Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شناور ایرانی توقیف شده در یونان آزاد و برای دریافت محموله نفتی خود به صورت کشتی به کشتی به سمت شناور خارجی در حال‌حرکت است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی‌اکبر صفایی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد با اعلام این خبر که کشتی ایرانی توقیف شده در یونان آزاد شده است، بیان کرد: این کشتی در حال حرکت یه سمت کشتی خارجی برای دریافت محموله نفتی خود به صورت کشتی به کشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به زمان آغاز دزدی‌های دریایی طی سال‌های اخیر به حضور اقتدار آمیز نیرو‌های دریایی سپاه و ارتش در جهت رفع این مسئله اشاره کرد و گفت: هم اکنون نیرو‌های نظامی دریایی کشور امنیت تمام شناور‌های داخلی و خارجی را تامین می‌کنند.

صفایی ادامه داد: دریانوردان ایرانی نیز طی سال‌های گذشته ذیل تحریم‌ها و مخاطرات متعدد با شجاعت و رشادت به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

وی با بیان اینکه در کشور به پنج هزار نیروی افسر در بخش کشتیرانی نیاز داریم، تصریح کرد: با توسعه بخش آموزش ضرورت دارد برای رفع این نیاز اقدام شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یکی دیگر از نیاز‌های جدی بخش کشتیرانی کشور را نوسازی و توسعه ناوگان دانست و افزود: در حال حاضر در جهت توسعه و نوسازی ناوگان به ساخت و خرید ۱۵۰ فروند شناور در سال نیاز داریم تا تجارت دریایی کشور پویا باقی بماند همچنین کشتیرانی ملی یکی از ابزار‌ها و مولفه‌های اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید نسبت به توسعه آن اقدام کرد.

وی با اشاره به بازیابی کریدور شمال-جنوب با توجه به نیاز روسیه، گفت: در این راستا در دریای خزر باید ناوگان در بخش‌های مختلف به ویژه کشتی‌های رو-رو افزایش ظرفیت پیدا کند.

صفایی درباره آموزش دریانوردان نیز اظهار کرد: با وجود ظرفیت‌های خالی در دانشگاه‌های دریایی کشور از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود.

وی یکی از لازمه‌های آموزش دریانوردان را صدور مدرک دانشگاهی برای آنان دانست و گفت: دریانورد باید برای زمان بازگشت به خشکی مدرکی تحصیلی برای تداوم فعالیت خود در بخش‌های مربوطه در اختیار داشته باشد.

صفایی در این راستا از فرماندهان نیرو‌های دریایی سپاه و ارتش خواست که از ظرفیت‌های آموزشی این دو نیرو برای تربیت دریانورد استفاده شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کشتی ایرانی توقیف کشتی ناوگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۷۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور

حسام قربانعلی سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به منظور توسعه پرواز‌های داخلی این شرکت به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  افزوده شده است گفت:  در حال حاضر برای انجام تمامی پروازهای داخلی و همچنین خارجی از تمامی ظرفیت های هوایی خود استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه  با ورود این هواپیما به ناوگان ایران ایر ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ظرفیت صندلی‌های شرکت به ویژه در پرواز‌های داخلی افزوده می‌شود گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم که بتوانیم ناوگان هوایی خود را تا پایان سال افزایش دهیم.

او اظهار کرد:  هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به منظور بهره گیری برای انجام پرواز‌های فوق العاده در مسیر‌های داخلی خواهد بود گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای سفر‌های هوایی به ویژه در اردیبهشت ماه، اقدام به برقراری پرواز‌های فوق العاده در مسیر‌های تهران به مشهد و بالعکس، تهران به شیراز و بالعکس و تهران به بندرعباس و بالعکس کردیم.

او گفت: در جهت توسعه شبکه پروازی داخلی خود، توسعه ناوگان به صورت اجاره‌ای را به عنوان یکی از برنامه‌های کوتاه مدت خود در این زمینه در دستور کار خود قرار داده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد