Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش روز سه شنبه به نقل از علی موحدی در آیین آغاز  فعالیت پایگاه غنی سازی اوقات فراغت در کانون فرهنگی تربیتی کوثر افزود: با تعطیلی مدرسه‌ها، پایگاه‌های فعالیت‌های تابستانی ظرفیتی مهمی برای استمرار فرایند تربیتی است.

وی بیان کرد: فعالیت‌های تابستانی باید با هدف تعمیق باورهای دینی، غنی سازی اوقات فراغت و آموزش مهارت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: با توجه به اینکه در دوره پساکرونا شاهد تشدید آسیب‌های اجتماعی و به وجود آمدن آسیب‌های نوظهور هستیم باید با تولید محتوای مناسب در فضای مجازی برای کاهش این آنها تلاش شود.

موحدی تاکید کرد: اعتماد خانواده‌ها به آموزش و پرورش برای حضور فرزندان خود در کلاس‌های فعالیت‌های تابستانی، بزرگترین سرمایه دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: با توجه به افت نسبی سطح آموزش در دوره کرونا و با هدف حمایت از دانش‌آموزان آسیب دیده از لحاظ آموزشی، طرح تثبیت یادگیری به طور رایگان در تابستان در سراسر استان بوشه برگزار می‌شود.

موحدی گفت: امید می‌رود با اجرای این طرح، عدالت آموزشی به عنوان یکی از رویکردهای دولت مردمی ایران قوی گسترش بیشتری یابد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در ۲ سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی، دوره‌های اوقات فراغت به شیوه غیرحضوری و در شبکه شاد برگزار می شد اما با بهبود شرایط کرونایی، در تابستان امسال دوره‌ها به شیوه حضوری اجرا اما از شبکه شاد نیز به عنوان فعالیت‌های تکمیلی دوره‌ها استفاده می‌شود.

محمود حق‌دوست با بیان اینکه "هر دانش‌آموز، یک مهارت" شعار فعالیت‌های تابستانی ۱۴۰۱ است، افزود: برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت در پنج محور مهارت‌های ارتباطی معرفتی، هویتی و بصیرتی، مهارت‌های فرهنگی، هنری و فعالیت‌های نشاط‌آور و شادی بخش، مهارت‌های حرفه‌ای، مهارت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی و مهارت‌های ورزشی برگزار می‌شود.

وی ساحت‌های ۶ گانه سند تحول بنیادین را محور فعالیت‌های تابستانی دانست و تاکید کرد: فعالیت‌های اوقات فراغت با هدف ارتقای سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی و مهارت‌های فنی، حرفه‌ای، فرهنگی و هنری دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

حق دوست با بیان اینکه پویش "سکوی ایران قوی" یکی از برنامه‌های ویژه فعالیت‌های تابستانی است، گفت: در این پویش استانی، دانش‌آموزان می‌توانند از مهارت‌ها و توانمندهای خود فیلم تهیه کرده و به پایگاه‌های اوقات فراغت ارسال کنند.

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: آثار دانش‌آموزان از سوی تیم‌های داوری استانی بررسی و ضمن تجلیل از نفرات برتر، آثار در شبکه شاد منتشر می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به همزمانی کلاس‌های تابستانی با ماه محرم، با حضور مبلغان دینی و روحانیون، فعالیت‌های اعتقادی بویژه برنامه احلی من العسل برگزار می شود.

حق دوست بیان کرد: برگزاری دوره‌های مهارتی بر اساس تفاهم نامه با اداره فنی و حرفه‌ای و کارگاه‌های مهارت آموزی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه، تشکیل گروه‌های جهادی در تمام شهرستان‌ها و مناطق و برگزاری اردوهای زیارت اولی دانش‌آموزان از ویژگی‌های مهم فعالیت تابستانی ۱۴۰۱ است.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۷۰ دانش آموز به شیوه غیر حضوری در پایگاه‌های اوقات فراعت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر شرکت کردند.

برچسب‌ها بوشهر مدارس گذران اوقات فراغت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر مدارس گذران اوقات فراغت بوشهر مدارس گذران اوقات فراغت آموزش و پرورش استان بوشهر فعالیت های تابستانی دانش آموزان اوقات فراغت مهارت ها دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛رضامرادصحرایی افزود: ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست بوم هر استان امکان تغییر داشته باشد،

وي گفت: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آیین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد. این آیین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیات دولت رسید. بر این اساس تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می شود و تعداد دانش آموزان در رشته های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد.بنابراین تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ هنرستان به واحدهای تولیدی و کارآفرین تبدیل خواهد شد معادل ۲ درصد اعتبارات حساب‌های ملی و استانی پیشرفت و عدالت در اختیار شرکت‌ها و صنایعی قرار خواهد گرفت که اقدام به تاسیس هنرستان جوار آن شرکت می‌کنند. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: ۲۰ درصد ظرفیت آموزش متمرکز فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها به آموزش مهارت به دانش‌آموزان غیر از رشته فنی و حرفه‌ای اختصاص پیدا خواهد کرد. 

صحرايي درخصوص برنامه آموزشی استان‌ها برای سال تحصیلی جدید، گفت: ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست بوم هر استان امکان تغیبر داشته باشد. امکان‌سنجی این موضوع در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته و امیدواریم این موضوع نیز به زودی به ثمر برسد. یکی از کارهای آیین‌نامه اخیر این است که ۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت آموزی باید تغییر پیدا کند.  

وی بیان کرد: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب یک طرح اعلام شده است. کمیسیون آموزش مجلس آن را تصویب کرده و در نوبت صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

صحرایی در پاسخ به سوالی درباره دریافت شهریه برای مهارت آموزی نیز گفت: اگر قانونی در مجلس است که اعلام کرده گرفتن هزینه مهارت آموزی غیرقانونی است، آن قانون مبناست. ما قانونی نداریم که اعلام کرده باشد گرفتن هزینه مهارت‌آموزی غیرقانونی است. اینکه سال گذشته گرفته نشده به این معنا نیست اخذ هزینه مهارت‌آموزی امسال غیرقانونی است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت