Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا در نشستی که روز سه شنبه در حسینیه دادگستری شهرستان شوش با حضور رییس دادگستری و دادستان این شهرستان و رییس شعبه ویژه حل اختلاف عشایر شمال خوزستان برگزار شد، خانواده مقتول با اعلام رضایت، قاتل فرزند خود را عفو کردند.

رییس دادگستری شهرستان شوش در این آیین گفت: با تلاش و مساعدت ریش سفیدان، معتمدان محلی، دادستانی شهرستان و اعضای شورای حل اختلاف نتیجه این پرونده با عفو و بخشش اولیای دم از قاتل به صلح و سازش ختم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکندرخطایی ادامه داد: در راستای سنت حسنه پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص)، عفو، گذشت و بزرگواری خانواده مقتول باعث نجات جان یک انسان از چوبه دار شد.

وی بیان کرد: باتلاش اعضا و شورای تامین شهرستان حدود هفت پرونده قتل در شهرستان شوش به صلح و سازش رسیده است.

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان شوش نیز گفت: با توجه به بافت عشایری، ورود به موقع اعضای شورای حل اختلاف شهرستان شوش و تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت بزرگان عشایر برای حل و فصل این اختلاف، خوشبختانه این تلاش‌ها نتیجه داد.

سجاد اسدی مهر با اشاره به گذشت ۲ طایفه از ادامه نزاع که منجر به سازش شد، افزود: این بخشش کاری بزرگ  است و باید از تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر، معتمدین و ریش سفیدان در برقراری صلح و سازش میان این ۲ طایفه قدردانی کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از اختلاف‌ها با عنایت شوراهای حل اختلاف و همچنین فرهنگ ریش سفیدی قابل حل بوده و نیاز به تشکیل پرونده و فشار مضاعف به مجموعه قضایی نیست.

دادستان عمومی و انقلاب شوش اظهارداشت: هرچقدر فرهنگ صلح و سازش توسط ریش سفیدان، اطرافیان و افراد فرهیخته جامعه گسترش پیدا کند، پرونده‌های ورودی به دادگستری کاهش می‌یابند.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در رابطه با جلوگیری از بدعت ناشایست تیراندازی در مراسم افزود: این موضوع نیازمند همکاری بیشتر و بهتر معتمدین و سادات، بزرگان طوایف و شیوخ عشایر است.

اسدی مهر گفت: تیراندازی در مراسم باعث اخلال در نظم جامعه و سلب آسایش و آرامش مردم می‌شود و گاه به واسطه این سنت غلط حوادث تلخ منجر به جراحت و فوت رخ می‌دهد.

 رییس شعبه ویژه حل اختلاف عشایر شمال خوزستان نیز در این نشست که با حضو ر جمعی از سادات و شیوخ منطقه برگزار شد از خانواده مقتول به خاطر گذشت از قاتل و نجات یک جوان از چوبه دار قدردانی کرد.

حاج کثییر حمیدی افزود: شعبه ویژه حل اختلاف عشایر شمال خوزستان با تعامل خوب و ارزشمند شیوخ، سادات و بزرگان طوایف منطقه در زمینه پرونده‌های مربوط به قتل، ناموسی و حل و فصل اختلافات حدود ارضی در روستاها و شهرک‌های منطقه شمال خوزستان فعالیت دارد و در این راه به موفقیت‌های خوبی دست یافته است.

وی ادامه داد: ۳۲ پرونده قتل با حکم قصاص در سال ۱۳۹۹ با تلاش مجموعه شعبه ویژه حل اختلاف عشایر شمال خوزستان و تعامل شیوخ، بزرگان و سادات منطقه به صلح و سازش ختم شده و ۳۲ نفر از مرگ حتمی نجات یافته و به آغوش خانواده بازگشته‌اند.

رئیس شعبه ویژه حل اختلاف عشایر شمال خوزستان با بیان اینکه فعالیت این شعبه محدود به منطقه شمال خوزستان نبوده و منطقه دشت عباس در استان ایلام را نیز زیر پوشش دارد. اظهارداشت: هفت پرونده از ۲۳ پرونده قتل در دست پیگیری از سوی این شعبه از ابتدای امسال تاکنون به صلح و ساز و گذشت اولیای دم ختم شده و هشت پرونده دیگر نیز با پیگیری صورت گرفته ظرف سه ماه آینده به صلح و ساز ختم خواهد شد.

برچسب‌ها دادگستری استان ایلام شورای حل اختلاف شوش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری استان ایلام شورای حل اختلاف دادگستری استان ایلام شورای حل اختلاف شوش شورای حل اختلاف خانواده مقتول شهرستان شوش صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۸۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: تلاش صلح یاران در حل و فصل اختلافات و ایجاد صلح و سازش قابل تقدیر است، چراکه نتیجه این زحمات ایجاد آرامش و نشاط اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، شهرام کرمی در همایش ملی ستاد صبر کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته ۶۱۰ هزار پرونده وارد دستگاه قضائی استان شده است، اظهار کرد: اگر فرهنگ صلح و سازش در جامعه نهادینه شود، معضل اطاله دادرسی و هزینه‌های مادی و معنوی ناشی از رسیدگی‌های قضائی به صورت ملموسی کاهش خواهد یافت.

وی عمل صلح یاران را ارزشمند دانست و افزود: تلاش صلح یاران در حل و فصل اختلافات و ایجاد صلح و سازش قابل تقدیر است، چراکه نتیجه این زحمات ایجاد آرامش و نشاط اجتماعی است.

در ادامه یزدان فلاح، معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه در سخنانی خاطرنشان کرد: حضور فعال صلح یاران در افزایش کارآمدی دستگاه قضائی و کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری نقش اساسی دارد.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۳۱ فقره پرونده قتل عمد به سازش رسید و در فروردین سال جاری نیز شش پرونده قتل عمد به سازش رسیده است که دو مورد آن نهایی شده و امروز به صورت نمادین مراسم آن انجام خواهد شد.

رئیس شورای توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمانشاه ادامه داد: اهتمام در مشارکت بزرگان و ریش سفیدان در حل و فصل دعاوی و نزاع و قتل و حضور حداکثری در مساجد با تشکیل کانون‌های ستاد صبر از جمله محورهای فعالیت معاونت حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه است.

کد خبر 745622

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل قتل مرد جوان با کلت کمری/ مقتول می‌خواست با یکی از اعضای خانواده‌ام ارتباط برقرار کند
  • از جریمه بیش از هزار میلیارد ریالی یک کارخانه قند تا محکومیت قاچاقچی سوخت در فارس
  • سازش ۳۱ فقره پرونده قتل عمد
  • ۳ زندانی از پای چوبه دار برگشتند
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور
  • طناب دار بر گردن عامل جنایت برج سپید | توقف حکم ۲ قاتل و یک متجاوز در لحظه آخر
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • ‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی