Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- چلسی آماده ارائه پیشنهاد به منچسترسیتی برای جذب استرلینگ است.
به گزارش آریا، رحیم استرلینگ، وینگر انگلیسی و 27 ساله منچسترسیتی با توماس توخل، سرمربی چلسی صحبت کرده است. به گزارش دو منبع انگلیسی The Athletic و گاردین، از آنجا که رحیم استرلینگ فقط یک فصل دیگر با منچسترسیتی قرارداد دارد، چلسی برای جذب او با قیمتی مناسب خوشبین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توماس توخل، سرمربی آلمانی آبی ها با این وینگر انگلیسی صحبت کرده و تنها مانع برای انجام انتقال، مقدار رقمی خواهد بود که سیتیزن ها درخواست خواهند کرد. با این حال تمام افراد درگیر معامله از نهایی شدن انتقال اطمینان دارند و می خواهند مذاکرات را به سرانجام برسانند. امروز تماس هایی میان دو باشگاه برقرار شد و انتظار می رود پیشنهاد چلسی به منچسترسیتی به زودی ارائه شود. توافق شخصی چلسی با استرلینگ نیز هنوز حاصل نشده اما به نظر نمی رسد مشکلی در این راه به وجود آید. 
از طرفی چلسی پس از جدایی رودیگر به صورت آزاد، به دنبال جذب یک مدافع است و بدین منظور به سری آ نگاه می کند. میلان اشکرینیار، مدافع اسلواک اینتر و ماتیاس دلیخت، مدافع هلندی یوونتوس دو بازیکنی هستند که چلسی توجه زیادی به آنها دارد. مذاکرات باشگاه انگلیسی با اینتر برای جذب اشکرینیار ساعاتی قبل آغاز شد در حالی که برای دلیخت به زودی گفتگوها از سر گرفته می شود اما هنوز خبری از پیشرفت در مذاکرات نیست. بین چلسی و یوونتوس در مورد ارزش گذاری روی دلیخت و حتی بازیکنی که ممکن است وارد معامله شود، اختلاف زیادی وجود دارد. نام پیشنهادی آبی ها به بیانکونری همچنان تیمو ورنر است. 

- آژاکس در صورت اقدام منچستریونایتد برای جذب آنتونی و لیساندرو مارتینز، 130 میلیون پوند تقاضا خواهد کرد. به گزارش تلگراف، هر دوی این بازیکنان جزو اهداف نقل و انتقالاتی شیاطین سرخ هستند اما آژاکس احتیاجی به فروش این بازیکنان ندارد. آژاکس برای وینگر 22 ساله خود رقمی بین 70 تا 80 میلیون پوند درخواست خواهد کرد و مارتینز 24 ساله هم از سوی آن‌ها 45 تا 50 میلیون پوند ارزش‌گذاری شده است. 
مارتینز همچنین مد نظر آرسنال قرار دارد و آن‌ها نسبت به یونایتد در این زمینه شانس بیشتری دارند، چرا که منابع مالی تحت اختیار اریک تن هاخ محدود به نظر می‌رسد. آژاکسی‌ها در مذاکرات با اریک تن هاخ و جان مرتو (مدیر فوتبالی منچستریونایتد) تاکید کرده‌اند که برای فروختن بازیکنان نامبرده، رقم قابل توجهی درخواست خواهند کرد. اگرچه تن هاخ یکی از طرفداران پر و پا قرص آنتونی محسوب می‌شود، بازیکنی که خودش دو سال قبل او را از سائوپائولو به آمستردام منتقل کرد، 80 میلیون پوند رقم بسیار زیادی از بودجه نقل و انتقالاتی او را به خود اختصاص خواهد داد. 
در هر حال، انتقال فرنکی دی یونگ همواره اولویت اصلی تن هاخ بوده است تا او بتواند تیمش را بر اساس این هافبک طراح هلندی بچیند. نشانه‌ها حاکی از آن است که این معامله طی روزهای آینده به سرانجام خواهد رسید. یونایتد همچنین این هفته منتظر پاسخ کریستین اریکسن خواهد بود؛ بازیکنی 30 ساله که طبق گزارش‌ها، از برنتفورد، نیوکاسل، لسترسیتی و اورتون هم پیشنهاد دارد. 

- ادینسون کاوانی، مهاجم اروگوئه‌ای فصل گذشته منچستریونایتد هم اکنون بازیکن آزاد محسوب می‌شود. به گزارش متئو مورتو ادینسون کاوانی تمایل دارد تا در اسپانیا بازی کند. در هفته‌های اخیر ایجنت های این مهاجم اروگوئه‌ای مذاکراتی با بعضی باشگاه های لالیگایی انجام داده است. رئال سوسیداد، والنسیا، بتیس، سویا، وایادولید و رایو وایکانو از جمله باشگاه هایی هستند که کاوانی به آنها لینک شده است. هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است. با این وجود باید گفت که مدیر ورزشی رایو وایکانو ضمن اینکه به هواداران این باشگاه قول داد تا قرارداد رادامل فالکائو را تمدید کند، در مصاحبه‌ای گفت که تیمش در حال حاضر هیچ شانسی برای جذب کاوانی ندارد.

- مهاجم جوان ساسولو، توجه تیم های مهمی را به خود جلب کرده است. جانلوکا اسکاماکا، مهاجم 23 ساله ساسولو مورد توجه اتلتیکو مادرید قرار گرفته است. اکنون تیم دیگو سیمئونه رقیب جدی پاری سن ژرمن در مسیر جذب او محسوب می شود. به نقل از گاتزتا دلو اسپورت؛ اتلتیکو مادرید به جذب اسکاماکا علاقه دارد. پاری سن ژرمن با پیشنهاد 35 میلیون یورویی خود، جدی ترین مشتری او است. با این حال ساسولو ارزش این مهاجم ملی پوش ایتالیایی را 45 میلیون یورو می داند.

- ساشا لوکیچ، هافبک صرب تورینو مورد توجه رم قرار گرفته است. به گزارش جانلوکا دی مارتزیو، ساشا لوکیچ گزینه جدید آاس رم برای خط میانی است. رم به محض داشتن فروش در خط میانی (ورتو و دیاوارا) به جذب این هافبک متولد 1996 فکر خواهد کرد. با این حال مانع جالوروسی در راه انتقال لوکیچ این است که تورینو نمی خواهد او را به فروش برساند. گفتنی است لوکیچ در 34 بازی از فصل 2021/22 سری آ، آمار 5 گل (3 گل از روی نقطه پنالتی) و 4 پاس گل را ثبت کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: چلسی استرلینگ منچستریونایتد آژاکس میلیون پوند برای جذب تن هاخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوچرخه‌ای که دوستدار محیط زیست که با انرژی‌های متعدد کار می‌کند

شاهین ماموریانی، پژوهشگر و مجری طرح ساخت دوچرخه چند منبع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: این دوچرخه هیبریدی- برقی-گازی- مکانیکی با قابلیت مدیریت انرژی متعدد می‌تواند روی هر دوچرخه‌ای نصب شود و آن را تبدیل به دوچرخه برقی و اتوماتیک کند.

وی افزود: هرچند اکنون دوچرخه برقی در بازار وجود دارد اما به نظر می‌رسد هزینه استفاده از این دوچرخه مقرون به صرفه نباشد؛ این دستگاهی که طراحی کردیم، دوچرخه برقی ساده نیست.

وی خاطر نشان کرد: این دوچرخه حالت هیبریدی دارد یعنی دوچرخه سوار حرکت می‌کند، پدال می‌زند و زمانی که در سراشیبی قرار می‌گیرد، دوچرخه را می‎تواند در حالت شارژ و تولید قرار دهد و ضمن تولید برق، دوچرخه را شارژ کند. اگر هم از پا زدن خسته شد، در صورت شارژ بودن، دوچرخه را در حالت برقی بگذارد. در این حالت کلاج دوچرخه تغییر می‌کند و موتور برقی آن شروع به حرکت خواهد کرد.

ماموریانی با بیان اینکه چنانچه شارژ باتری دوچرخه تمام شده باشد و دوچرخه سوار از پدال زدن خسته شده باشد و در سراشیبی نیز نباشد، می‌تواند دوچرخه را در حالت Move Hybrid Gass قرار دهد، گفت: در این حالت یک کپسول گازی پی آر ۱۰۰ گرمی که در پشت محفظه دستگاه نصب شده است، به صورت اتوماتیک روشن شده و با ایجاد جرقه در محفظه باعث مشتعل شدن گاز و شروع به کار موتور استرلینگ می‌شود.

این پژوهشگر بیان کرد: در این حالت موتور استرلینگ، گرما را دریافت کرده و به حرکت تبدیل می‌کند که جزء چرخ‌های ترومودینامیک محسوب می‌شود. سپس کلاج به سه حالت تغییر پیدا می‌کند. نخست به حالت هیبرید می‌رود و انرژی دریافت می‌کند.

وی اضافه کرد: پس از آن انرژی را از موتور استرلینگ به موتور دینام می‌دهد و برق تولید می‌کند. سپس انرژی به موتور دیگر که حرکتی است و با استفاده از چرخ یا بازوی غلطکی حرکت می‌کند، انتقال پیدا می‌دهد. در این هنگام مصرف گاز با برق یکسان می‌شود. گاز می‌تواند برق تولید کند و دوچرخه سوار با دوچرخه برقی حرکت کند. 

به گفته وی، مشتقات سوخت این گاز تنها کربن دی‌اکسید و بخار آب است که ضرر‌های محیط زیستی به همراه ندارد. این کپسول می‌تواند روی سطح صاف (نه کوهستان) تا ۱۸۰ کیلومتر حرکت کند. سرعت حرکت آن نیز ۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

وی عنوان کرد: استفاده از منبع گازی برای موتور استرلینگ به خاطر دارا بودن منابع عظیم گاز در ایران قیمت و هزینه مناسب دارند. همچنین امروزه ساخت وسایل حرکتی با سوخت‌های پاک از اولویت‌های جامعه کنونی است بنابراین با توجه به دسترس بودن و هزینه اندک تمام شده گاز برای وسایل حرکتی و ترافیکی، افق دید در طراحی‌های جدید به سمت استفاده از این منبع انرژی است. 

این پژوهشگر به دیگر مزایای این دستگاه اشاره کرد و افزود: این دستگاه قادر به برگشت حدود ۶۰ درصد از انرژی بوده راندمان سیکل استرلینگ آن حدود ۲۸ درصد است. کسانی که با دوچرخه کمپ می‌زنند، جایی که ایستاده‌اند می‎توانند دوچرخه را در حالت شارژ هیبرید گس بگذارند (در حالت گازی)، این بار موتور برقی دوچرخه متصل نیست و برق تولید می‌کند و فرد می‌تواند از این برق به عنوان پاوربانک، روشنایی و دیگر موارد مورد نیاز استفاده کند.

ماموریانی اظهارکرد: این طرح اکنون بهینه سازی نشده است و در حال حاضر به علت کمبود بودجه به جای استفاده از کامپوزیت و فیبر کربن و آلومینیوم نظامی، بدنه آن را از فولاد ST۵۲ ساخته‌ایم به همین دلیل وزن آن بسیار سنگین‌تر دوچرخه واقعی است.

وی یادآورشد: از نظر کاربردی و اقتصادی این طرح در مقایسه با دوچرخه‌های الکتریکی موجود در بازار رقابت تنگاتنگی دارد، زیرا هزینه تمام شده این دوچرخه (با قابلیت سبک‌تر سازی) نسبت به دوچرخه‌های دیگر کمتر است. از نظر صنعتی استفاده از موتور استرلینگ و دینام برای تولید برق و کلاج مینیاتوری خطی ۳ حالته نیز از قابلیت‌های جذاب این طرح محسوب می‌شوند.

به گزارش آنا، این دستگاه به دلیل سهولت نصب به راحتی می‌تواند جایگزین موتورسیلکت‌ها یا ماشین‎ها شده و نه تنها در استفاده نسبت به دوچرخه‎های معمولی بسیار راحت‌تر است بلکه می‌تواند در کنترل ترافیک و آلودگی هوا و مسائل زیست محیطی نقش به سزایی را ایفا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برتری 3-2 میلان مقابل آژاکس با گل لحظات پایانی یان دال توماسون (لیگ قهرمانان اروپا - 2003/4/23) / فیلم
  • ایران با ۳۱ سهمیه المپیک در مسیر المپیک پاریس
  • پیام توماس توخل به منچستریونایتد: آماده بازگشت به لیگ برتر هستم
  • رسمی؛ دو اسطوره منچستریونایتد و چلسی به تالار مشاهیر لیگ برتر انگلیس اضافه شدند
  • بازیکن ملی‌پوش به دنبال هوایی کردن ستاره‌های پرسپولیس!
  • دوچرخه‌ای که دوستدار محیط زیست که با انرژی‌های متعدد کار می‌کند
  • فوتبال از دریچه فان؛ رافائل واران پس از ورود زیدان به منچستریونایتد
  • خشم هواداران منچستریونایتد از مصدومیت دوباره میسون مانت: او را به چلسی برگردانید!
  • ستاره ای که پپ نخواست، مدعی آقای گلی است
  • شواین اشتایگر: مورینیو مرا به تیم زیر 16 ساله‌های منچستریونایتد تبعید کرد!