Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی جی تی ان، بر اساس گزارش جدیدی که روز سه شنبه منتشر شد، تیراندازی در مدارس آمریکا طی سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۱ به بالاترین میزان در ۲۰ سال گذشته رسیده است.

بر اساس گزارش ۳۱ صفحه‌ای منتشر شده توسط مرکز ملی آموزش و پرورش، در مجموع ۹۳ تیراندازی در مدارس ابتدایی و متوسطه دولتی و خصوصی در سال تحصیلی گذشته رخ داده است که شامل ۴۳ تیراندازی با تلفات مرگ و ۵۰ تیراندازی با جراحت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در طول سال تحصیلی ۰۱-۲۰۰۰ تنها ۲۳ تیراندازی در مدرسه با تلفات همراه بوده است.

اگرچه میزان قربانی شدن غیرکشنده در مدرسه برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله در سال ۲۰۱۹ کمتر از سال ۲۰۰۹ بوده است، اما در سال ۲۰۲۱ بیش از هر سال دیگری از زمان شروع جمع آوری داده‌ها در اوایل دهه ۲۰۰۰، تیراندازی در مدارس با تلفات همراه بود و از ۱۱ مورد در سال ۲۰۰۹ به ۹۳ مورد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

یک مقام امنیتی آمریکا در این ارتباط می‌گوید: «تأثیر ماندگار این جرم و جنایت‌ها را نمی‌توان فقط در آمار اندازه‌گیری کرد، هرچند این داده‌ها برای سیاست‌گذاران، مسئولان مدارس و اعضای جامعه برای شناسایی و اجرای اقدامات پیشگیرانه و پاسخ‌دهنده ارزشمند است.»

یکی از آخرین تیراندازی‌های مرگبار آمریکا چند هفته پس از تیراندازی دسته جمعی در مدرسه ابتدایی راب تگزاس رخ داد که در آن ۱۹ کودک و دو بزرگسال کشته شدند. البته تیراندازی در مدرسه تنها یکی از تیراندازی‌های مرگبار در آمریکاست. بر اساس آخرین داده‌های سازمان غیرانتفاعی که خشونت‌های مرتبط با اسلحه را آمریکا ردیابی می‌کند، تا کنون بیش از ۲۱۵۰۰ نفر در سال جاری در سراسر ایالات متحده به دلیل خشونت‌های مسلحانه جان خود را از دست داده اند.

کد خبر 5526244

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا ایالات متحده تیراندازی تلفات مدارس روسیه اوکراین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا عراق فلسطین ایران جو بایدن عربستان سعودی ناتو ترکیه جنگ اوکراین مسکو حمله روسیه به اوکراین تیراندازی در مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۶۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی در حاشیه بازدید از پروژه‌های نیمه کاره عصمت، الغدیر، ساختمان مرکز مشکلات یادگیری، مدارس خیری ظفرکش، هُدر و سیلاب در شهرستان سلماس به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال  حاضر ۲۵۵ باب مدرسه شامل بر  یک هزار و ۸۰۰ کلاس درس در مناطق مختلف استان در حال ساخت است که با تکمیل این تعداد کلاس درس، سرانه فضای آموزشی در استان به ۴ و هشت دهم مترمربع خواهد رسید.

قهرمان رحمانی ادامه داد: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی در استان ۴/۲۲ مترمربع و در کل کشور ۵/۲۲ مترمربع می‌باشد که در مقایسه با میانگین کشوری یک مترمربع تفاوت دارد که انشالله رفع خواهد شد.


این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در سال جاری برای توسعه و احداث مدرسه در استان یک هزار ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که تا پایان امسال بیش از ۵۰۰ کلاس درس از آنها تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: برای تکمیل مدارس در دست احداث استان علاوه بر اعتبارات سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز در خواست شده است که در صورت تخصیص آن امسال ساخت یکصد کلاس درس دیگر به پایان خواهد رسید.

در حال حاضر ۱۰ مدرسه در شهرستان سلماس در دست احداث می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت
  • ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی