Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد این کشور خواستار بازگشت نفت ایران و ونزوئلا به بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا،خبرگزاری فرانسه به نقل از دفتر ریاست‌جمهوری این کشور گزارش داد پاریس خواستار بازگشت نفت ایران و ونزوئلا به بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ساعاتی پیش‌تر دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که سران کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان و ایالات متحده درصدد هستند تا روز (سه‌شنبه، 28 ژوئن) در حاشیه‌نشست هفت کشور بزرگ اقتصادی جهان موسوم به گروه هفت (G7) در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و همچنین صادرات نفت جمهوری اسلامی بحث و گفت‌وگو کنند.
روزنامه «تایمز هند» هم گزارش داد یکی از مقام‌های دولت فرانسه اعلام کرد که مذاکرات چهارجانبه در حاشیه نشست‌های گروه هفت در خصوص طیفی از موضوعات و همچنین «موضوع نفت» و «تمایل برای توقف اشاعه» خواهد بود، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.
بر اساس این گزارش، ایران بزرگ‌ترین ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد اما در پی تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده، در مسیر فروش نفت خام ایران مانع‌ایجاد شده است. 
خبرنگار شبکه سی ان ان آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه کشورش درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در دوحه قطر نوشت که وزارت خارجه تایید کرد این هفته میان ایران و آمریکا در دوحه قطر مذاکرات غیرمستقیم خواهد بود.
یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که رابرت مالی فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در دوحه با وزیر امور خارجه قطر دیدار خواهد کرد.
این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: اتحادیه اروپا این مذاکرات را پیش برده و پیام ها میان ایران و آمریکا را منتقل خواهد کرد.

آمریکا به دنبال خرید نفت ایران است
نفت ایران از طریق روسیه به اروپا می‌رود؛ این ادعایی است که اخیراً آمریکا مطرح کرد. اما روسیه قویا آن را تکذیب و این ادعاها را کاملا بی‌اساس و غیرقانونی دانست. آیا آمریکا به دنبال چراغ سبز نشان دادن به ایران برای پشت‌کردن به روسیه است؟
 در حالی موضوع ورود نفت ایران به اروپا توسط آمریکا مطرح شد که چندی پیش کاخ سفید به بزرگ‌ترین شرکت نفتی ایالات متحده که در ونزوئلا فعال است، اجازه داد تا با دولت مادورو و شرکت ملی نفت ونزوئلا در مورد آینده استخراج نفت مذاکره کند. در همین راستا صادرات نفت خام ونزوئلا که پیش‌تر تحت تحریم‌های آمریکا بود، به اروپا برای نخستین بار در دو سال اخیر آغاز شد.
همین موضوع شائبه خرید نفت ایران توسط ونزوئلا برای صادرات به اروپا را مطرح کرد. البته مسئولان و حتی تحلیلگران ایران احتمال این موضوع را بسیار ضعیف می‌دانند. اما این گمانه‌زنی وجود دارد که آمریکا خارج از موضوع برجام، به دنبال توافق با ایران باشد تا در راستای کاهش 60 درصدی غنی‌سازی، اجازه صادرات نفت را به ایران بدهد.
این گمانه‌زنی در حالی مطرح شد که اخیراً آمریکا ادعای فروش نفت ایران به اروپا از طریق روسیه را مطرح کرد. در این زمینه ایگور سچین، مدیرعامل شرکت روس نفت روسیه، در حاشیه برگزاری مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ آن را رد کرد.
او توضیح داد: اتهامات مطرح‌شده از سوی دولت آمریکا غیرقانونی است. اما برخی از کارشناسان و صاحب‌نظران این موضوع را مطرح می‌کنند که آمریکا به دنبال چراغ سبز نشان دادن به ایران است

نیوزویک:بایدن نفت ایران را به بازار جهانی بازگرداند
مجله آمریکایی نیوزویک با توصیه به رئیس‌جمهور آمریکا برای احیای برجام تاکید کرد: رئیس‌جمهور آمریکا به‌جای پرواز به ریاض و در آغوش گرفتن بن سلمان باید هر کاری که لازم است برای بازگشت تولید نفت ایران انجام دهد.
 تنش‌هایی که این روزها بین روسیه و اوکراین به وجود آمده، قیمت حامل‌های انرژی در جهان را با تغییراتی مواجه کرده است. در چنین شرایطی و با توجه به افزایش تقاضا، فرصت مناسبی برای افزایش فروش نفت برای ایران به وجود آمده اما بازپس‌گیری بازارهای از دست رفته یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر این موضوع است.
مجله آمریکایی نیوزویک نوشت: جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا قرار است در اواسط ماه جولای به عربستان سفر کند و با حاکمان این کشور دیدار کند. در حالی که دستورکارهای زیادی برای این سفر تعیین‌ شده است، اما تنها یک دلیل برای این سفر به ذهن می‌آید و آن قماری ناامیدانه از سوی بایدن برای متقاعد کردن ریاض به افزایش تولید نفت خود برای کاهش قیمت‌های تاریخی بنزین در آمریکاست و این در حالی است که فقط چند ماه به انتخابات میان دوره‌ای کنگره باقی مانده است.
این اشتباهی وحشتناک است به‌ویژه اینکه بدانیم مقادیر نفتِ برابر، اگر نگوییم بیشتر، با احیای توافق هسته‌ای ایران آزاد خواهد شد. تعمیق روابط با عربستان و خودداری از پرداختن به عوامل وابستگی آمریکا به نفت، صرفاً هزینه سیاست‌های معقول‌تر را افزایش می‌دهد.

روزنامه صهیونیستی: اسرائیل مخااف فروش نفت ایران نیست
 یک روزنامه صهیونیستی با استناد به اطلاعات مطرح شده در گزارش یکی از شبکه‌های تلویزیونی رژیم صهیونیستی، مدعی شد که این رژیم ممکن است مجبور شود تحت توافقی با نظارت آمریکا، با انتقال نفت ایران به سوریه و لبنان موافقت کند.
روزنامه صهیونیستی تایمز اسراییل در گزارشی با استناد به گزارش بدون منبع کانال 12 تلویزیون این رژیم مدعی شد: اسراییل ممکن است به عنوان بخشی از توافق انجام شده در سایه حمایت آمریکا در آستانه ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای، اجازه دهد که ایران به سوریه نفت بفرستد.
تایمز اسراییل نوشت، بر اساس گزارش کانال 12، سه نفت‌کش از ایران راهی سوریه شده‌اند. این روزنامه مدعی شده که ایران پیشتر با کشتی به سوریه و لبنان سلاح منتقل کرده‌است.
در گزارش تایمز اسراییل آمده است: اجازه دادن برای انتقال این محموله‌های نفتی ظاهرا در راستای ایجاد تخفیف در تحریم‌ها، پیش از ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای انجام شده است که چند ماه دچار وقفه شده بود.
این روزنامه افزود: کانال 12 می‌گوید، اگر اسراییل با انتقال این نفت موافقت کند، به شرط نظارت کامل آمریکا و شفاف‌سازی ایران خواهد بود که از این سازوکار برای انتقال تسلیحات استفاده نمی‌شود.
این روزنامه در این راستا افزود: اگرچه، روزنامه یدیعوت آحارانوت روز یکشنبه در گزارشی مطرح کرد که مقامات نظامی اسراییل در زمینه موضع اسراییل در قبال احیای توافق هسته‌ای با یکدیگر اختلاف نظر دارند؛ بسیاری از ژنرال‌های اسرایلی، از جمله رئیس اطلاعات نظامی اخیرا شروع به حمایت از بازگشت به توافق هسته‌ای ایران کرده‌اند که خلاف سیاست رسمی اسراییل است. یدیعوت آحارانوت همچنین نوشت، مقامات ارشد اطلاعاتی اسراییل در حال حاضر بر این باورند که یک توافق بد به نبود یک توافق ارجحیت دارد، چون به اسراییل فرصت می‌دهد برای پاسخ‌های نظامی گسترده علیه ایران آماده شود.

روسیه رقیب ایران در بازار جهانی انرژی
به گزارش لاتریبون،اگر تحریم‌ها به سرعت برداشته شوند، حجم کمی در کوتاه‌مدت به بازار بین‌المللی می‌رود و نمی‌تواند جایگزینی برای 184 میلیارد مترمکعب گاز روسیه باشد که هر سال به اروپا صادر می‌شود. اگرچه ایران پس از روسیه دومین ذخایر بزرگ گاز طبیعی در جهان را دارد، اما این بخش به علت انزوا، از کمبود سرمایه گذاری به ویژه در فناوری های بهره برداری از ذخایر دریایی، ظرفیت ها و زیرساخت های صادرات گاز مایع آسیب دیده است. بیشتر گاز ایران از یک میدان گازی عظیم فراساحلی، پارس جنوبی، واقع در خلیج فارس تامین می شود. حتی اگر تحریم‌ها برداشته شوند، ایران نمی‌تواند جایگزینی برای صادرات روسیه به اروپا باشد.
 ایران نیز مانند روسیه از زمانی که دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و آن را محکوم کرد، تحت تحریم‌های امریکا قرار گرفته است. ورود جو بایدن به کاخ سفید، مذاکرات برای احیای توافق هسته ای را تسریع کرد. اما حمله به اوکراین دوباره آن را زیر سوال برد. اما بازگشت ایران به بازارهای نفت و گاز فقط بخشی از واردات هیدروکربن‌های روسیه از سوی اروپا را جبران می‌کند، به‌ویژه که از چندین هفته پیش تا کنون توافق قریب‌الوقوع با موانع متعددی روبه رو شده است.
کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی  می‌گویند: «ایران می‌تواند منبع مهمهم دیگری برای عرضه اضافی (نفت) در صورت لغو تحریم‌ها باشد، اما بازگشت آن به بازار فوری نخواهد بود.» به گفته آنها، در صورت موافقت، لغو موثر تحریم ها حداقل یک ماه زمان می برد. آنها پیش بینی می کنند: «ما انتظار داریم تولید بیش از یک میلیون بشکه در روز ظرف شش ماه افزایش یابد تا به ظرفیت کامل 3.8 بشکه در روز برسد.»
باید ذخایر شناور 100 میلیون بشکه‌ای را در نظر بگیریم که ماه‌ها طول می‌کشد تا فروخته شود، به‌ویژه که نفت‌کش‌های ایرانی باید بار دیگر گواهینامه و بیمه شوند تا عملیاتی شوند.
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد در ماه فوریه، تولید نفت خام ایران به 2.56 میلیون بشکه در روز رسید که «بالاترین سطح در سه سال اخیر» است. در سال 2021، این کشور به طور متوسط 2.4 میلیون بشکه در روز تولید کرد.
پیش از تحریم های امریکا، در سال 2018، ایران 2.4 بشکه در روز که 670 هزار بشکه به چین، 490 هزار بشکه به هند، 590 هزار بشکه به اروپا، 260 هزار بشکه به کره جنوبی و 150 هزار بشکه در روز به ژاپن صادر می کرد.
به گزارش آژانس بین المللی انرژی، روسیه در ماه فوریه 10.05 میلیون بشکه در روز تولید کرده است. در دسامبر 2021، صادرات نفت خام 2.8 میلیون بشکه در روز بود. 
چند تن از کارشناسان موسسه بروگل گفتند: «پیش بینی می شود که 4 میلیون بشکه نفت خام روسیه در برابر تحریم تجارت نفت اعمال شده توسط اتحادیه اروپا و سایر کشورهای غیر اروپایی آسیب پذیر است.» 
کارشناسان اندیشکده بلژیکی با ارزیابی اثرات تحریم ها تاکید کردند: «مشتریان نفت روسیه از حدود 1.6 میلیون بشکه نفت خام در روز و یک میلیون بشکه فرآورده های نفتی در روز که می تواند در ماه آوریل به 3 میلیون بشکه در روز برسد، اجتناب خواهند کرد.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برجام آمریکا اروپا ایران بازار نفت احیای توافق هسته ای روزنامه صهیونیستی میلیون بشکه در روز آمریکا به دنبال هزار بشکه نفت ایران وزارت خارجه صادرات نفت بین المللی تحریم ها فروش نفت نفت خام مطرح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۲۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد

نخست‌وزیر اوکراین با بیان اینکه اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد، از کنگره آمریکا خواست تا لایحه کمک‌های خارجی را که مدت‌هاست مسکوت مانده است، تصویب کند.

به گزارش ایسنا، «دنیس شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین در مصاحبه‌ای گفت که «با ملاحظه‌کاری، خوش‌بین» است که قانونگذاران آمریکایی بتوانند آن لایحه داغ مورد مناقشه را که ۶۱ میلیارد دلار به کی‌یف اختصاص می‌دهد، در نهایت تصویب کنند.

مجلس نمایندگان آمریکا قرار است روز شنبه در مورد این بسته رای‌گیری کند. این پیشنهاد شامل تامین مالی برای رژیم صهیونیستی و همچنین هند و اقیانوس آرام است. روسیه می‌گوید هرگونه کمک تازه آمریکا به اوکراین تفاوتی در میدان جنگ ایجاد نخواهد کرد، زیرا وضعیت در خط مقدم برای کی‌یف «نامطلوب» به نظر می‌رسد.

درباره کمک‌های امنیتی ایالات متحده، نخست‌وزیر اوکراین چهارشنبه در واشنگتن طی مصاحبه با شبکه خبری «بی‌بی‌سی» با اشاره به اینکه پول هر چه قدر هم زود برسد، باز هم دیر است، گفت: ما دیروز به این پول نیاز داریم، نه فردا، نه امروز.

او افزود: اگر از ما محافظت نکنید، اوکراین سقوط خواهد کرد... بنابراین سیستم جهانی و امنیت جهانی نابود خواهد شد و همه جهان باید یک سیستم امنیتی جدید پیدا کنند.

نخست‌وزیر اوکراین افزود: یا درگیری‌های زیادی رخ خواهد داد، بسیاری از این نوع جنگ‌ها، و در نهایت می‌تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود.

این اولین بار نیست که اوکراین چنین هشدار نگران‌کننده‌ای در مورد عواقب شکست احتمالی خود صادر می‌کند. سال گذشته، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که اگر روسیه در مناقشه پیروز شود، می‌تواند بعدا به لهستان حمله کند و جنگ جهانی سوم را آغاز کند.

اما مقامات کرملین چنین ادعاهایی را به سخره گرفته‌اند و آن را ترساندن غربی‌ها می‌دانند. ماه گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پیشنهادات مبنی بر اینکه روسیه ممکن است به‌روزی به اروپای شرقی حمله کند را «کاملا بیهوده» خوانده و رد کرد. روسیه هرگز به کشوری در داخل ناتو که شامل لهستان هم می‌شود، حمله نکرده است. پیمان دفاع جمعی ناتو به این معناست که حمله به یک عضو، حمله به همه است.

در مصاحبه روز چهارشنبه، از نخست‌وزیر اوکراین در مورد ادعای اخیر مایکل مک‌کال، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، مبنی بر آلوده شدن اعضای حزب خود به تبلیغات روسیه سوالی پرسیده شد. شمیهال گفت: ما باید درک کنیم که اطلاعات نادرست و پروپاگاندا در اینجا، در ایالات متحده بر بسیاری از مردم، در اتحادیه اروپا بر بسیاری از افراد، مانند اوکراین تأثیر می‌گذارد.

مخالفان از جناح راست حزب جمهوری خواه، ماه‌هاست که کمک احتمالی به اوکراین را مسدود کرده‌اند. برخی از این قانونگذاران با ارسال ده‌ها میلیارد دلار کمک به خارج از کشورشان، بدون تصویب بودجه‌ای برای امنیت مرزی ایالات متحده و مکزیک مخالفت کرده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جزئیات خدمت رسانه‌ای آمریکا برای اسرائیل از قول رسانه عبری
  • آمریکا و اسرائیل با ایجاد عملیات روانی علیه ایران به دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند/ اتفاق امروز صبح، ادامه جنگ روانی رژیم صهیونیستی است
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • فروش ۳ میلیارد دلار اوراق خزانه در اسرائیل در پی جنگ غزه
  • شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است