Web Analytics Made Easy - Statcounter

باتوجه به اینکه مشخص شده است سامانه فروش یکپارچه خودرو لغو شده است، این سوال مطرح می شود که مردم چگونه باید خرید کنند؟

اولین مرحله از قرعه کشی ایران خودرو در تاریخ 9 خرداد انجام گرفت. نتایج مرحله اول قرعه کشی ایران خودرو در 11 خرداد منتشر شد. ایران خودرو اعلام کرد: ثبت نام مجدد برای مخاطبین رزرو قرعه کشی ایران خودرو انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت نام فروش بدون قرعه کشی ایران خودرو ادامه دار بود تا اینکه وزارت صمت خبر از لغو ثبت نام اینترنتی خودرو داد. 

فروش محصولات ایران خودرو و سایپا چطور انجام شود؟ 

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، شایعات طرح شده در مورد امنیت سامانه یکپارچه خودرو را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، «امید قالیباف»‌  افزود: در حال حاضر تصدی گری وزارت صمت در واگذاری خودرو در دستور کار نیست و مرحله دوم تخصیص خودرو مشابه مرحله نخست از طریق سامانه ای که مورد استفاده قرار می‌گیرد انجام خواهد شد.

وی ضمن گلایه از رسانه ای شدن مکاتبات کارشناسی و مرسوم وزارت صمت، تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با دقت، سلامت و شفافیت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را زیر نظر دارد و نامه منتشر شده این دغدغه را ثابت می‌کند.

مشاور رسانه ای وزیر صمت ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت دیدگاه های پیشنهادی و مشورتی در خصوص بهبود کیفیت سامانه را با دقت بررسی می‌کند و در صورت لزوم جهت اجرا به پیمانکار ارائه می‌دهد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان‌کرد: نه بحث حذف سامانه یکپارچه مطرح است و نه ابهامی در قرعه کشی نوبت نخست وجود دارد، بلکه هدف اول ما بهبود کیفیت خدمت به مردم عزیز است.

باتوجه به اینکه مشخص شده است سامانه فروش یکپارچه خودرو ابداعی فاطمی امین و منوچهر منطقی لغو شده است و ایمنی کافی ندارد، این سوال مطرح می شود که پس مردم چگونه باید خرید کنند؟هرج و مرج در وزارت صمت باعث شد تا صدای خبرگزاری تسنیم که رسانه حامی دولت است نیز درآمده و بنویسد: صدیف بیک‌زاده رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درباره ابهامات پیش‌آمده در اعلام نتایج تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه اعلام کرد: برای جلوگیری از قرعه‌کشی‌های دوباره در یک فرآیند تخصیص، حدود 12هزار نفر به‌عنوان منتخبان ذخیره مشخص شدند؛ اما این موضوع به‌صورت شفاف در سامانه یادشده، مشخص نشد و ابهاماتی ایجاد کرد. درحالی این مقام مسئول وزارت صمت مقصر این موضوع را خودروسازان معرفی کرده است که سؤال اینجاست؛ مگر سازوکار اعلام اسامی اصلی و رزرو در خودروسازان تعریف نشده بود؟ در طرح‌های قبلی چگونه اسامی به‌صورت تفکیک‌شده اعلام می‌شد اما این بار این اختلال به وجود آمده است؟ مگر نه اینکه هر بار باید اشکالات برطرف و فروش خودرو به‌صورتی قانونمندتر انجام شود چرا این بار که همه بر نظارت یکپارچه خودرو در سامانه فروش تأکید می‌کردند چنین خطایی به وجود آمد؟ حال با گذشت بیش از یک ماه از اولین قرعه‌کشی خودرو در سامانه یکپارچه وزارت صمت، سید مهدی نیازی معاون وزیر صمت در نامه‌ای به منوچهر منطقی معاون صنایع حمل‌ونقل وزیر صمت اعلام کرده است که این سامانه صلاحیت فنی و امنیتی و آمادگی لازم برای اجرای قرعه‌کشی خودرو را نداشته است و هنوز هم ندارد، بر همین اساس تأکید کرده است که فعلاً از طریق این سامانه قرعه‌کشی انجام نشود.

در نامه درون وزارتخانه ای صمت آمده است:

«همان‌گونه که در جلسات کارشناسی، پیش از دوره اول قرعه‌کشی خودروها به‌واسطه سامانه جدید یکپارچه تخصیص خودرو به‌استناد صورت‌جلسات مربوطه به‌وضوح اعلام گردید، دفتر فناوری داده، اطلاعات و امنیت فضای مجازی با توجه به شرایط فعلی انتخاب پیمانکار، عدم عقد قرارداد با وزارتخانه، عدم مالکیت سامانه و همچنین عدم ورود در تحلیل فرایند تخصیص، امکان پذیرش مسئولیت در خصوص تأیید و نظارت بر حسن اجرای این سامانه را ندارد و صرفاً در این شرایط، امکان ارائه مشورت فنی در جلساتی که در این رابطه برگزار می‌شود وجود دارد. لازم به ذکر است در صورت واگذاری رسمی مسئولیت‌های مربوط به مباحث فنی سامانه مذکور، مواردی از جمله انتخاب پیمانکار، اجرا، و پیاده‌سازی و تست همه‌جانبه سامانه، نیازمند طی مراحل فنی و کارشناسی موضوع بوده و تحلیل فرآیندها و زیرساخت‌های مربوطه نیز می‌بایست تعیین تکلیف شود. از طرفی با توجه به حساسیت و اهمیت این سامانه، زیرساخت‌های ارتباطی، سخت‌افزاری، و نرم‌افزاری و امنیتی مناسبی می‌بایست تدارک شود که تأمین آنها اعتبار متناسب خود را نیاز دارد که می‌بایستی در چارچوب ردیف‌های مرتبط طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال جاری پیش‌بینی شود و تخصیص یابد. لذا پیشنهاد می‌گردد برای قرعه‌کشی آتی از طریق سامانه مزبور، فعلاً موارد و نقطه‌نظرات مرکز افتای ریاست‌جمهوری به‌طور ویژه از آن مرجع درخواست و پس از دریافت و آماده‌سازی سامانه مطابق آن موارد نسخه نهایی به‌منظور تست و ارزیابی فنی در اختیار یکی از آزمایشگاههای حائز صلاحیت تحت نظارت مرکز افتا قرار داده شود و قرعه‌کشی به بعد از آن زمان موکول شود. دفتر فناوری داده اطلاعات و فضای مجازی آماده همکاری برای موارد ذکرشده می‌باشد.»

سامانه فروش یکپارچه خودرو که از ابتدا هم مورد انتقاد شدید کارشناسان مستقل قرار داشت از مدار خارج شده و این سوال مطرح می شود که مردم چگونه باید اقدام به خرید کنند؟ اگر طرح های فروش خودروسازان تا رفع اشکل این سامانه خودساخته متوقف شود، به معنای توقف بیشتر عرضه خواهد بود که به رالی قیمت ها دامن می زند.

پیش‌بینی قیمت های ایران خودرو در روزهای آینده

آیا دو درصد کاهش تولید ایران خودرو و سایپا تاثیری در بازار و قیمت‌ها دارد؟

سعید مدنی، مدیرعامل اسبق سایپا در این زمینه گفت: با توجه به اینکه تولید کاهشی بود، اما نسبت به سال گذشته خودروهای ناقص کمتری تولید شد. در نتیجه میزان عرضه خودرو به بازار نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

او در رابطه با میزان عرضه افزود: در بازار همچنان تعادل بین تقاضا و عرضه برقرار نیست و با کمبود عرضه مواجه هستیم. این فرایند بر قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود و نوسان قیمتی را افزایش می‌دهد.

مدنی توضیح داد: اما این کاهش تولید بر هیچ نوع فروشی، اعم از فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو یا فروش بدون قرعه‌کشی خودروسازان، تاثیری ندارد. زیرا همانطور که گفته شد، میزان عرضه با تغییری همراه نبوده است. اما عاملی که در قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود، آزادسازی واردات خودرو به کشور است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی‌گیرد. زیرا خریداران منتظر اخبار آزادسازی واردات هستند. اگر واردات خودرو به کشور آزاد شود، عرضه و تقاضا در بازار به تعادل می‌رسد. همچنین نوسان قیمتی در خودروها نیز کاهش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران خودرو قرعه کشی ایران خودرو ایران خودرو و سایپا ایران خودرو دیزل ایران خودرو محصولات ایران خودرو جدید ایران خودرو قیمت ایران خودرو آخرین خبر ایران خودرو وضعیت سامانه ثبت نام فروش سامانه یکپارچه قرعه کشی خودرو یکپارچه خودرو معدن و تجارت تخصیص خودرو ایران خودرو سامانه فروش وزارت صنعت وزارت صمت قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۹۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول

قیمت اغلب مدل‌های ایرانخودرو در بازار آزاد امروز بین پنج تا ۲۰ میلیون نسبت به دیروز کمتر است.

به گزارش مشرق، دنا پلاس شش‌دنده امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین بیشترین افت قیمت را بین محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد تجربه می‌کند و نسبت به دیروز ۲۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت دنا پلاس شش‌دنده در بازار آزاد امروز ۹۴۰ میلیون تومان است و پژو ۲۰۷ دنده‌ای که ۸۴۰ میلیون تومان قیمت خورده، افت قیمت ۱۰ میلیونی را تجربه می‌کند.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲، ۲۰۷ با موتور TU۳، رانا پلاس ارتقایافته و رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته نیز نسبت به معاملات دیروز پنج میلیون تقلیل پیدا کرده است. قیمت روز محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سورن پلاس دوگانه‌سوز EF۷ مدل ۱۴۰۳

۸۷۵ میلیون تومان

۸۷۵ میلیون تومان

سورن پلاس بنزینی EF۷ مدل ۱۴۰۲

۶۸۵ میلیون تومان

۶۸۵ میلیون تومان

دنا پلاس مدل ۱۴۰۲

۸۴۰ میلیون تومان

۸۴۰ میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده‌ مدل ۱۴۰۲

۹۶۰ میلیون تومان

۹۴۰ میلیون تومان

دنا پلاس توربو اتوماتیک مدل ۱۴۰۲

یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان

پارس سال XU۷p مدل ۱۴۰۲

۶۹۵ میلیون تومان

۶۹۵ میلیون تومان

۲۰۷ با موتور TU۳ مدل ۱۴۰۳

۷۱۵ میلیون تومان

۷۱۰ میلیون تومان

۲۰۷ دنده‌ای ارتقایافته مدل ۱۴۰۳

۸۵۰ میلیون تومان

۸۴۰ میلیون تومان

۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون

یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون

رانا پلاس ارتقایافته مدل ۱۴۰۳

۶۷۵ میلیون تومان

۶۷۰ میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته مدل ۱۴۰۳

۷۳۰ میلیون تومان

۷۲۵ میلیون تومان

تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۲

۸۴۰ میلیون تومان

۸۴۰ میلیون تومان

تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان

تارا اتوماتیک V۴ مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲

۶۹۵ میلیون تومان

۶۹۰ میلیون تومان

منبع:فرارو

دیگر خبرها

  • بازار داغ فروش حواله خودرو؛ پژو پارس ۲۹۰ میلیون تومان!
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • قیمت خودرو امروز ۳۰ فروردین + جدول
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ریزش قیمت خودرو‌های وارداتی
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
  • سورپرایز تازه پژو در بازار؛ ایران‌خودرو از فروش محصول محبوب صرف‌نظر کرد؟
  • حراج ۳ محصول پرطرفدار ایران خودرو + جزییات
  • قیمت خودرو امروز ۲۸ فروردین + جدول
  • اعلام قیمت خودرو در بازار/ این خودروها ریزش سنگین را تجربه کردند