Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو هیات رئیسه مجلس نامه ۲۰۲ نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور را در حمایت از افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی قرائت کرد و گفت: نمایندگان درخواست دارند منافع مردم را در اولویت تصمیم گیری های خود قرار دهید.

به گزارش ایسنا، احمد امیرآبادی فراهانی د جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی نامه ۲۰۲ نماینده مجلس خطاب به رئیس جمهور در حمایت از افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی را به شرح زیر قرائت کرد:

«بسم الله الرحمن الرحیم

باید محبوبترین کارها در نزد تو اموری باشند که در حق با میانه روی موافقت تر و در عدالت عام تر و گسترده و با رضایت رعیت هماهنگ تر است، چرا که خشم عامه مردم خشنودی خواص بی اثر می سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایه دین و جمعیت مسلمین و ذخیره دفاع در برابر دشمنان تنها عامه امتند. بنابراین باید گوش تو با آنها و میل تو با آنها باشد. (بخش هایی از نامه حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر)

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی

مساله عدم دسترسی به پزشک و دندانپزشک در بسیاری از نقاط کشور به یک معضل اساسی برای مردم تبدیل شده است. وضعیت در خدمات دندانپزشکی چنان بغرنج است که مردم شهرهای بزرگ و حتی پایتخت نیز در دسترسی به دندانپزشک و خدمات درمانی دندانپزشکی دچار مشکلات بسیار جدی از جمله صف های انتظار طولانی و هزینه های بالای درمان هستند.

جناب آقای رئیس جمهور، با وجود اختلافات موجود بر سر نسبت دندانپزشک به جمعیت، متاسفانه تمام سناریوهای مطرح شده از سوی نهادهای مختلف نشان دهنده کمبود شدید نسبت دندانپزشک به جمعیت کشور در مقایسه با سرانه سال ۲۰۱۸ کشورهای منطقه و کشورهای پیشرو در نظام سلامت است.

از طرفی با توجه به وسعت بالای جغرافیایی بسیاری از استان‌های کشور در صورتی که دسترسی مردم به دندانپزشک در شهر محل سکونت فراهم نباشد لازم است تا صدها کیلومتر را برای دسترسی به خدمات درمانی طی کنند. متاسفانه آمار سازمان نظام پزشکی نشان می دهد سرانه پزشک نسبت به وسعت جغرافیایی در تمام استان های کشور به جز تهران، در شرایط بحرانی قرار دارد.

جناب آقای دکتر رئیسی، اینکه متولیان صنفی دندانپزشکی با هرگونه افزایش ظرفیت دندانپزشکی مخالفت کنند قابل پیش بینی است، اما در این میان جای تعجب است که مسئولین وزارت بهداشت که می بایست تمام تلاش خود را برای اصلاح وضعیت به نفع مردم به کار گیرند با نهادهای صنفی دندانپزشکی همصدا شده و بدون ارائه برنامه ای به مخالفت با مصوبه افزایش ظرفیت دندانپزشکی می پردازند. در حالی که آمار پذیرش دندانپزشکی در سال های اخیر نشان دهنده وجود امکانات برای افزایش حداقل ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش است، مردم و نمایندگان آنها از مسئولین دولتی که صفت مردمی و انقلابی را به یدک می کشد انتظار دارند که نه تنها ظ رفیت پیشین را محقق کنند، بلکه برای رفع نیاز مردم هیچ محدودیتی را بر خود نپذیرند، نه اینکه مانند مسئولین پیشین که بانی وضع موجود درمان دهان و دندان مردم هستند بهانه تراشی کنند.

همانطور که مستحضرید ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور در اقدامی بجا و قابل تقدیر افزایش ظرفیت دانشجوی دندانپزشکی به صورت پلکانی را مصوب نموده است.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از این اقدام انقلابی ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور، حمایت خود را از این اقدام ابراز می داریم و از حضرتعالی می خواهیم منافع مردم را در اولویت تصمیم گیری های خود قرار داده و مطابق با برنامه ارائه شده در سند تحول دولت مردمی در خصوص افزایش ظرفیت دندانپزشکی نسبت به اجرای مصوبه، توجهات ویژه خود را مبذول فرمایید.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی وزارت بهداشت سيدابراهيم رئيسي افزایش ظرفیت ظرفیت پذیرش رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۰۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نطر عجیب معاون رییس جمهوری درباره افزایش حقوق‌ها/منظور چه گفت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داود منظور بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اهداف سفر خود به این شهرستان اظهار داشت: پیگیری مصوبات دور نخست سفر رئیس‌جمهور امروز انجام شد و خوشبختانه کارها پیشرفت خوبی داشته و اتفاقات خوبی در حوزه‌های زیرساختی و زیربنایی و فرهنگی رقم خورده است.

تسنیم نوشت: وی با اشاره به افتتاح پست برق 63 کیلوولت در دامغان گفت: سرمایه‌گذاری مطلوبی در این زمینه انجام‌شده است و پایداری برق در شهرستان دامغان از نتایج افتتاح این پروژه خواهد بود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور افزود: وزارت نیرو تلاش می‌کند زیرساخت‌ها قبل از نیاز ایجاد شود و زمینه برای توسعه سرمایه‌گذاری‌ها فراهم شود و با توجه به اینکه شهرک‌های صنعتی به‌سرعت در کشور درحال‌توسعه است زیرساخت‌های برق نیز تأمین می‌شود.

منظور با بیان اینکه یکی از مسائل مهم برای شهرستان دامغان راه‌های مواصلاتی به‌ویژه راه مواصلاتی بخشی از کریدور شمال به جنوب است که عملاً از شهر دامغان عبور می‌کند؛ گفت: محوری که به‌طرف شمال کشور در حال احداث است و از دامغان به‌طرف جنوب چندین پیمانکار قطعات این محور را پیگیری می‌کنند و شاهد پیشرفت خوبی هستیم؛ منابع موردنیاز تقویت می‌شود که شاهد بهره‌برداری حداقل 50 تا 60 کیلومتر از این راه باشیم که زیرساخت آن آماده است، مقدمات فراهم شده و بخشی از راه روکش شده و بخشی در حال تکمیل است.

وی گفت: امیدواریم با توسعه خدمات زیربنایی شاهد رضایت مردم در این شهرستان بیش از گذشته تأمین شود؛ مردمی که بالاترین روی به رئیس‌جمهور را داشتند و ما قدردان این مردم هستیم.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در پاسخ به پرسشی درباره ابلاغ بودجه نیز اضافه کرد: بخش اصلی از بودجه که مربوط به جداول کلان بود در سال گذشته در 27 اسفند ابلاغ شد و عملاً اجرای بودجه از ابتدای سال آغاز شد و بخش دیگر جداول و توزیع اعتبارات بین دستگاه‌ها است و با توجه به اینکه امسال بودجه دومرحله‌ای شده است و این نخستین تجربه است بر اساس مصوبه مجلس بنا است تا آخر اردیبهشت نهایی و ابلاغ شود.

منظور در پاسخ به این پرسش که میزان نرخ تورم و افزایش حقوق و دستمزد کارمندان با هم تناسخی ندارد؛ گفت: افتخار همه ما در دولت این است که وضعیت معیشت کارکنان در دولت و همه مردم بهبود یابد و در حقوق و دستمزد علاوه بر 20 درصد تلاش شد تا سایر پرداخت مانند رفاهیات، عائله‌مندی و اضافه‌کاری نیز افزایش یابد.

وی گفت: تلاش است امسال با پایین نگه‌داشتن تورم این امکان فراهم شود که افزایش حقوق و دستمزد به رفاه مردم منجر شود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور تصریح کرد: اگر در شرایط تورم بالا، حقوق و دستمزد را افزایش دهیم و رفت‌وبرگشت بین تورم و دستمزدها باشد کمکی به افزایش رفاه و معیشت کمک نمی‌کند و همان‌طور که در سال گذشته تورم کاهش قابل‌ملاحظه داشت تلاش دولت بر این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم.

منظور درباره مطالبات بازنشستگان نیز گفت: عمده مطالبات در سال گذشته و قبل از عید پرداخت شد و تنها پاداش پایان خدمت برخی از بازنشستگان باقی‌مانده است که معمولاً پاداش، سال بعد و زمانی که منابع تأمین شود پرداخت می‌شود و در این راستا منابع 230 هزار میلیارد تومانی در بودجه امسال پیش‌بینی‌شده است که پرداخت به‌تدریج آغاز می‌شود.

وی درباره اعتبار اختصاص داده شده برای محور جندق-معلمان نیز گفت: امروز با مشاوران و پیمانکاران جاده جندق معلمان مذاکره شد، مطالباتی دارند که باید تسویه شود، تعدیل‌ها باید پرداخت شود که امیدوارم با اعتبارت این موارد پرداخت شود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور افزود: بر اساس برآوردها 600 میلیارد تومان نیاز است و این را در اولویت قرار می‌دهیم تا در شروع سال تخصیص دهیم.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896844

دیگر خبرها

  • نامه‌های مردم استان سمنان به رییس جمهور
  • نامه های مردم استان سمنان به رئیس جمهور
  • فیلم/ مردم دامغان چه نامه‌ای برای رئیس‌جمهور نوشتند؟
  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند
  • منظور: افزایش دائم دستمزد‌ها به رفاه مردم کمک نمی‌کند!
  • منظور: افزایش دائم دستمزد‌ها به رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • نطر عجیب معاون رییس جمهوری درباره افزایش حقوق‌ها/منظور چه گفت؟
  • تغییر استاندار مازندران تکذیب شد
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید