Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@07:22:59 GMT

جنجال قرارداد‌های سوپرمیلیاردی در لیگ برتر

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۶۹۴۸

جنجال قرارداد‌های سوپرمیلیاردی در لیگ برتر

نقل و انتقالات فوتبال ایران روز‌های حساسی را سپری می‌کند. در شرایطی که چندین تیم بزرگ ایرانی این روز‌ها تمرکزشان را روی جابه‌جایی سرمربی گذاشته و دوباره عرصه را برای ورود مربیان خارجی باز کرده‌اند، توجه نسبت به خرید بازیکن جدید و تقویت تیم در مقایسه با فصل گذشته از بین نرفته است. پرسپولیس در این زمینه پیشتاز است و تا به الان بهترین نمره را از لحاظ فعالیت در بازار نقل و انتقالاتی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرخ‌پوشان تهرانی قریب به هفت بازیکن در سطح بالا خریده‌اند که مجبور شده‌اند برای تعدادی از آن‌ها هزینه‌های ویژه‌ای کنند. آن‌طورکه در رسانه‌ها مخابره شده است، پایه قرارداد بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس که به‌تازگی به جمع این تیم اضافه شده‌اند ۱۲ میلیارد تومان برای یک سال است. این رقم منهای پاداشی است که قرار است به این بازیکنان در ادامه راه تعلق بگیرد. شاید هیچ‌کدام از آن خرید‌ها به اندازه حضور سعید صادقی، هافبک فصل پیش گل‌گهر، تا به الان سروصدا نداشته است. اگرچه ادعا شده پرسپولیس با این بازیکن هم مثل سایر ملی‌پوشانش برخورد کرده؛ ولی یکی، دو روزنامه ورزشی نوشته‌اند او علاوه‌بر‌این ۱۲ میلیارد، چهار میلیارد از تاجر و هوادار پرسپولیس که ساکن امارات است، گرفته و بندی در قراردادش گنجانده شده که اگر در ۵۰ درصد بازی‌ها به میدان برود، چهار میلیارد دیگر هم به‌عنوان پاداش می‌گیرد. رقم ۲۰ میلیارد تومان برای یک فصل، حالا بازتاب زیادی داشته و بسیاری از این موضوع شاکی هستند که چرا یک فوتبالیست که سابقه ملی چندانی هم ندارد، باید این قدر عایدی در یک سال داشته باشد.

هنوز شوک خبری این انتقال به قوت خود باقی است که روز گذشته روزنامه دولتی «ایران ورزشی» موضوع جدیدی را مطرح کرده و پرده از رقم قرارداد محمد دانشگر، مدافع فصل پیش استقلال با سپاهان برداشته است. این روزنامه مدعی شده که قرارداد دانشگر با سپاهان سه‌ساله و به ارزش ۷۰ میلیارد تومان است! این رقم بیشتر از سایر ارقامی است که این روز‌ها در فضای فوتبال ایران شنیده می‌شود.

همین روز گذشته مدیرعامل باشگاه پیکان در گفتگو با ایسنا خبر داده که با یک بازیکن ۲۲ میلیارد‌تومانی در لیگ قرارداد بسته است. امیر عطابخش گفته است: «برخی بازیکنان مبالغی را برای دستمزد اعلام می‌کنند که قابل درک نیست، روی چه حسابی چنین اعداد و ارقامی را درخواست می‌کنند. من خودم شرایط و فیلم برخی بازیکنان را دیده‌ام. آن بازیکنان معمولا در سطح کیفی متوسط قرار دارند؛ اما ۸، ۹ میلیارد تومان از ما درخواست می‌کنند». او در پاسخ به این سؤال که در‌حال‌حاضر بهترین بازیکن لیگ برتری چقدر ارزش دارد، گفت: «اگر از من بپرسید بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دلار. این یعنی یک بازیکن خوب لیگ برتری نهایتا باید شش میلیارد تومان دستمزد بگیرد؛ اما الان یک بازیکن ۲۲ میلیارد تومان قرارداد بسته که این نشان می‌دهد خیلی فراتر از ارزش واقعی فوتبالیست ایرانی است».

با این حال بازیکنان سطح بالای فوتبال ایران هم به این اعتراض‌ها واکنش نشان داده‌اند و معتقد هستند کار آن‌ها سخت است. تعدادی از آن‌ها با توجه به تورم به‌وجودآمده مدعی هستند هرچقدر پول بگیرند، باز هم کم است. روز گذشته، مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافع جدید باشگاه پرسپولیس، در اینستاگرام نسبت به انتقاد‌های موجود واکنش نشان داد و گفت: «به نظرم یک ورزشکار هرچقدر بگیرد، نوش جانش». به غیر از این موارد، دیروز، علی دایی هم به انتقاد‌هایی که از دستمزد بازیکنان فوتبال می‌شود واکنش نشان داد. او گفت: «الان اگر بخواهید در منطقه یک خانه بگیرید، باید ۳۵ میلیارد پول بدهید. چند سال باید یک ورزشکار کار کند تا بتواند یک خانه بخرد. نهایت بتواند ۱۰ سال از این قرارداد‌ها ببندد». موضوعی که علی دایی به آن اشاره کرده، برگرفته از یک شایعه قدیمی است که خبر می‌داد بازیکنان فوتبال از دیرباز، متر و معیار قراردادشان را خریدن یک واحد آپارتمان در نظر گرفته‌اند و با توجه به میزان رشد مسکن، تقاضای افزایش قرارداد را دارند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سعید صادقی محمد دانشگر میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۶۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقصد کاپیتان رئال مشخص شد: کنار مسی!

به گزارش "ورزش سه"، قرارداد فعلی ناچو با رئال مادرید در انتهای فصل جاری به پایان خواهد رسید و انتظار می‌رود که این بازیکن پس از سال‌ها حضور در این باشگاه از جمع آنها جدا شود تا تجربه جدیدی را در طول دوران فوتبالش به دست آورد.

مدیران این باشگاه تابستان گذشته تصمیم گرفتند که قرارداد کاپیتان تیم را برای یک فصل دیگر هم تمدید کنند و گفته شده بود که مایل هستند در این فصل هم پیشنهادی را برای تمدید قرارداد به او ارائه کند اما به نظر نمی‌رسد که این بازیکن تصمیمی برای پذیرفتن پیشنهاد داشته باشد.

کاپیتان رئال مادرید از شرایطی که در این تیم دارد راضی نیست و به دنبال این است که فرصت بیشتری برای حضور در میدان به دست آورد و به همین دلیل روزنامه مارکا خبر داده است خبر داده است که مقصد نهایی او پس از جدایی از رئال مادرید حضور در لیگ فوتبال آمریکا خواهد بود.

هرچند در حال حاضر تمام تمرکز ناچو روی دیدارهای باقی مانده رئال مادرید است چون دوست دارد که بهترین شکل ممکن از این باشگاه جدا شود اما هیچ برنامه‌ای برای ادامه حضور در لالیگا ندارد و به احتمال زیاد راهی آمریکا خواهد شد و در کنار بازیکنان بزرگی مانند لیونل مسی و سرخیو بوسکتس به فوتبالش ادامه دهد.

دیگر خبرها

  • سقف قرارداد فوتبال زنان در ایران یک میلیارد تومان است
  • لیست غیرممکن اوسمار برای پنجره تابستانی!
  • بازیکن پیشین پرسپولیس: سرخپوشان با شکست سپاهان قهرمان لیگ برتر می شود
  • خطر بزرگ در انتظار پرسپولیس
  • سامان قدوس در لیست خرید تابستانی میدلزبورو
  • با بازیکنان 13 ساله به لیگ برتر استان صعود کردیم!
  • جنجال در اف‌ای کاپ: داور به کمک سیتی رفت (عکس)
  • درخشان: جام باید ملاک تمدید قرارداد با اوسمار باشد
  • مقصد کاپیتان رئال مشخص شد: کنار مسی!
  • جنجال در لهستان: بازیکن و هوادار به جان هم افتادند!