Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین محمودی گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته در هر بازه یک ماهه، به صورت نوبتی چند واحد صنعتی مصرف برق خود را به حداقل می‌رسانند تا چند واحد صنعتی دیگر بتوانند به صورت عادی برق مصرف کنند و دو هفته بعد صنایعی که مصرف برق خود را کم کرده بودند خواهند توانست جریان مصرف را به روال عادی بازگردانند، اما در مقابل صنایعی که دفعه قبل مصرف کامل برق داشتند در نوبت کاهش مصرف قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: یک سری از مشترکان از جمله صنایع بزرگ از میزان مصرف بالایی برخوردار هستند به طوری که در زمان عادی که محدودیتی برای مصرف برق نداشته باشند یک واحد فولادی معادل کل مصرف استانی مانند خراسان شمالی برق مصرف می‌کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: در تابستان بیش از ۲۳ هزار مگاوات بار سرمایشی اعم از کولر‌های آبی و گازی وارد مدار می‌شود که آنچه باعث ناترازی تولید و مصرف شده، همین بار سرمایشی تحمیل شده به شبکه برق است.

محمودی گفت: از سوی دیگر از کل ظرفیت منصوبه نیروگاهی در کشور ۱۰ تا ۱۲ هزار مگاوات مربوط به نیروگاه‌های برقابی است و خشکسالی‌های اخیر باعث شده است که وزارت نیرو در تابستان نتواند از تولید نیروگاه‌های برقابی به طور کامل استفاده کند.

او گفت: ظرفیت نیروگاهی خراسان بزرگ (خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی) بیش از ۶ هزار مگاوات است که بخشی از آن شامل هفت نیروگاه بزرگ حرارتی می‌شود، از این میزان چهار هزار مگاوات نیروگاه مربوط به خراسان رضوی است، اما تراز تولید با مصرف در استان منفی است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: در مجموع مصرف برق صنایع بزرگ خراسان ۷۰۰ مگاوات است که تولید آن‌ها در خصوص فولاد، سیمان و آلومینیوم بوده و هم مصرف داخلی داشته و هم جنبه صادراتی دارد.

محمودی گفت: طبق توافق انجام گرفته با صاحبان صنایع در قالب چند طرح شامل طرح ذخیره عملیاتی و طرح تعمیرات و تعطیلات، ۲۴ ساعت قبل به آنان اعلام می‌شود که مصرف بار خود را به میزان مشخصی در زمان مورد نظر کاهش دهند و به اندازه میزان کاهش بار خود پاداش بگیرند، افزون بر این طبق توافق بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو طرح‌های تشویقی دیگری هم برای صاحبان صنایع در نظر گرفته شده است و آنان همکاری خوبی با وزارت نیرو داشته اند.

او گفت: عوامل مختلفی دست به دست هم داده که نیاز بخش مصرف از ظرفیت تولید برق در کشور بیشتر شده است از این رو بنای دولت سیزدهم افزایش ۳۰ درصدی به ظرفیت منصوبه نیروگاهی کشور به میزان بیش از ۲۵ هزار مگاوات بوده که کار بسیار بزرگی است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: صاحبان صنایع، تولید ۱۰ هزار مگاوات از برنامه دولت برای افزایش ظرفیت تولید برق در کشور را متعهد شده اند، طی تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت نیرو و وزارت صنعت معدن و تجارت، صاحبان صنایع متعهد شده اند که معادل مازاد مصرف برق خود، نیروگاه در بازه سه ساله ایجاد کنند تا از برنامه‌های مدیریت مصرف در تابستان خارج شوند.

محمودی گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته در خراسان رضوی در کوتاه مدت ۵۰۰ مگاوات و در یک سال و نیم آینده هزار و ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق استان اضافه می‌شود که در قالب تکمیل طرح‌های نیروگاهی راشد تربت حیدریه، این یمین سبزوار و فاز بخار نیروگاه توس مشهد خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت مصرف برق مصرف برق برق منطقه ای صاحبان صنایع هزار مگاوات خراسان رضوی محمودی گفت وزارت نیرو مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۷۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر گفت: نزدیک به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کنتور هوشمند در کشور نصب شده که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد از آنها مربوط به خانگی است و درحال حاضر ۶۰ درصد برق کشور توسط کنتور‌های هوشمند مدیریت می‌شود.

سخنگوی برق در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس پیشبینی که صورت گرفته تابستان امسال گرم خواهد بود و دما یک یا دو درجه بیشتر از شرایط عادی خواهد بود. سه سناریو ۳.۵، ۴.۵ و ۶ درصد رشد مصرف را پیشبینی می‌کنیم و در صورت افزایش دما قطعا رشد ۶ درصدی مصرف را شاهد خواهیم بود و اوج مصرف برق به ۷۷ هزار و ۷۵۰ مگاوات خواهد رسید. 

او افزود: بر اساس مطالعات ما ۳۵۰۰ مگاوات افزایش برق از محل تقاضا‌های جدید خواهیم داشت که شامل بخش‌ها و صنایع کوچک می‌شود. در صورتی که دما به شدتی که پیش‌بینی شده نباشد، انتظار میرود مصرف برق به ۷۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما