Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا نوشت: عربستان و امارات به عنوان تنها دو کشور سازمان اوپک که از ظرفیت مازاد برای افزایش عرضه جهانی نفت و به موجب آن کاستن از قیمت‌ها برخوردارند، تلقی می‌شوند.

رویترز نوشت، آن طور که شنیده شده، مکرون در حاشیه اجلاس سران گروه ۷ به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به محمد بن زاید آل نهیان، رئیس جدید امارات متحده عربی گفت: من با محمد بن زاید تماس داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او دو چیز به من گفت. من الان در حال به کارگیری حداکثر، حداکثر ظرفیت تولید هستم. این چیزی است که او ادعا می‌کند.

مکرون خاطر نشان کرد: و سپس او (محمد بن زاید) گفت عربستانی‌ها می‌توانند ۱۵۰ هزار بشکه در روز تولید را افزایش دهند. شاید کمی هم از آن بیشتر، اما آن‌ها تا شش ماه آینده ظرفیت بزرگی ندارند.

یک مقام ارشد حوزه انرژی امارات، اظهارات ماکرون را در مصاحبه‌ای با خبرگزاری دولتی این کشور تایید کرد.

سهیل بن محمد المزروعی، وزیر انرژی امارات عنوان کرد: با توجه به گزارش‌های اخیر رسانه‌ها، می‌خواهم تصریح کنم که امارات متحده عربی بر مبنای تولید فعلی‌اش در اوپک پلاس دارد نزدیک به حداکثر ظرفیت تولیدمان نفت تولید می‌کند.

این گزارش در حالی منتشر شده که قیمت‌های جهانی نفت در ماه‌های اخیر به دلیل کمبود عرضه و بالا گرفتن مجدد تقاضا که در زمان همه‌گیری ویروس کرونا در بدترین وضعیت خود بود، به‌طور پیوسته در حال افزایش بوده است. این قیمت‌ها در عین حال از زمان حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، هر چه بیشتر نیز افزایش یافته است.

روز دوشنبه و پس از انتشار این اظهارات ماکرون از سوی رویترز، قیمت نفت همچنان که غرب در پی راه‌هایی برای کاستن از واردات نفت از روسیه با هدف مجازات مسکو است، مجددا افزایش یافت.

عربستان سعودی ۱۰.۵ میلیون بشکه نفت در روز تولید می‌کند و ظرفیت تولید ۱۲.۰ تا ۱۲.۵ میلیون بشکه در روز را دارد؛ چیزی که در تئوری به این کشور اجازه می‌دهد تولید را تا دو میلیون بشکه افزایش دهد.

امارات نیز حدود سه میلیون بشکه در روز تولید نفت دارد و ظرفیت تولید ۳.۴ میلیون بشکه را دارد و در حال کار برای رساندن آن به چهار میلیون بشکه در روز است.

در همین حال اروپا هم به دنبال راه‌هایی برای جایگزین ساختن واردات دو میلیون بشکه نفت خام و حدود دو میلیون بشکه محصولات پالایش شده‌ای که قبل از جنگ اوکراین از مسکو وارد می‌کرده، است.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: ظرفیت تولید میلیون بشکه بشکه در روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی از افزایش تولید رادیو داروها در این سازمان خبر داد و گفت: رادیوداروها در فرایندی که سازمان انرژی اتمی طی کرده، امروزه پاسخگوی کل نیاز کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمد اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به برگزاری کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه‌ خلیج‌ فارس بوشهر اظهار داشت: هوش مصنوعی مجموعه‌ای از نرم‌افزارها و سیستم مدیریتی داده است که در فرایند مختلف به‌کارگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در سازمان انرژی اتمی ایران از نقطه صفر مبدأ که استفاده از جمع‌آوری دیتا، شناسایی کانسنگ‌ها تا حمل و نقل و فرآوری، چرخه‌ای حرکت می‌کند به‌صورت مجزا از هم یا یکپارچه جای خودش را باز کرده و روز به روز گسترش می‌یابد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اضافه کرد: نکته مهم این است که فرایند نظارتی، کنترلی و مدیریت ما باید به‌گونه‌ای باشد تا همیشه آگاهی‌ها و تصمیم‌گیری ما به‌هنگام باشد، بخش‌های آن به‌صورت طبیعی در جریان تاریخی اتفاق افتاده و بخش‌هایی هم باید به آن اضافه و تکمیل شود که این مهم در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه خلیج فارس بوشهر دارای ظرفیت‌های مختلف و خوبی است، گفت: اولین نیروگاه اتمی ایران در جوار دانشگاه خلیج‌ فارس بوشهر قرار دارد براساس برنامه‌ریزی تعامل و همکاری پیوسته و دامنه‌داری پایه‌گذاری می‌شود، اگرچه همکاری‌ها برقرار است.

اسلامی، از ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس بوشهر خبر داد و بیان کرد: استاندار بوشهر در قالب تفاهم‌نامه همکاری بلندمدت در ایجاد ظرفیت لازم در دانشگاه خلیج‌ فارس به‌خصوص برای رشته‌های هسته‌ای اعلام آمادگی کرده‌اند که ما هم موافق هستیم و ان‌شاءالله هماهنگی لازم در فرآیندهای اجرایی انجام خواهیم داد که بتوانیم با توجه به طرح توسعه‌ای که در کشور ایجاد می‌کنیم از کانون اول انرژی هسته‌ای نیروگاه اتمی بوشهر، این حرکت مکمل هم صورت گیرد و بتوانیم از ظرفیت انسانی، علمی و پژوهشی استان بوشهر بیشتر استفاده کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: رادیوداروها در فرایندی که سازمان انرژی اتمی طی کرده امروز کل نیاز کشور این سازمان پاسخگو است. از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پروژه‌های نوین خودمان در حوزه رادیودارو استفاده کرده‌ایم و یکی از یافته‌ها که به معنای واقعی کلمه در تراز اول جهانی قرار دارد کار بالینی آن در بوشهر در حال انجام است و نتیجه گرفته و به‌زودی رونمایی و رسانه‌ای می‌شود.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل
  • افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • افزایش ۲۰۳۶ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال ۱۴۰۲
  • خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ است
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری
  • افزایش۱۴ درصدی تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی
  • تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • مهر تأیید نهادهای بین‌المللی بر رشد صنعت نفت ایران
  • عراق در صادرات نفت به آمریکا از عربستان پیش افتاد