Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مدیرعامل «روسکاسموس»، شرکت فضایی روسیه با هشدار به آمریکا و متحدانش گفت که قابلیت‌های شناسایی فضایی روسیه را در نظر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، «دیمیتری روگوزین» مدیر عامل شرکت فضایی «روسکاسموس» شبانگاه سه شنبه به وقت تهران گفت: «ما همه چیز را از اینجا می‌بینیم، پس بیدار باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» وی گفت: «در حالیکه ۳۰ کشورعضو ناتو و همچنین شرکا و نامزدها در حال بررسی یک مفهوم راهبردی هستند که تا سال ۲۰۳۰ ادامه خواهد داشت، شرکت فضایی روسیه در حال انتشار تصاویر ماهواره‌ای از محل نشست و همان مراکز تصمیم‌گیری است که از ملی گرایان اوکراینی حمایت می‌کند.»

اخیرا پستی تلگرامی از شرکت فضایی روسیه منتشر شده که شامل تصاویر ماهواره‌ای از محل اجلاس مادرید، پنتاگون، کاخ سفید، وزارت دفاع  انگلیس و سایر تاسیسات در پاریس، آلمان و بروکسل است. تمام  این تصاویر از ماهواره «رسورس -پی»  گرفته شده است.

یک روزنامه انگلیسی  چندی قبل  نوشت که روسیه یک رادار نظامی را به مدار زمین پرتاب کرده است. روزنامه «میرر» نوشت که  روسیه این سامانه راداری نظامی فوق سری را  برای استفاده در جنگ اوکراین در مدار زمین  قرار داده است. 

پیشتر نیز وزارت دفاع روسیه یک ماهواره نظامی را با  ماهواره بر «سایوز» از پایگاه فضایی پلستسک به فضا پرتاب کرده بود. این ماهواره برای مصارف نظامی و ارائه اطلاعات از جمله در عرصه شبکه اینترنتی و تصاویر ماهواره‌ای برای نظامیان روسیه استفاده می‌شود.

روسیه اکنون حدود یکصد ماهواره در مدار کره زمین دارد که کمتر از نیمی از آن‌ها فعال هستند و هر سال چندین ماهواره به ماهواره‌های روسیه در فضا افزوده می‌شود.

وزیر دفاع روسیه چندی قبل تایید کرد که مسکو  سامانه ضد ماهواره را در فضا با موفقیت آزمایش کرد. به دنبال این اقدام روسیه،  مقام‌های ارشد آمریکایی و انگلیسی درباره سرنگون کردن یک ماهواره توسط روسیه در فضا جنجال ایجاد کردند.

ابتدا فرماندهی نیروی فضایی آمریکا اعلام کرد که روسیه طی روزهای اخیر یک ماهواره را در مدار خود در فضا سرنگون کرد، اما ماهواره سرنگون شده متعلق به خود روسیه بود و مسکو در یک آزمایش، با یک موشک ضد ماهواره اقدام به سرنگون کردن آن کرد.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: پنتاگون ماهواره های روسیه کاخ سفید ماهواره فضایی روسیه شرکت فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۶۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم

آفتاب‌‌نیوز :

ایلان ماسک مالک شرکت اسپیس‌ایکس فکر نمی‌کند موجودات فضایی وجود داشته باشند.

به نقل از بی‌آی، ماسک روز گذشته در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) نوشت: من هیچ مدرکی مبنی بر وجود موجودات فضایی ندیده‌ام و با حدود ۶۰۰۰ ماهواره که به دور زمین می‌چرخند، فکر می‌کنم اگر وجود داشتند باخبر می‌شدم.

وی همچنین در مصاحبه اخیر خود در یک پادکست که در تاریخ ۱۹ آوریل پخش شد، به اظهار نظر در این باره پرداخت. دیگر مهمان این پادکست گفت که فکر می‌کند بیگانگان مدت زیادی است که اینجا بوده‌اند و مدعی شد که شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد آنها در زیر اقیانوس و زیر زمین هستند.

اما ماسک با نظر او مخالف بود و گفت من هیچ مدرکی برای موجودات فضایی ندیده‌ام و با حدود ۶۰۰۰ ماهواره که به دور زمین می‌چرخند، فکر می‌کنم اگر بودند می‌دانستم.

این اولین باری نیست که ماسک به طور علنی درباره وجود فرازمینی‌ها اظهار نظر می‌کند. وی در ژوئن ۲۰۱۸ نیز گفته بود: معلوم نیست که ما تنها تمدنی باشیم که در حال حاضر در جهانِ قابل مشاهده زندگی می‌کند.

ماسک همچنین در ماه ژوئیه با اشاره به پرسش‌های فیزیکدانی به نام انریکو فرمی در مورد اینکه چرا انسان‌ها هنوز موجودات فضایی را کشف نکرده‌اند، نوشت: ترسناک‌ترین پاسخ به تناقض فرمی این است که اصلاً بیگانه‌ای وجود ندارد.

ماسک علاقه خاصی به کشف آنچه در خارج از فضا وجود دارد، نشان داده است. کارهای او در اسپیس‌ایکس برای پرتاب موشک‌ها و ماهواره‌ها به ویژه برای ارتش ایالات متحده، او را به یک پیمانکار دفاعی بزرگ در این کشور تبدیل کرده است.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک نیز نقش مهمی در جنگ روسیه و اوکراین ایفا کرده است، جایی که سربازان اوکراینی از آن برای اداره ناوگان پهپادهای خود و برقراری ارتباط در مناطق درگیری استفاده می‌کنند.

ایلان ماسک امیدوار است تا در نهایت ۴۲ هزار ماهواره استارلینک را به فضا بفرستد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • تولید زباله فضایی هند صفر می‌شود
  • مدل‌های آب‌وهوایی تغییر مکان ماهواره‌ها را هم پیش‌بینی می‌کنند
  • ایلان ماسک: با ۶۰۰۰ ماهواره در مدار زمین، هیچ مدرکی برای بیگانگان ندیده‌ام