منظور مدیریت برداشت از آب های زیرزمینی، بیش از پنج هزار و ۹۰۰ دستگاه انواع کنتور هوشمند بر روی چاه‌های استان همدان نصب شده است.

محمد ضروری با اشاره به اینکه بیشترین کنتورها در دشت رزن - قهاوند نصب شده است، افزود: تعهد داریم تا پایان سال، به منظور جلوگیری از برداشت های غیر مجاز، تعداد قابل توجهی کنتور هوشمند بر روی چاه های آب استان نصب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضروری اظهار کرد: بر اساس نوع مصارف چاه های مجاز، حدود ۸۰ درصد از کنتورهای نصب شده مربوط به بخش کشاورزی است.

وی با اعلام اینکه نصب کنتور هوشمند در چاه‌ها جزو طرح‌های احیا و تعادل‌بخشی استفاده از آب‌های زیرزمینی همدان است، ادامه داد: اجرای این طرح و توسعه نصب کنتور هوشمند در سطح استان همدان نیازمند همکاری و تعامل کشاورزان با شرکت آب منطقه‌ای است.

ضروری بیان کرد: نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های آب سبب کنترل و نظارت بر میزان برداشت آب‌های زیرزمینی استان شده و از اضافه برداشت آب‌های زیرزمینی به شدت جلوگیری می‌کند.

سرپرست شرکت آب منطقه ای استان همدان ادامه داد: اساسی‎ ترین اهمیت کنتور هوشمند این است که کشاورزان دیگر بیشتر از پروانه بهره‎ برداری نمی ‎توانند از چاه ‎ها آب برداشت کنند.

وی تاکید کرد: اگر کشاورزی بیش از میزان تعیین ‎شده آب از چاه برداشت کند برق به صورت خودکار قطع شده و امکان برداشت آب از چاه تا زمانی که کارشناسان آب منطقه‌ای و برق اقدام نکنند وجود ندارد.

ضروری تصریح  کرد: کشاورزان باید نسبت به نصب این کنتورها اقدام کنند چرا که تکلیفی قانونی است و کار باید اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۰درصد از منابع استان به کنتور مجهز شده است، گفت: ۹۵درصد از کنتورهای نصب شده هوشمند و پنج درصد حجمی-مکانیکی است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان همدان تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان فصل بهار، ۲۲۵ دستگاه کنتور بر روی چاه‌های استان نصب شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال این تعداد به ۶۵۰ دستگاه افزایش یابد.

ضروری با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰تعداد ۴۵۲ دستگاه کنتور بر روی چاه‌های استان نصب شد، خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح هوشمندسازی چاه های آب تا کنون ۵۷ میلیون متر مکعب در برداشت از آب های زیر زمینی استان همدان صرفه جویی شده است.

وی با اشاره به اینکه گروه های گشت و بازرسی به طور شبانه‌روزی دشت‌های استان را بازرسی می‌کنند بیان کرد: مردم می توانند با مشاهده هرگونه تخلف و در راستای جلوگیری از مصرف آب های زیرزمینی به صورت غیرمجاز، شرکت آب منطقه ای استان تماس بگیرند.

بر اساس آخرین آمار، ۹۲درصد از منابع آب زیرزمینی استان همدان در بخش کشاورزی، ۶ درصد در بخش آشامیدنی و بهداشت و دو درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها کنتور هوشمند چاه آب استانی اقتصادی شرکت آب منطقه ای استان شرکت آب منطقه ای بر روی چاه های استان آب های زیرزمینی استان همدان کنتور هوشمند نصب شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۶۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط سه دستگاه فلزیاب در کبودارهنگ و اسدآباد

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: برابر گزارش دریافتی از نیرو‌های انتظامی کبودراهنگ به اداره میراث‌فرهنگی این شهرستان، مبنی بر کشف و ضبط ۲ دستگاه فلزیاب و ادوات آن از یک خودرو شخصی در یکی از مسیر‌های ارتباطی کبودراهنگ، بررسی و تحقیقات در دستور کار نیرو‌های یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ خدامرادی گفت: در این زمینه پنج نفر با هویت معلوم دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

او گفت: در شهرستان اسدآباد نیز با کمک نیروی انتظامی منطقه و با مشکوک شدن به یک وسیله نقلیه در مسیر‌های ارتباطی این شهرستان، یک دستگاه فلزیاب به همراه ادوات حفاری از سه سرنشین این خودرو کشف و ضبط شد.

سرهنگ خدامرادی گفت: متهمان به همراه ادوات حفاری کشف شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است در غیر این صورت با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • دستگاه پرورش هوشمند گیاهان طراحی شد
  • کشف و ضبط سه دستگاه فلزیاب در کبودارهنگ و اسدآباد
  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد
  • نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی
  • نصب ۵۲ دستگاه کنتور هوشمند حجمی توسط شرکت آب‌منطقه‌ای
  • (ویدئو) چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعت باید مجهز به کنتور هوشمند شود
  • ١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد