Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان رئیس پلیس فتای جزیره کیش گفت: پنج نفر از شایعه‌پراکنان زلزله در این جزیره شناسایی و برای پاسخگویی به پلیس فتا احضار شدند.

سرگرد محسن بابایی، امروز(۸ تیرماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پس از وقوع زمین‌لرزه‌ها برخی شایعات به صورت منسجم و برنامه‌ریزی‌شده در فضای مجازی مطرح و سبب بروز برخی ناامنی‌های روانی و تشویش اذهان عمومی در جامعه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرگرد بابایی تصریح کرد: در این رابطه پنج نفر از شایعه‌پراکنان شناسایی و برای پاسخگویی به پلیس فتا احضار شدند و در اظهارات خود اعلام کردند که با هدف جذب مخاطب و دنبال کننده در فضای مجازی دست به این اقدام زده‌اند.

رئیس پلیس فتای جزیره کیش در پایان خاطرنشان کرد: پرونده این افراد که بین ۱۹ تا ۲۶ سال سن دارند، پس از اخذ تعهد به مراجع قضایی ارسال شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه هرمزگان استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۰۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در استان، گفت: کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، سعید تجری شامگاه _دوشنبه، بیست‌وهفتم فروردین_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کاربران فضای مجازی مراقب لینک‌های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند. وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در استان، افزود: کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند. رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان با بیان اینکه سال گذشته بیشترین جرایم در برداشت‌های غیرمجاز و کلاهبرداری رایانه‌ای بود، اضافه کرد: جرایم در این حوزه سال گذشته نسبت به مدت مشابه ۶۰ درصد افزایش داشت. وی با تاکید بر این مطلب که هر لینکی را باز نکنید، افزود: بحث لینک‌های آلوده موضوعی است که سال گذشته به وفور شاهد آن بودیم. کلاهبرداران با عناوین مختلفی مثل سهام عدالت، یارانه معیشتی و سامانه ابلاغ اوراق قضائی پیامک جعلی به تلفن همراه هم استانی‌ها ارسال می‌کردند که به محض کلیک بر این لینک‌های آلوده و حساب‌های بانکی این افراد خالی می‌شد. تجری ادامه داد: در حوزه جرایم سایبری یک زمان طلایی داریم؛ به محض اینکه برای هر یک از افراد چنین اتفاقی افتاد باید با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های پلیس سایبری فتا تماس بگیرید تا اقدامات اولیه برای این افراد انجام شود و سپس در قدم بعدی با مراجعه حضوری نسبت به شکایت اقدام کنند. کد خبر 744968

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • استرداد ۱۰ میلیارد ریال به‌ حساب مالباختگان فضای مجازی
  • افزایش ۳۲ درصدی کشف جرایم سایبری در استان سمنان
  • دستگیری عامل انتشار خبر کذب در فضای مجازی در شهرستان علی آبادکتول
  • شناسایی متهم به کلاهبرداری میلیاردی در بردسکن
  • کلاهبرداری از شهروند بردسکنی با ترفند رسید جعلی
  • آیا سربازان مستقر در نقاط مرزی برای چنین ماموریتی آموزش خاصی می بینند؟
  • وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
  • تخصیص 15 هزار میلیارد تومان به حوزه حمل و نقل عمومی تهران
  • چمران: خطر زلزله بیخ گوشمان است/ ساختمان‌ها باید نوسازی شوند