Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، دکتر ابراهیم خالقی مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: اعضای اهدا کننده مرگ مغزی مرحوم «سجاد غزنوی»۱۸ ساله پس از رضایت خانواده اش، به بیماران نیازمند اهدا شد. وی افزود: بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امدادی شهید دکتر شهید هاشمی‌نژاد پس از تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده‌ وی در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد زنده یاد سجاد غزنوی در بیمارستان بوعلی سینا شیراز به مردی ۴۱ ساله ساکن اراک که سال‌ها از نارسایی کبد رنج می‌برد پیوند شد. خالقی خاطرنشان کرد: همچنین قرنیه های زنده یاد غزنوی جهت پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی نیز به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) جهت پیوند ارسال شد. انتهای پیام/ منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشهد اهدای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۱۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران و سمینار هماهنگ کنندگان اهدای عضو از ۴ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در بیمارستان فرهیختگان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/ تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان

«سمینار هماهنگ کنندگان اهدای عضو» با حضور دکتر ناصر سیم فروش، دکتر محسن نفر، دکتر علیرضایی، دکتر دهقانی و دکتر حمیدرضا غلامرضایی در بیمارستان فرهیختگان برگزار شد. حدود ۳۰۰ نفر از هماهنگ کنندگان اهدای عضو در بیمارستان فرهیختگان گرد هم آمدند.

اهداء عضو در ایران به دو صورت انجام می پذیرد از «اهداء کننده زنده» و «از اهداء کننده مرگ مغزی». اهدای ارزشمندی که در تراز بخشیدن حیات و زندگی به انسانهاست و فراتر از هر بخششی است. سمینار «هماهنگ کنندگان اهدای عضو» تشکیل شده از کسانی هستند که در این مسیر خیر گام برداشته اند و هماهنگی بین اهداء کنندگان عضو و خانواده های آنها را ایجاد و تسهیل می نمایند و که بخش مهمی در فرایند پیوند عضو محسوب می شود.

البته در روزهای آتی نیز در خصوص هماهنگی با گیرندگان اهدا عضو نیز مباحثی ادامه خواهد داشت.

بخش دیگر مربوط به کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران» در روز چهارشنبه قدردانی از بزرگان و پیشکسوتان نفرولوژی و پیوند کلیه خواهد بود. کسانی که عمر گرانبهای خود را صرف درمان و آموزش و تعلیم و تربیت در این حیطه کرده اند.

در تمامی روزهای این مراسم -تا ۷ اردیبهشت ماه- مسائل علمی و به روز در حوزه های نفرولوژی، اورولوژی، پیوند کلیه در پنل های مختلف توسط اساتید ارائه می شود. شرکت در این همایش رایگان بوده و دارای امتیاز بازآموزی است. افراد برای ثبت نام می توانند به سامانه آموزش مداوم پزشکی کشور با شناسه بازآموزی ۱۹۸۴۰۶ اقدام کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1228352 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • جراحی موفق خونریزی مغزی اپیدورال، برروی دختر ۹ ساله سراوانی