Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@22:16:27 GMT

فروش بنزین در سریلانکا متوقف شد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۹۷۸۷

فروش بنزین در سریلانکا متوقف شد

سخنگوی کابینه دولت سریلانکا اعلام کرد که فروش عمومی بنزین در این کشور به مدت دو هفته به دلیل کمبود شدید سوخت متوقف شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، باندولا گوناواردان، سخنگوی کابینه دولت سریلانکا اعلام کرد که فروش بنزین به مردم به مدت دو هفته به دلیل کمبود شدید سوخت متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوناوردان به خبرنگاران گفت: کابینه وزیران تصمیم گرفت از نیمه شب امروز (27 ژوئن) تا 10 ژوئیه فقط به خدمات ضروری سوخت اختصاص دهد.

به گفته این مقام مسئول در سریلانکا، سوخت تنها برای بخش‌های مربوط به خدمات ضروری مانند بهداشت، کشاورزی و حمل و نقل مواد غذایی تامین می‌شود.

هشدار سازمان ملل درباره "بحران انسانی تمام عیار" در سریلانکااستعفای نخست وزیر سریلانکا در پی بحران اقتصادی این کشور

گوناواردان همچنین نسبت به تعطیلی احتمالی حمل و نقل عمومی در روزهای آینده هشدار داد و گفت که مقامات از کارفرمایان خواسته‌اند تا به مردم اجازه دهند از خانه کار کنند.

سریلانکا به طور همزمان با بحران سوخت و غذا دست و پنجه نرم می‌کند که ناشی از پیامدهای همه‌گیری کووید-19 است. این بحران باعث رکود گردشگری و کمبود ارز خارجی در این کشور نیز شده است.

در نتیجه، سریلانکا قادر به پرداخت هزینه واردات نیست و به دلیل عدم پرداخت بدهی خارجی خود در اواسط آوریل، این کشور دیگر نمی تواند از سرمایه گذاران خارجی استقراض کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت بنزین قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۹۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف حدود ۱۲۷ میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار / ثبت رشد ۲۲ درصدی

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، حجم توزیع سوخت در سراسر کشور روز چهارشنبه (هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳) به ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین رسید که در مقایسه با رقم ۱۰۳ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر مدت مشابه پارسال (هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲)، بیش از ۲۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر پایه این گزارش، میانگین توزیع روزانه بنزین در سراسر کشور از یکم تا هشتم فروردین امسال به ۱۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر رسید که این عدد در مقایسه با رقم ۱۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر طی دوره مشابه پارسال (یکم تا هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲)، ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر معادل ۵.۳ درصد افزایش یافته است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با هشدار درباره روند افزایشی مصرف سوخت در کشور، از هموطنان خواست با مدیریت مصرف سوخت و رعایت موارد مربوط به مصرف بهینه، کارکنان این شرکت را در سوخت‌رسانی مطلوب به هموطنان یاری کنند.

در روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ (آخرین روز پارسال)، بیش از ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این عدد رکوردی بی‌سابقه در مصرف بنزین سراسر کشور به شمار می‌آید.

دیگر خبرها

  • مصرف سوخت همچنان افزایشی است
  • مصرف سوخت در سراسر کشور همچنان افزایشی است
  • مصرف حدود ۱۲۷ میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار / ثبت رشد ۲۲ درصدی
  • مصرف حدود ۱۲۷ میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار
  • عبور مصرف روزانه بنزین از ۱۲۵ میلیون لیتر
  • مصرف بنزین دوباره اوج گرفت
  • توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین در هفتمین روز فروردین‌ماه
  • مصرف بنزین دوباره اوج گرفت/ توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر در هفتمین روز بهار
  • ۳۰ میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین افزوده می‌شود
  • راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در سال ۱۴۰۳