Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: افزایش سرقت کابل‌ها و تجهیزات مخابرات متاسفانه به معضلی بسیار مهم برای شرکت مخابرات تبدیل شده است. طی یک سال گذشته سرقت کابل‌های و تجهیزات مخابراتی در استان ۲۰ درصد افزایش داشته است. 

حسن اروجی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص سرقت کابل‌های مخابراتی در استان اظهار کرد: میزان سرقت تجهیزات و کابل‌های مخابراتی در نقاط مختلف استان اعداد و ارقام مختلفی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای جلوگیری از سرقت تجهیزات و کابل‌های مخابراتی جلسات متعددی با مجموعه نیروی انتظامی و قوه قضائیه استان برگزار شده است. با تلاش عوامل نیروی انتظامی و همچنین حراست مخابرات و پیگیری‌های انجام شده، تعدادی از سارقین کابل‌های مخابراتی شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین تدابیر انجام شده مخابرات استان برای جلوگیری از این سرقت‌ها شامل ایمن‌سازی بخشی از شبکه و به‌ کارگیری تجهیزات جایگزین از جمله فیبر نوری و رادیو در مجتمع‌های مرتفع و شهرک‌های جدید و روستاها است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در مواقعی که کابل‌های تلفن سرقت می‌شود، مشترکین محترم باید نسبت به ثبت خرابی تلفن خود در سامانه ۲۰۱۱۷ اقدام کنند تا نیروی‌های فنی مخابرات به محل مراجعه و نسبت به رفع ایراد اقدامات لازم را انجام دهند.

اروجی در خصوص مدت زمان رسیدگی به این مساله تصریح کرد: شرکت مخابرات استان متعهد به برقراری ارتباط شهروندان محترم در اسرع وقت بوده و تمامی تلاش خود را برای رفع مشکل مشترکین دراین  زمینه به کار می‌گیرد تا ارتباط آن‌ها برقرار گردد.

وی افزود: نکته قابل توجه نسبت در مورد سرقت تجهیزات و کابل‌های مخابراتی، هوشمندی و حساسیت شهروندان نسبت به این موضوع است. شهروندان محترم در جریان باشند تمامی عوامل فنی مخابرات دارای لباس متحد الشکل و کارت شناسایی معتبر هستند. چنانچه گاهی اوقات موارد مشکوکی را ملاحظه می‌کنند، فورا با ۱۱۰ تماس گرفته و موضوع را اعلام کنند.

اروجی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی در استان با توجه به منابعی که در اختیار دارد، قطعا از وظایف مخابرات است، اما نگهداری از زیرساخت‌های مخابراتی یک وظیفه ملی است که همه باید در این راستا حداکثر تلاش را انجام دهیم. در خصوص نظارت بر انجام وظایف اپراتورها، سازمان تنظیم مقررات رادیویی وظیفه نظارت دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مخابرات کابل تلفن کابل های مخابراتی خراسان رضوی سرقت کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۹۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: با بررسی میزان هدر رفت آب در روستاهای تحت پوشش امور آبفا زاوه و تحلیل تراکم اتفاقات و حوادث شبکه‌ها، اقدام به اصلاح ۶۰۰۰ متر از شبکه  آب‌رسانی در روستاهای حفیظ‌آباد، کنگ علیا، ریگان، ساق، قلعه نی، کلاته سعید، کنگ سفلی و شهر دولت‌آباد شد.

حسین امامی افزود : در زمینه توسعه شبکه هم ۴۰۰۰ متر کار اجرایی در شهرهای دولت‌آباد و چخماق، و روستاهای صبی، ساق، عنبرسرا، کاریزبالا، پطرو، صفی‌آباد، نصیرآباد، کلاته زنگنه، محمدآباد و قلعه آقاحسن انجام شده است.

امامی یادآور شد: شبکه فرسوده آب در اغلب روستاها، موجب هدر رفت میزان قابل توجهی از آب تولیدی می‌شود که باید با برنامه‌ریزی، تعیین اولویت و برنامه زمانبندی مشخص نسبت به اصلاح شبکه ها اقدام کرد.

وی هدر رفت واقعی آب ناشی از فرسودگی شبکه و اتفاقات در شبکه آب در شهرها و روستاهای خراسان رضوی را ٢١ درصد اعلام کرد و افزود: در این خصوص برنامه جامعی برای کاهش هدر رفت آب به ١۵ درصد در دست انجام است که اصلاح و بازسازی شبکه از آن جمله محسوب می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی و ادامه‌دار بودن شرایط خشکسالی در خراسان رضوی حفر ١٠٠ حلقه چاه برای تابستان پیش رو در دستور کار قرار دارد که تاکنون بخشی از آنها انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون با همت خیرین به ۵۲۵ روستای خراسان رضوی آب‌رسانی شده و یا در حال آبرسانی است، گفت: آب‌رسانی به ۱۵ مجتمع و ۱۲۱ روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با ۵ هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال تا پایان امسال در حال انجام است.

امامی در پایان افزود: امسال ۴۰ شهرستان خراسان رضوی با مشکل کمی و کیفی آب مواجه خواهند بود که تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در دست انجام است.

دیگر خبرها

  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی توسط محققان کشور
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی
  • دستگیری سارق قطعات خودرو در مشهد
  • تحقق ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در آب و فاضلاب خراسان رضوی
  • انهدام باند سارقان کابل برق با ۱۲ فقره سرقت در شاهین شهر
  • هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی بهره برداری شده است
  • بازداشت سارق سیم برق در خرمشهر