Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@05:12:42 GMT

یک خبر خوب درباره سرطان پستان

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۳۷۸۴

یک خبر خوب درباره سرطان پستان

به گزارش خبرآنلاین، حدود 4000 زن انگلیسی مبتلا به سرطان سینه می‌توانند از قرص جدیدی بهره‌مند شوند که خطر بازگشت این بیماری را کاهش می‌دهد. مؤسسه ملی تعالی سلامت و مراقبت (NICE) اعلام کرده که اکنون به زنان واجد شرایط، آبماسیکلیب ارائه می‌کند؛ این دارو خطر عود سرطان را پس از برداشت تومور کاهش می‌دهد.

بررسی‌ها نشان داد بیمارانی که دارو را در کنار هورمون‌درمانی مصرف کرده‌اند، در مقایسه با کسانی که صرفاً هورمون‌درمانی داشتند، بیش از 30 درصد شانس بهبود سرطان بعد از جراحی را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیث مورگان، مدیر اجرایی موسسه خیریه سرطان پستان گفت: این فوق‌العاده است که هزاران زن مبتلا به سرطان پستان در مراحل اولیه، اکنون گزینه درمانی تازه‎‌ای در اختیار دارند که به کاهش خطر عود بیماری کمک زیادی می‌کند. ترس از بازگشت سرطان پستان یا گسترش آن به سایر اندام‌های بدن و ریسک عدم درمان آن می‌تواند برای بسیاری از زنان، اضطراب قابل توجهی ایجاد کند. درمان‌های مؤثر جدید مانند آبماسیکلیب که می‌تواند به زنان بیشتری کمک کند تا خطر عود بیماری را کاهش دهند، با استقبال زیادی مواجه است و این یک گام مهم در گزینه‌های دارویی موجود برای این گروه از بیماران به شمار می‌آید.

آبماسیکلیب همراه با هورمون‌درمانی پیشرفت چشمگیری در شیوه درمان است، زیرا امکان درمان هدفمند بلافاصله پس از جراحی، شانس درمان بیماری را افزایش و احتمال ابتلا به بیماری پیشرفته درمان‌ناپذیر را کاهش می‌دهد.

آبماسیکلیب با هدف قراردادن و مهار پروتئین‌های موجود در سلول‌های سرطانی، در راستای نابودی و مبارزه با سرطان می‌کوشد.

منبع: theguardian / مترجم: الهه جعفرزاده

4747

کد خبر 1645932

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سرطان سینه سرطان زنان بهداشت و سلامت زنان سرطان پستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۳۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال

عین‌اللهی  در حاشیه بازدید از مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان گفت: این مرکز مجهز به بخش‌های آزمایشگاه، پزشکی هسته‌ای، شیمی درمانی، رادیو تراپی و دستگاه‌های پیشرفته سی تی اسکن است.

وی ادامه داد: مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان از مراکز مهم درمان سرطان در کشور است که ساخت آن از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و پس از پیشرفت ۵۰ درصدی، تامین اعتبار تکمیل آن در دولت سیزدهم انجام شد.

بهره‌برداری از مرکز درمان سرطان از مطالبه‌های مردم استان سمنان است که با اهتمام دولت سیزدهم در تزریق به موقع اعتبار به پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • شمشیر دو لبه‌ای به نام کورتون | پاسخ به همه سؤالات و نگرانی‌ها درباره چگونگی مصرف داروهای ضدالتهابی
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • چند باور رایج و غلط درباره ویتامین‌ها