Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو گفت: با تداوم گرمای هوا، احتمال شکست بیشتر رکورد مصرف برق وجود دارد.

به گزارش ایران اکونومیست از مرکز پایش صنعت برق، «همایون حائری» در نشست شبانه مدیران صنعت برق در مرکز پایش و به صورت آنلاین در سراسر کشور افزود:  امروز پیک به نزدیکی رکورد سال گذشته رسید و احتمالا با توجه به تداوم  گرمای هوا، شاهد شکست رکورد پیک خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط نیاز به تلاش و هماهنگی را بیش از گذشته نشان می دهد.

معاون وزیر نیرو سهم روشنایی در افزایش میزان مصرف مورد توجه قرار داد و بر ضرورت صرفه جویی در این بخش تاکید کرد.

«حمیدرضا پیرپیران» معاون هماهنگی توزیع توانیر نیز با ارائه گزارشی از برنامه های مدیریت بار در بخش توزیع پرداخت و خاطرنشان کرد: به برخی از  اهداف به ویژه در بخش اداری دست یافته ایم اما همچنان پتانسیل مدیریت مصرف در این بخش وجود دارد.

«مسعود صادقی» مدیرکل مهندسی و راهبری معاونت توزیع توانیر نیز سهم روشنایی ها در مصرف انرژی را یکهزار و ۳۵ مگاوات عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: تاکنون با انجام برنامه های مدیریت بار و تعدیل روشنایی معابر، ۳۲۵ مگاوات از این میزان کاهش یافته است.
در این نشست همچنین شرکت های توزیع برق  از روند اجرای برنامه تعدیل روشنایی معابر و تاثیر آن در کاهش پیک بار شبانه ، به طور میدانی گزارش دادند.

به گزارش ایران اکونومیست، شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد، میزان مصرف برق کشور امروز(سه شنبه) رکورد بی‌سابقه را شکست و با عبور از ۶۶ هزار مگاوات به کانال خطرناک ۶۶ هزار و ۹۸ مگاوات رسید.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: همایون حائری ، انرژی برق ، مصرف بهینه برق

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: همایون حائری انرژی برق مصرف بهینه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۶۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوجی: در رشد تولید نفت و گاز رکورد خواهیم زد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: سال ۱۴۰۲ سرمایه‌گذاری خوبی در بخش‌های بالادست و پایین دست انجام دادیم و پروژه‌های نیمه‌تمام را که ۲۸ میلیارد دلار بود را به اتمام رساندیم.

بیشتر بخوانید: اوجی: کارت سوخت جایگاه‌ها حالت اضطرار دارد

وی افزود: سال گذشته رشد تولید نفت و گاز بالای ۲۰ درصد بود و فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی هم رشد تولید داشتند. برنامه‌ریزی کردیم، هم برای سرمایه‌گذاری جدید و هم پروژه‌های نیمه‌تمام باقیمانده تا در سال ۱۴۰۳ جهش خوبی در رشد تولید داشته باشیم.

وزیر نفت تاکید کرد: امسال هم تلاش می‌کنیم حتی بالاتر از ۲۰ درصد سال گذشته رکورد بزنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227485 برچسب‌ها نفت

دیگر خبرها

  • واکنش سردار حق‌طلب به تهدید اسرائیل: تجدیدنظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل است
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • اوجی: در رشد تولید نفت و گاز رکورد خواهیم زد
  • امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم
  • ١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد
  • ادامه توزیع لیتری یارانه سوخت امکان‌پذیر نیست
  • افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر
  • موشک ۱۳۰ تنی چند بار مصرف چینی رکورد تست را شکست
  • نصب 62 پایه چراغ روشنایی در سه نقطه از شهر یزد
  • قطعی برق در برخی محلات بندرعباس