Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، جواد غلامپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: از میان ۹ هزار و ۵۷۱ جانباز با عارضه شیمیایی اندک یا شدید در استان ۳۴۸ نفر بیش از ۵۰ درصد عارضه شیمیایی دارند.

غلامپور افزود: از بین ۳۴۸ جانباز یاد شده ۱۳۷ نفر از ناحیه ریه، ۱۰۷ نفر از چشم و ۱۰۴ نفر نیز از ناحیه پوست دارای عارضه شیمیایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مجموع ۴۰ جانباز شیمیایی در استان دارای عارضه شدید هستند و تحت درمان مداوم قرار دارند و از این میان هفت نفر جانباز بالای ۷۰ درصد عارضه هستند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: سالانه شماری از جانبازان ۷۰ درصد به فیض شهادت نائل می شوند  اما نمی‌ توان به صورت دقیق گفت چه تعداد از آنها به واسطه عوارض شیمیایی شهید می شوند اما آنچه مسلم است این است که دست کم سالانه یک جانباز شیمیایی این استان به خیل شهدا می پیوندد.

غلامپور به درمان تخصصی و ویژه جانبازان شیمیایی استان اشاره کرد و افزود: طی سالهای گذشته جانبازان عزیز برای طی درمان به خارج کشور اعزام می شدند اما در حال حاضر سالانه ۲ بار تیمهای تخصصی درمان از کشور آلمان زیر نظر پروفسور "اشتاینسل" به تهران می آیند و ما نیز در هر نوبت حدود هفت جانباز دارای عارضه شدید و نیازمند درمان را در این قالب اعزام می کنیم.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: جانباز جانباز شیمیایی بنیاد شهید عارضه شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۰۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در استان واجد شرایط هوشمندسازی هستند که تاکنون ۸۸۲ فقره از این تعداد به کنتور هوشمند مجهز شده و ۷۶۳ حلقه چاه صنایع هنوز به کنتور هوشمند مجهز نشده اند.     محمد علی نعمت‌نژاد افزود: طبق مصوبه کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی مقرر شده چاه های آب تمام صنایع استان خراسان رضوی تا پایان مهر امسال به کنتور هوشمند تجهیز شوند.     مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: طبق این مصوبه، صنایع متخلف با قطع برق روبرو خواهند شد.   نعمت نژاد گفت: ۹۶ درصد چاه‌های کشاورزی در استان خراسان رضوی نیز برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه و غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی، به کنتور هوشمند مجهز شده است.   او افزود: فرو نشست زمین از تبعات برداشت غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی است و طبق برآوردهای انجام شده، نرخ فرو نشست زمین در بخش مرکزی دشت مشهد بین ۱۵ تا ۱۷ سانتی‌متر در سال است، درحالیکه که ۵۰ درصد جمعیت استان در همین بخش ساکن هستند.   مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: عمده فشار برنامه‌های کنترل و مدیریت مصرف آب و تعادل آبخوان بر روی بخش کشاورزی است، بخش‌های شرب و صنعت نیز باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.   خراسان رضوی هفت درصد گستره کشور را داراست که ۷۶ درصد آن خشک و بقیه دارای اقلیم نیمه خشک است، ۳۷ حوضه آبریز در خراسان رضوی وجود دارد که به دلیل برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی، این آبخوانها دچار افت شدید شده و ۳۴ محدوده از ۳۷ محدوده در حالت ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • پیکر جانباز شهید «پاسبان» در تربت جام آرام گرفت
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی