Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@08:41:11 GMT

از مظلومیت پلیس تا در دسترس بودن سلاح

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۶۸۲۴

از مظلومیت پلیس تا در دسترس بودن سلاح

قصه «مظلومیت» پلیس این روز‌ها به دروازه «شهادت» رسیده است چرا که ماموری که برای اجرای حکم به در خانه شهروندی رفته بود با شلیک مستقیم گلوله به قلب به شهادت رسید؛ اگرچه شهادت فیض عظیمی است که خداوند به بندگان صالحش عطا می‌کند.

ماجرای شهادت سرگرد یاسمی از این قرار بود که روز پنجشنبه دوم خرداد خانمی با همراه داشتن حکم جلب همسرش به کلانتری ۱۰۸ نواب مراجعه کرده و در خواست اجرای حکم را داشت که در این رابطه یکی از عوامل کلانتری، سرگرد محمد یاسمی برای انجام این ماموریت با راهنمایی شاکی به آدرس مورد نظر اعزام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراجعه مامور به در منزل برای تفهیم حکم و انجام دستور مقام قضائی، متهم به محض بیرون آمدن با اسلحه کمری، مامور را از ناحیه سینه هدف گلوله قرار داده و بلافاصله به سمت شاکی که همسر خود بوده تیراندازی و وی را مجروح کرده و پس از آن با همان سلاح اقدام به خودکشی می‌کند که مامور وظیفه شناس پلیس هم به علت شلیک مستقیم گلوله به قلب به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود.

این ماجرا در وهله اول «مظلومیت» پلیس را به تصویر می‌کشد؛ مأموری که دارای دو فرزند دختر خردسال است بدون هیچ آشنایی، خصومت و یا سابقه قبلی فقط در راستای اجرای حکم و به عنوان نماینده قانون هدف گلوله قرار می‌گیرد.

در وهله دوم این خبر این زنگ هشدار را به صدا در می‌آورد که چه شده که «آستانه تحمل» افراد پایین آمده و یک مرد ۴۵ ساله_ متهم_ در برابر مشکلی که برایش رخ داده اینطور عنان اختیار از کف داده و مأمور و زنی را که مدتی همسرش بوده به گلوله بسته وخودش هم در آخر با شلیک گلوله به زندگی خود پایان می‌دهد.

اما نکته مهمتر در «در دسترس بودن سلاح» است؛ چگونه اسلحه به راحتی در اختیار فرد قرار گرفته است؟

اگرچه پلیس برخورد با قاچاقچیان سلاح و شناسایی و انهدام باند‌های خرید و فروش در فضای حقیقی و مجازی را در دستور کار داشته و نمایش و توقیف سلاح از متهمان در طرح‌های مختلف پلیسی از جمله رعد و کاشف و اقتدار نشان از توانمندی پلیس است، اما ارتکاب جرایم با سلاح حاکی از دسترسی افراد در این زمینه است.

علی ایحال با توجه به گستاخی مجرمان و متهمان در تیراندازی و قمه کشی به ماموران می‌طلبد که قانون گذار در حمایت از پلیس در راستای ارتقای اقتدار ماموران و همچنین ایجاد امنیت بیشتر در جامعه گام بلندتری برداشته و از سوی دیگر اصلاح و ابلاغ لایحه بکارگیری سلاح هر چه زودتر انجام شود تا حداقل پلیس در مواجهه با مجرمان دچار تعلل نشود.

مورد دیگر هم افزایش بودجه پلیس و بکارگیری تجهیزات پیشرفته ایمنی برای حفاظت از ماموران پلیس است که حتی در مأموریت‌های معمولی نیز باید رعایت شود.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی شهادت مامور پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان مسلح حرفه‌ای قبل از اقدام به سرقت

ایسنا/همدان فرمانده انتظامی ملایر از دستگیری دو نفر سارق مسلح حرفه‌ای قبل از اقدام به سرقت با هوشمندی مأموران پلیس آگاهی و امنیت این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد ساکی در تشریح جزئیات این خبر گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان در پی اطلاع از اینکه فردی با تهیه سلاح با همدستی یک از دوستانش قصد اقدامات مجرمانه و سرقت را دارد، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه مأموران با انجام تحقیقات لازم و پس از تأیید صحت خبر متهمان را به صورت شبانه‌روزی تحت تعقیب و مراقبت خود قرار دادند، تصریح کرد: سرانجام با به‌کارگیری شیوه و شگردهای خاص پلیسی مأموران پلیس آگاهی و امنیت عمومی شهرستان، موقعیت متهم اصلی را که از سارقان حرفه‌ای بوده در یکی از خیابان‌های شهر ملایر در حال پرسه زدن شناسایی شد.

ساکی ادامه داد: مأموران در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه وی را دستگیر و در بازرسی بدنی از متهم یک قبضه سلاح دست‌ساز شبه‌خودکار مجهز به صدا خفه‌کن و مسلح به یک تیرجنگی به همراه یک تیغه خشاب کلت حاوی هفت تیر جنگی و یک عدد شوکر ساخت کشور آمریکا را کشف کردند.

فرمانده انتظامی ملایر گفت: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های به عمل آمده اظهار داشته که سلاح کمری در اختیار همدستش است که در ادامه مأموران نامبرده را نیز در یکی از بوستان‌های شهر شناسایی شد و وی را که با یک دستگاه خودرو وانت قصد فرار داشته به همراه یک قبضه کلت کمری دستگیر کردند.

وی افزود: این متهم نیز در بازجویی‌های به عمل آمده به مخفی کردن فشنگ‌های مربوطه در منزلش اعتراف کرد و مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از محل مورد نظر پنج تیر فشنگ نیز کشف کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، ساکی با تقدیر و تشکر از همکاری مجدانه دستگاه قضایی در برخورد با مجرمان بیان کرد: مبارزه با سارقان از اولویت این فرماندهی است و پلیس ملایر از هیچ کوششی در ایجاد آرامش و امنیت برای شهروندان فروگذار نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک آمریکایی چهار نفر را با ضربات چاقو کشت
  • حمله با کلت کمری به مغازه دار شیرازی / یک نفر دستگیر شد
  • کشف یک قبضه سلاح کلت کمری از منزلی در پردیس
  • ۴۶۳ کیلو ۱۰۰ گرم مواد افیونی در سیستان و بلوچستان کشف شد
  • اجرای طرح امنیت محله محور پلیس در شهرهای لرستان
  • اراذل و اوباش مخل نظم و امنیت اجتماعی در کرمانشاه دستگیر شدند
  • وصف مظلومیت کریم اهل بیت(ع)
  • دستگیری گروگانگیر مسلح در گرمسار / مدیرکارخانه گلوله خورد
  • دستگیری سارقان مسلح حرفه‌ای
  • دستگیری سارقان مسلح حرفه‌ای قبل از اقدام به سرقت