Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، از برگزاری آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره فارابی در روز ۱۴ تیرماه با حضور رئیس‌جمهوری خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام دکتر رضا غلامی در نشست خبری امروز، جشنواره فارابی را یکی از رویدادهای علمی کشور در عرصه علوم انسانی و اسلامی دانست و افزود: در این  رویداد هر ساله با حضور رئیس جمهوری، از محققان و اندیشمندان و دانش‌پژوهان این حوزه تقدیر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی زمان برگزاری آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره فارابی را روز سه‌شنبه ۱۴ تیرماه عنوان کرد و یادآور شد: این آیین در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

غلامی با اشاره به اقدامات انجام شده مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برای ارتقای سطح این جشنواره در وزارت علوم، خاطر نشان کرد: تغییراتی در این جشنواره ایجاد شده است که از آن جمله می‌توان به اضافه شدن شاخه علم دینی، انتخاب مقاله پژوهشی برتر، انجمن و نشریه برتر حوزه علمیه اشاره کرد.

رییس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، از اعطای دو جایزه دیگر در قالب این جشنواره خبر داد و گفت: دو جایزه مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی از جشنواره چهاردهم فارابی اعطا خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین تلاش شده است جوایز این جشنواره همسان جوایز جشنواره خوارزمی شود که با تایید وزیر علوم جوایز فارابی، سه برابر خواهد شد.

رییس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، خاطر نشان کرد: در جشنواره چهاردهم بنا داریم با دانشگاه‌ها و مراکز علمی سایر کشورها ارتباط داشته باشیم و از داوران خارجی در داوری آثار استفاده مؤثر داشته باشیم.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از داوران خارجی، گفت: ما ناگزیر به بهره‌گیری از داوران خارجی هستیم و در این راستا از اساتید اسلام‌شناس استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی از دانشگاه‌های مادر در این رویداد مشارکت ندارند، از رؤسای دانشگاه‌ها خواست تا این حوزه را مورد اهتمام قرار دهند.

غلامی با اشاره به اقدامات این مؤسسه برای توسعه تعاملات بین‌المللی در حوزه علوم انسانی، اظهار کرد: رئیس‌جمهوری در دیدار با رئیس‌جمهوری قزاقستان بر تمرکز بر دانشمندان اسلام و ایجاد کمیته مشترک فارابی تاکید کرد و ما نیز در این زمینه احساس مسؤولیت کردیم، ما علاوه بر برگزاری کنگره فارابی، در تشکیل این کمیته مشترک برای انجام تحقیق و پژوهش در زمینه آرای فارابی سهم جدی خواهیم داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره فارابی رئیس جمهوری علوم انسانی جشنواره فارابی رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۹۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»

به گزارش خبرگزاری صدا و  سیما ، آیین اختتامیه امشب با حضور رئیس سازمان صدا و سیما، وزیر ورزش، رییس کمیته المپیک و پارالمپیک، روسای فدراسیون های ورزشی، پیشکستوتان، ورزشکاران و اهالی رسانه در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود، این رویداد از شبکه های ورزش، سه و خبر دو، به صورت زنده پخش خواهد شد.
در این مراسم علاوه بر جوایز هشت گانه مردمی که شامل برترین گل، برترین صحنه ورزشی، برترین تیم ملی، برترین مربی، برترین ورزشکار نوجوان، برترین ورزشکار پارالمپیک، برترین ورزشکار مرد و برترین ورزشکار زن است، جوایزی همچون حامیان خارجی و داخلی فسطین (جایزه شهید سلیمانی)، رفتار جوانمردانه (جایزه غلامرضا تختی)، یک عمر زندگی ورزشی، فدراسیون برتر ورزشی و .... اهدا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • اعطای دکترای افتخاری به رییسی
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • آمادگی وزارت علوم برای همکاری با بریکس در حوزه آموزش‌های مهارتی