Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@19:38:20 GMT

ماجرای عدم اعلام وصول استیضاح وزیر صمت

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۰۸۸۸

ماجرای عدم اعلام وصول استیضاح وزیر صمت

امروز درحالی استیضاح وزیر صمت از سمت رئیس مجلس اعلام وصول نشد که به نظر میرسد دولت بایستی به زودی و پس از تفکیک وزارت صمت،دو گزینه جدید به عنوان وزرای صنایع و معادن و وزارت بازرگانی به مجلس معرفی کند.

 به گزارش مشرق، امروز قالیباف رئیس مجلس در صحن علنی اعلام کرد، «وزارت صمت از سنگین ترین مجموعه‌های وزارتخانه‌های دولتی است؛ بارها به رئیس جمهور گفتم این وزارتخانه مشکلات ساختاری و مدیریت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز پایان وقت زمان استیضاح است و ۱۷ نماینده تاکنون طرح استیضاح را امضا کرده‌اند.  با رئیس جمهور گفت‌وگو کردیم و به جمع‌بندی رسیدیم که در ساختار وزارت صمت تجدیدنظر شود و ۲ وزیر به مجلس برای ۲ وزارتخانه جدید معرفی شود.  قرار شده جداسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارائه لایحه انجام شود. چون دولت خودش تصمیم گرفته اصلاح ساختاری کند، خواهش می‌کنم استیضاح کنندگان وزیر صمت، به دولت ۲ ماه فرصت دهند تا لایحه تشکیل دو وزارتخانه ارائه شود.»

بیشتر بخوانید:

توقف استیضاح وزیر صمت/ درخواست دولت برای فرصت دو ماهه جهت ارائه لایحه تفکیک وزارت صمت

لازم به ذکر است، اخیرا نیز سخنگوی دولت از موافقت هیات وزیران با تشکیل وزارت بازرگانی خبر داده بود،  به گفته بهادری جهرمی از جمله دلایل اعلام موافقت تقویت و تجمیع ابزارهای نظارتی دولت بر بازار، کنترل مؤثرتر قیمت‌ها، تسهیل تجارت و رونق تجارت خارجی، سیاست‌گذاری واحد و چابکی در امور بازرگانی و حمایت جدی‌تر از مصرف‌کننده بود.

پیگیری از نمایندگان مجلس نشان می‌دهد که پس از جدا شدن وزارت بازرگانی از وزارت صنایع و معادن دولت باید دو وزیر را به صورت جداگانه به مجلس معرفی کند. یک وزیر برای وزارت صنایع و معادن و یک وزیر نیز برای وزارت بازرگانی. با در نظر گرفتن این موضوع دولت باید علاوه بر معرفی یک فرد جدید به عنوان گزینه وزارت بازرگانی، در خصوص گزینه وزارت صنایع و معادن هم یا فاطمی‌امین را مجددا به مجلس معرفی کند یا فرد جایگزین دیگری برای این منظور درنظر بگیرد.

با توجه به شرایط فعلی که ابهامات زیادی در خصوص عملکرد فاطمی امین وجود دارد و سبب شده تا بحث استیضاح او در مجلس مطرح شود، شانس معرفی وی به عنوان وزیر صنایع و معادن خیلی بالا نیست و اگر هم از سوی دولت معرفی شود، به نظر کار سختی را برای گرفتن رای اعتماد مجدد از مجلس پیش رو دارد. این موارد از چالش‌هایی است که پس از تشکیل وزارت بازگانی در خصوص تعیین وزیر صنایع و معادن وجود خواهد داشت.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت وزیر صمت استیضاح وزیر صمت دولت مجلس شورای اسلامی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت وزارت بازرگانی صنایع و معادن وزارت صمت وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۰۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سیدمحمد هادی سبحانیان، رئیس سازمان مالیاتی کشور در حاشیه سفر به قم و دیدار با مراجع معظم تقلید و علما با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته نظام مالیاتی کشور توانست با گسترش چتر مالیاتی و شناسایی مودیان جدید سهم قابل توجهی در هزینه‌ها و منابع عمومی کشور داشته باشد.

وی شناسایی مودیان جدید مالیاتی را یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار پرونده جدید مالیاتی شناسایی شد.

سبحانیان گفت: مبارزه با فرار مالیاتی در سال جاری نیز با جدیت دنبال می‌شود چرا که تحقق این موضوع به گسترش عدالت در جامعه کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس سازمان امور مالیاتی در ادامه به برخی از مشکلات موجود در فضای اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: بسیاری از مشکلات امروز ناشی از وابستگی به درآمدهای نفتی است و دولت سیزدهم حرکت پرشتاب به سمت اخذ مالیات هوشمند را آغاز کرده است.

سبحانیان فراهم کردن زیرساخت‌های اخذ مالیات هوشمند را یکی از دستاوردهای دولت عنوان کرد و گفت: در دهه گذشته تنها ۳۶ درصد است درآمدهای کشور از طریق درآمدهای مالیاتی تامین می‌شد در حالی که در سال گذشته بیش از ۵۲ درصد از درآمدهای دولت از محل وصول مالیات تامین شده است.

دیگر خبرها

  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • بهادری جهرمی: نظارت‌ مرثر بر بازار نیازمند تمرکز نظارت است
  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه بهادری‌جهرمی از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از دستور کار مجلس خارج شده است!
  • مساله بحرین و استیضاح دولت هویدا + عکس های تاریخی
  • مطالبه ۲۶۳ میلیون دلاری برقی ایران از ترکیه
  • فراخوان انتخاب برترین‌های صنعتی و معدنی ۱۴۰۳ در چهارمحال و بختیاری