Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز معاون خدمات شهر منطقه۶ شهرداری کرج با اشاره به صدور دستور قضایی برای تخلیه یک ساختمان هفت طبقه در حیدرآباد کرج، گفت: ساختمان مذکور بیش از ۱۰ سال پیش و بدون رعایت اصول فنی ساخته شده و حداقل پنج سال است که در وضعیت نا امن بوده و تا کنون هیچ گزارشی به شهرداری یا سازمان آتش نشانی مبنی بر ترک خوردگی ستون‌ها از سوی ساکنین واصل نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، سیروس کاشی روز چهارشنبه هشتم تیرماه در جمع خبرنگاران درخصوص ساختمان هفت طبقه واقع در حیدرآباد که فاقد استحکام است، اظهار کرد: دو روز پیش بر اساس نظرات کارشناسی مشخص شد که این ساختمان استحکام لازم را ندارد و باید هرچه سریعتر تخلیه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیریت بحران استانداری، نیروهای هلال احمر و آتش نشانی به سرعت در محل حضور یافتند، عنوان کرد: براساس گزارش سازمان آتش نشانی، این ملک فاقد استحکام است و مشکل فنی دارد.

کاشی با بیان اینکه دستور قضایی مبنی بر تخلیه هرچه سریعتر ساکنین صادر و به آنها ابلاغ شده است، تصریح کرد: از شهروندان ساکن در این مجتمع خواستاریم به خاطر حفظ جان خود همکاری داشته باشند و خانه‌های خود را تخلیه کنند.

وی محل اسکان اضطراری ساکنین مجتمع هفت طبقه ناامن حیدرآباد را در یک سالن ورزشی اعلام کرد و گفت: هلال احمر نیز لوازم مورد نیاز برای اسکان همچون پتو، چادر و غیره را در اختیار ساکنین خواهد گذاشت.

معاون خدمات شهر منطقه ۶ شهرداری کرج با بیان اینکه کارشناسان فنی شهرداری و نظام مهندسی از ساختمان مربوطه بازدید و اعلام کرده‌اند ساختمان برای ساکنین ناامن و خطرناک است و باید هرچه سریعتر تخلیه شود.

وی خاطرنشان کرد: مطابق کارشناسی‌ها ساختمان مذکور بیش از ۱۰ سال پیش و بدون رعایت اصول فنی ساخته شده و حداقل پنج سال است که در وضعیت نا امن بوده و تا کنون هیچ گزارشی به شهرداری یا سازمان آتش نشانی مبنی بر ترک خوردگی ستون ها از سوی ساکنین واصل نشده بود.

کاشی با بیان اینکه حفظ جان شهروندان اصلی‌ترین اولویت مدیریت شهری است، تصریح کرد: از این شهروندان خواستاریم برای  حفظ جان خود ساختمان را تخلیه کنند؛ مدیریت شهری نیز مطابق قوانین و نظر شورای شهر تمام توان خود را برای حمایت از خانواده‌های ساکن این ساختمان هفت طبقه به‌کار می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ساختمان هفت طبقه آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۸۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت

به گزارش خبرگزار صدا و سیما ، رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: سال قبل از ۱۲۹ ساختمان ناایمن در پایتخت ۵۴ ساختمان ایمن سازی شد و ۷۵ ساختمان ناایمن باقی ماند.

مهدی بابایی افزود: مالکان ۷۰ درصد از ۷۵ ساختمان ناایمن برای ایمن سازی اقدام کردند، اما مالکان ۳۰ درصد تاکنون هیچ اقدامی برای ایمن‌سازی انجام نداده‌اند.

رئیس کمیته ایمنی شورا گفت: انشعاب ساختمان‌هایی که تاکنون ایمن‌سازی را آغاز نکردند، قطع می‌شود و در صورت ادامه روند بی‌توجهی مالکان این ساختمان‌ها به ایمن‌سازی، ساختمان‌ها مهروموم خواهند شد. مهدی بابایی افزود: مهلت کافی داده شده و ساختمان‌هایی که مالکان آنها اقدام لازم را انجام نداده‌اند، حتماً مهروموم می‌شوند.

ورود وزارت بهداشت به موضوع ایمن‌سازی مراکز درمانی

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران درباره ایمن سازی مراکز درمانی هم گفت: وزارت بهداشت به موضوع ایمن‌سازی مراکز درمانی ورود کرده و سطح‌بندی بیمارستان‌ها را به دریافت تأییدیه ایمنی مشروط کرده است.

مهدی بابایی افزود: مراکزی که تأییدیه ایمنی نگیرند، سطح آنها و به دنبال آن درآمد آنها کاهش خواهد یافت، همین اقدام وزارت بهداشت باعث تلاش بیمارستان‌های برای دریافت تأییدیه ایمنی شده است.

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت
  • آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت
  • قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت
  • ببینید | آتش سوزی مرگبار در شرق تهران
  • ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند
  • حریق یک ساختمان مسکونی در تهران جان مرد میانسال را گرفت
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • ساختمان های ناایمن در کدام منطقه تهران قرار دارند؟
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت
  • محدوده بازار تهران رکورددار ساختمان‌های ناایمن