Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرفی سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: مراکز نگهداری و ارائه خدمات به معتادان شامل مراکز سرپایی، شبانه روزی، سرپناه شبانه، کاهش آسیب و اجتماع مدار می‌شود.

او گفت: در بیشتر این مراکز به جز مراکز نگهداری، به صورت مشترک بانوان و آقایان از خدمات بهره می‌برند.

شرفی گفت: افراد معتاد پس از ترک به راحتی توسط جامعه پذیرفته نمی‌شوند و یکی از چالش‌های پس از درمان معتادان همین است برخی از این افراد حتی بعد از ترک در خانواده هایشان نیز جایگاهی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: برخی از این افراد در زمینه اشتغال و بهره مندی از تسهیلات نیز به دلیل برچسب زنی و نداشتن ضامن محروم می‌مانند.

ارائه وام اشتغال زایی به معتادان بهبود یافته

شرفی سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: پارسال ۱۱۰ معتاد بهبود یافته از خدمات بهزیستی برای ایجاد اشتغال استفاده کرده اند.

او گفت: این افراد از تسهیلات قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی با سود ۴ درصد در زمینه خویش فرمایی و کارآفرینی استفاده کرده اند.

شرفی گفت: این افراد بیشتر در زمینه کشاورزی، دامپروری، کافی شاپ، رستوران، اغذیه فروشی و سایر شغل‌ها اشتغال زایی کرده اند.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: برای پیشگیری از آسیب اعتیاد اقداماتی از قبیل طرح‌های آگاه سازی، اطلاع رسانی در فضای رسانه ای، محلات (طرح کارزار رسانه‌ای اعتیاد)، توزیع بروشور و پوستر و اجرای طرح کیان مخصوص ادارات و سازمان‌ها انجام شده است.

او گفت: خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲۸ و خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ همچنین مشاوره حضوری در مراکز مشاوره سطح جامعه آماده خدمات دهی تخصصی به معتادان و خانواده هایشان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معتاد بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۸۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی مهدی هنری اظهار کرد: ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این ایام ۳۹۳۳ جهادگر مشغول خدمات رسانی بودند، افزود: از این تعداد دو هزار و ۱۲۰ نفر برادر و هزار و ۸۱۳ نفر خواهر بودند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در استان خراسان جنوبی ۲۵ هزار و ۴۴۹ نفر از خدمات جهادگران بهره مند شدند.

هنری عنوان کرد: جهادگران در ۱۳۰ نقطه روستایی و ۴۵ نقطه شهری استان خدمت ارائه دادند.

وی ارزش ریالی خدمات ارائه شده را بیش از ۷۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۲۵ هزار و ۴۴۹ خدمت توسط گروه‌های جهادی صورت گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: عرصه‌های فعالیت جهادگران شامل عمرانی، فرهنگی و تبیینی، آموزشی، پزشکی، دامپزشکی، فنی مهارتی، خدمت مومنانه، کشاورزی و میز خدمت می‌شود.

کد خبر 6085347

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • حرفه آموزی معتادان در حال بهبود برای ورود به بازار کار
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد
  • ارائه بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی به محرومان
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی