Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@20:29:47 GMT

ظرفیت ذخیره ۲۰۸ هزار تُن گندم در مهاباد فراهم شد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۹۱۴۸

ظرفیت ذخیره ۲۰۸ هزار تُن گندم در مهاباد فراهم شد

خدر مازوجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  امسال برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان، ۹ مرکز خرید راه‌اندازی شده که کار خرید این محصول مهم کشاورزی را از اوایل تیرماه جاری آغاز شده و تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ تُن هم خریداری شده است.

این مراکز شامل پنج مرکز تعاون روستایی از جمله «کیتکه، خلیفان، گوگ‌تپه، قره‌بلاغ و عبدالله‌کرده» و سه سیلوی بخش خصوصی و یک سیلوی بخش دولتی است که امسال کار خرید گندم را از کشاورزان این شهرستان برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شرکت غله مهاباد اظهار کرد: طی سه سال گذشته به ترتیب ۴۷، ۲۷، ۲۰ هزار تُن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است که نشان از روند نزولی خرید تضمینی گندم دارد.

مازوجی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۸۰ هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود، ادامه داد: از این مقدار حدود ۴۰ هزار تن مازاد بر نیاز کشاورزان است که توسط این مراکز خریداری خواهد شد.

وی از گندمکاران این شهرستان خواست برای حذف پای دلالان در زمینه خرید و فروش گندم محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند.

براساس اعلام کارشناسان جهاد کشاورزی به علت مبارزه به موقع با آفت سن و بارش‌های پاییزی و بهاره مناسب، کیفیت و وضعیت مزارع گندم این شهرستان مطلوب بوده و پیش بینی می‌شود که میزان برداشت محصول در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته باشد.

شهرستان مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی آذربایجان غربی است که در ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم مهاباد آذربایجان غربی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم مهاباد وزارت جهاد کشاورزی گندم مهاباد آذربایجان غربی اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۹۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل دولت سیزدهم برای حمایت از گندمکاران در بودجه سال ۱۴۰۳ مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم اختصاص داده است که نسبت به عملکرد بودجه سال گذشته حدود ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا خردادماه تأمین است
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین