Web Analytics Made Easy - Statcounter

سران فنلاند و سوئد در حالی تفاهمنامه مشترک با ترکیه برای پیوستن به ناتو را به امضا رساندند که مهمترین بند آن برای آنکارا را می‌توان برداشته شدن تحریم تسلیحاتی این کشورها خواند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، شامگاه سه شنبه رجب طیب اردوغان، سائولی نینیسته، روسای جمهور ترکیه و فنلاند و ماگدالنا اندرسون، نخست‌وزیر سوئد پس از نشست چهارجانبه با حضور ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مادرید تفاهم‌نامه‌ ای امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوئد و فنلاند در این تفاهم‌نامه متعهد شدند که به طور کامل با ترکیه در مبارزه با پ‌.ک‌.ک همکاری کرده و از پ.ی.د/ی.پ.گ و فتو حمایت نکنند.

در این تفاهم‌نامه، ترکیه، فنلاند و سوئد پای‌بندی خود به اصول و ارزش‌ها در توافق واشنگتن را تایید می‌کنند. فنلاند و سوئد به‌عنوان اعضای بالقوه ناتو از ترکیه در برابر تمام تهدیدات علیه امنیت ملی این کشور به‌طور کامل حمایت می‌کنند.

در این راستا، فنلاند و سوئد از پ.ی.د/ی.پ.گ و گروهی که در ترکیه به‌عنوان «فتو» معرفی می‌شود، حمایت نخواهند کرد. ترکیه نیز از فنلاند و سوئد در برابر تمام تهدیدات علیه امنیت ملی آنها کاملاً حمایت می‌کند.

- فنلاند و سوئد تروریسم را با همه اشکال و مظاهر آن اکیداً رد و محکوم می‌کنند. آنها حملات تمامی گروه‌های تروریستی علیه ترکیه را صراحتاً و قطعاً محکوم می‌کنند. همچنین تایید می‌کنند که پ.ک.ک یک گروه تروریستی ممنوعه است.

- فنلاند و سوئد متعهد هستند از فعالیت‌های پ.ک.ک، سایر گروه‌های تروریستی، شاخه‌های آنها، اعضا و افراد مرتبط با این گروه‌ها ممانعت کنند.

- ترکیه، فنلاند و سوئد تصمیم به افزایش همکاری‌ها برای جلوگیری از فعالیت‌های گروه‌های تروریستی گرفتند.

- سوئد متعهد می‌شود که قانون جدید و کارآمدتر جرائم تروریستی از اول جولای اجرایی شده و دولت، مقررات ضد تروریسم را تقویت خواهد کرد.

- فنلاند و سوئد در اسرع وقت مطالبات ترکیه برای اخراج یا استرداد مظنونان تروریستی را با در نظر گرفتن اطلاعات، شواهد و اطلاعات ارائه شده بررسی خواهند کرد.

- فنلاند و سوئد درباره فعالیت‌های گروه تروریستی پ.ک.ک، تمام شاخه‌ها و سازمان‌های مرتبط با آن برای جمع‌آوری پول و جذب اعضای جدید تحقیقات آغاز و این فعالیت‌ها را ممنوع خواهند کرد. ترکیه، فنلاند و سوئد متعهد به مبارزه با دروغ‌پراکنی خواهند شد و از سوءاستفاده از قوانین در راستای فعالیت‌هایی مانند تبلیغ گروه‌های تروریستی و تحریک خشونت علیه ترکیه ممانعت خواهند کرد.

- فنلاند و سوئد از مشارکت گسترده ترکیه و سایر متفقین غیرعضو اتحادیه اروپا در ابتکارات فعلی و بالقوه «سیاست مشترک امنیتی و دفاعی» این سازمان از جمله مشارکت ترکیه در برنامه همکاری ساختاریافته دائمی موسوم به «پسکو» حمایت خواهند کرد. در این راستا، یک مکانیزم مشترک دائمی با حضور متخصصان از وزارت‌های امور خارجه، کشور و دادگستری، سازمان‌های اطلاعات و نهادهای امنیتی ترکیه، فنلاند و سوئد ایجاد خواهد شد. این مکانیزم برای مشارکت سایر کشورها باز خواهد بود. ترکیه حمایت خود از سیاست درهای باز ناتو و دعوت از فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو در اجلاس مادرید را اعلام می‌کند.

-فنلاند و سوئد تحریم تسلیحاتی علیه یکدیگر ترکیه را لغو می کنند.

ترکیه بر سر دوراهی ناتو؛ سناریوهای اردوغان در مادرید چیست؟ - بخش پایانی

تفاهمنامه سه جانبه ترکیه، فنلاند و سوئد درباره ناتو به امضا رسید

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه ترکیه گروه های تروریستی فنلاند و سوئد فعالیت ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۸۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

سازمان همکاری اسلامی امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای تاسف عمیق خود از ناکامی شورای امنیت سازمان ملل متحد در انجام مسئولیت‌های خود در قبال عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل متحد، در زمانی که مردم فلسطین در معرض شدیدترین تجاوزات، آزار و اذیت و نسل کشی قرار دارند، ابراز کرد.

در بیانیه سازمان همکاری‌ اسلامی آمده است که استفاده آمریکا از حق وتو، ناقض مفاد منشور سازمان ملل متحد است که به همه کشورهایی که تعهدات مندرج در آن را می پذیرند، اجازه عضویت می دهد.

سازمان همکاری اسلامی افزود که این اقدام آمریکا مانع از رسیدن ملت فلسطین به حقوق قانونی خود و همچنین به طولانی شدن بی‌عدالتی تاریخی که 75 سال بر ملت فلسطین تحمیل شده، کمک می‌کند.

این سازمان بر حق قانونی کشور فلسطین برای تجسم وضعیت سیاسی و حقوقی خود در سازمان ملل متحد مانند سایر کشورهای جهان، تاکید کرد و آن را حقی دانست که باید چندین دهه پیش بر اساس شرایط سیاسی، قانونی ، تاریخی و طبیعی مردم فلسطین در سرزمین خود که در قطعنامه‌های مربوط به سازمان ملل نیز آن را تایید کرده است، اجرا می‌شد.

این سازمان افزود که سازمان ملل تاکید کرده است که به رسمیت شناختن کشور فلسطین به تحقق صلح و ثبات کمک و راه را برای اجرای توافق دو دولتی هموار می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی از مواضع کشورهای حامی پیش‌نویس قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در خصوص عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل که حاکی از حمایت این کشورها از حق، عدالت، آزادی و صلح دارد، قدردانی کرد.

ایالات متحده در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل، از تصویب قطعنامه‌ای که در آن پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل این سازمان توصیه شده بود، جلوگیری کرد. 12 عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین به تصویب این سند رای مثبت دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • کامرون به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم
  • امیرعبداللهیان دوست من نیست اما ما باید بتوانیم تلفن را برداریم و با گفت‌وگو کنیم | نمی توانیم سپاه را تحریم کنیم
  • سازمان همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است
  • زلزله ۵.۶ ریشتری در ترکیه / آنکارا هم لرزید
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • تظاهرات مردم فنلاند در حمایت از غزه+ فیلم
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه