Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، پنجاه و دومین ماراتن ورود به آموزش عالی کشور از فردا چهارشنبه هشتم تیرماه در ۴۱۷ شهرستان و بخش و ۱۷ حوزه خارجی یعنی در مجموع در ۲ هزار و ۹۱۱ حوزه امتحانی داخلی و خارجی برگزار می‌شود و تا روز شنبه یازدهم تیرماه در پنج گروه آزمایشی ادامه دارد.

خالی از لطف نیست در آستانه برگزاری کنکور نگاهی بیندازیم به آمار کنکور سراسری سال ۱۴۰۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* کنکور سراسری از نگاه آمار

تعداد یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر در آزمون ۱۴۰۱ شرکت می‌کنند که نسبت به سال گذشته ۹.۲ درصد افزایش تعداد داوطلب را شاهد هستیم.
در گروه علوم ریاضی و فنی ۱۴۵ هزار و ۶۱۵ نفر، گروه علوم تجربی ۵۷۴ هزار و ۷۵۱ نفر، گروه علوم انسانی ۴۱۲ هزار و ۵۲۵ نفر، گروه هنر ۱۶۱ هزار و ۳۷۸ نفر و گروه زبان‌های خارجه ۱۹۴ هزار و ۹۵۱ نفر شرکت می‌کنند که در مجموع داوطلبان ۹۱۵ هزار و ۴۱ نفر زن و ۵۷۴ هزار و ۱۷۹ نفر مرد هستند.
امسال دو نفر ۸۱ ساله، یک نفر ۷۸ ساله، دو نفر ۷۵ ساله، سه نفر ۷۴ ساله و یک نفر ۷۳ ساله در آزمون سراسری شرکت کرده‌اند و ۴ نفر هم افراد ۱۳ ساله داوطلب شرکت در این آزمون هستند.

 

* نحوه دریافت و رفع نقص کارت آزمون

برای داوطلبان کنکور مهم است که از چگونگی دریافت کارت و رفع نقص آن اطلاعاتی داشته باشند، در این باره از علیرضا کریمیان مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور سوال کردیم.

کریمیان گفت: داوطلبان بدانند که امروز آخرین روز دریافت کارت آزمون است، در این کارت اطلاعاتی مانند اطلاعات فردی، شماره داوطلبی، سهمیه، زمان و مکان برگزاری آزمون، دین، زبان خارجی و نوع معلولیت وارد شده است.

وی افزود: در صورتیکه داوطلبان پس از دریافت کارت در اطلاعات خود مغایرتی مشاهده کردند می‌توانند از طریق باجه‌های رفع نقص اقدام کنند.

به گفته کریمیان، در صورتیکه اطلاعات شناسنامه‌ای داوطلبان با اطلاعات ثبت شده بر روی کارت مغایرت دارد داوطلبان می‌توانند تا روز دوازدهم تیرماه درخواست کتبی خود را به همراه تصویر شناسنامه یا کارت ملی به سایت سازمان سنجش ارسال کنند اما درباره مغایرت‌های دیگر از امروز تا جمعه دهم تیرماه مهلت دارند تا به باجه‌های رفع نقص مراجعه کنند.

همچنین داوطلبانی که در گروه هنر یا زبان یا هر دو نیز علاوه بر گروه دیگری شرکت کرده‌اند باید برای شرکت در کنکور هر یک از گروه‌های آزمایشی کارت جداگانه‌ای دریافت کنند.

* درگوشی با داوطلبان در روز پایانی مانده به کنکور

برای اینکه در این روز پایانی باقی مانده تا کنکور، داوطلبان عملکرد بهتری داشته باشند با مسوولان سازمان سنجش گفت‌وگ کردیم تا صحبت‌های آستانه کنکوری را بشنویم.

حسن مروتی سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه فرایند آزمون در هر یک از روزهای چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه رأس ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود، گفت: درب حوزه‌های کنکور ساعت ۷:۳۰ بسته می‌شود و داوطلبان باید دقت کنند که به موقع در حوزه محل برگزاری آزمون حاضر باشند.

مروتی به داوطلبان توصیه کرد: داوطلبان باید روز قبل از آزمون به محل برگزاری رفته و حوزه را شناسایی کنند تا به موقع به آزمون برسند.

وی اضافه کرد: همچنین داوطلبان باید از روز قبل کارت ورود به جلسه به همراه یک سنجاق، اصل کارت ملی یا شناسنامه، ۲ عدد مداد سیاه نرم پررنگ، پاک کن و تراش و ماسک خود را آماده کنند تا در روز آزمون، بردن این وسایل به همراه خود را فراموش نکنند.

 

به تأکید مروتی، داوطلبان بهتر است تلفن همراه خود را اصلا با خود نبرند تا دچار مشکل نشوند، کتاب، جزوه، وسایل فلزی، ساک، تجهیزات الکترونیکی از وسایل ممنوعه کنکور است.

مروتی خطاب به داوطلبان کنکور گفت: صبح چهارشنبه ۸ تیرماه آزمون گروه هنر، صبح پنجشنبه ۹ تیرماه آزمون گروه علوم انسانی و گروه علوم ریاضی و فنی، صبح جمعه ۱۰ تیرماه آزمون گروه علوم تجربی و صبح شنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ آزمون گروه زبان‌های خارجی برگزار می‌شود بنابراین داوطلبان حتما به زمان برگزاری آزمون خود نیز توجه داشته باشند.

* همه چیز برای حفظ آرامش داوطلبان

با عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور هم گفت‌وگو کردیم، وی گفت: داوطلبان هیچگونه نگرانی نداشته باشند، سوالات آزمون محتوایی است و از محتوای کتب درسی طرح شده است.

وی با بیان اینکه تغییرات اعمال شده در تعداد سوالات و دفترچه ها نیز برای حفظ آرامش داوطلبان است، گفت: امسال برای هر دفترچه یک پاسخنامه در نظر گرفته شده است که این دفترچه‌ها به صورت شخصی سازی شده در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

 

پورعباس ادامه داد: برای گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در مجموع سه دفترچه سوال و سه پاسخنامه با ۱۰۰ سوال دروس عمومی و ۷۵ دقیقه زمان و ۱۲۰ سوال دروس تخصصی و ۱۶۰ دقیقه زمان در نظر گرفته شده است؛ برای گروه علوم تجربی نیز سه دفترچه سوال و سه پاسخنامه با ۱۰۰ سوال دروس عمومی و ۷۵ دقیقه زمان و ۱۶۵ سوال دروس تخصصی و ۱۸۰ دقیقه زمان در نظر گرفته شده است، البته در گروه آزمایشی علوم تجربی یک دفترچه ویژه بهیاران دارای ۳۵ سوال و ۲۰ دقیقه زمان نیز برای داوطلبان این گروه داریم.

وی افزود: برای گروه علوم انسانی سه دفترچه سوال و سه پاسخنامه شامل ۱۰۰ سوال دروس عمومی و ۷۵ دقیقه زمان و ۱۷۵ سوال دروس تخصصی و ۱۶۰ دقیقه زمان در نظر گرفته شده است و گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی دارای دو دفترچه عمومی و اختصاصی هستند.

به گزارش فارس، نتیجه اولیه کنکور سراسری اواسط مردادماه و نتیجه نهایی شهریورماه منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آزمون نظر گرفته شده سازمان سنجش دقیقه زمان آزمون گروه علوم تجربی گروه علوم سوال دروس رفع نقص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۷۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۲۰ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ گرفتند

دکتر علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: کارت ورود به جلسه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه در سایت سازمان سنجش منتشر شده است و داوطلبان تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه می‌توانند با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور پرینت کارت را دریافت کنند.

وی افزود: داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی / شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند. داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی) به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند دارای ۲ کارت هستند.

کریمیان درباره آمار نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، گفت: در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

وی گفت: تاکنون بیش از ۷۲۰ هزار نفر از تعداد یک میلیون و ۱۵۲ هزار نفری داوطلبان کنکور، کارت ورود به جلسه آزمون نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ را دریافت کرده اند.

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه داوطلبان باید طبق تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند، افزود: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

به گزارش مهر، آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸ صبح و بعدازظهر ساعت دو و نیم بعدازظهر آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و دو بعدازظهر بسته خواهد شد.

کد خبر 6086611

دیگر خبرها

  • نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد
  • رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد
  • آغاز رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد
  • تمهیدات لازم برای کنکور امن اندیشیده شد
  • ریاضی‌ها و انسانی‌ها استارت کنکور ۱۴۰۳ را زدند 
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان
  • داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به چند سوال در چند دقیقه باید پاسخ دهند؟
  • بیش از ۷۲۰ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ گرفتند
  • فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور