Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در خصوص تامین کالاهای اساسی، علی رغم تنگنانهای موجود هیچ نگرانی وجود ندارد و در حوزه تامین گوشت قرمز و مرغ، ذخایر برنج، شکر، گندم و… وضعیت مطلوبی داریم.

سید جواد ساداتی نژاد امروز ۷ تیرماه در جمع خبرنگاران در میاندوآب در حاشیه سفر به این منطقه و بازدید از ظرفیت های بخش کشاورزی میاندوآب، باروق و چهاربرج، اظهار کرد:  این منطقه فوق العاده مستعد در بخش کشاورزی بوده و از ظرفیت های بی نظیری نیز برخوردار و قطب امنیت غذایی برای کشور محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مطالبات مردمی در جریان این سفر، افزود:  با توجه به شرایط کم آبی حاکم بر منطقه، آبیاری نوین در حوزه انتقال آب با لوله و پوشش انهار از اصلی ترین درخواست ها و مطالبات  مردم بود. 

وی گفت: توسعه کشت گلخانه ای نیز از موضوعاتی است که توسط نماینده مردم در مجلس نیز پیگیری می شود که تلاش کردیم از بخش های مختلف مربوط به این موضوع در منطقه نیز بازدید کنیم. 

ساداتی نژاد با اشاره به ظرفیت های کشت آبی و دیم و تولیدات باغی و دامی منطقه، تصریح کرد: ایجاد باغ مادری یکی از موضوعاتی است که در منطقه ظرفیت های خوبی برای آن داریم. 

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: برای موضوعات مورد بررسی طی این سفر در جلسه نهایی، اعتباری را برای امسال اختصاص می دهیم وبخشی هم برای سال آینده در نظر می گیریم تا ان شالله کشاورزان بتوانند بهره وری بیشتر و تولیدات بالاتری داشته باشند. 

وی در ادامه این گفت و گو با اشاره به اینکه  تاکنون سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم در کشور خریداری شده است، گفت:  برنامه ریزی خوبی که در خصوص حمایت از تولید داخل طی امسال صورت گرفته است، سال آینده نتیجه می دهد. 

ساداتی نژاد تصریح کرد: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، کاهش قیمت کود تا ۴۵درصد  و کشت قراردادی از مهم ترین اقداماتی است که قطعا در سال آینده اثرات خود را نشان می دهد و سال آینده می توانیم تولیدات مناسب تر و بهتری را داشته و به سمت خودکفایی حرکت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کالای اساسی سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۵۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود امرالهی، مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در گشت مشترک با سازمان تعزیرات حکومتی، واحدهای عرضه کننده میدان بهمن مورد بازرسی قرار گرفت.

وی افزود: در این بازرسی چند واحد متخلف به دلیل گران‌فروشی و افزایش قیمت، برگ جریمه دریافت کردند و به تعدادی اخطار قانونی داده شد.

امرالهی از پلمپ یک واحد عرضه کننده محصولات پروتئینی به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: این واحد پس از دریافت اخطارهای مکرر، سرانجام به علت مسائل غیر بهداشتی پلمپ شد.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی هرگونه افزایش قیمت و گران‌فروشی را تضییع حقوق عامه اعلام کرد و از برخورد قانونی با متخلفان خبر داد.

امرالهی در پایان تاکید کرد: گشت‌های مستقل و مشترک در قالب طرح نظارت عید و رمضان تا پایان فروردین به صورت گسترده در سراسر کشور ادامه دارد.

کد خبر 6064195

دیگر خبرها

  • مشکلی در تامین کالاهای اساسی بازار گیلان تا پایان تعطیلات نداریم
  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین آغاز شد
  • توزیع کالاهای اساسی ویژه ماه رمضان و نوروز در گناوه
  • کالاهای اساسی مورد نیاز هیات های استان تهران درلیالی قدر توزیع شد
  • جابه جایی ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی از مبدأ بنادر کشور از طریق جاده
  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 
  • تامین و توزیع بیش از ۲۳۰ تن کالای اساسی در هندیجان
  • تخصیص سهمیه ویژه اقلام اساسی برای استان های مسافرپذیر
  • سد «سقزچی» سرریز شد / وضعیت مطلوب سدهای معیشتی نمین